Rädda Kärrs badplats, kommunen lägger ner!!

Kontakta namninsamlingens skapare

Rädda Kärrs badplats!

2021-03-11 22:15:21

Hej alla badare 😊

Vill bara glädja alla att kommunen har efter att de kommit överens med markägaren, beslutat att badplatsen skall fortsätta drivas i kommunal regi även sommaren 2021.

Hur det blir i fortsättningen kommer de att ta beslut om under hösten då det pågår en utredning om vilka badplatser som skall få fortsätta vara kommunala.

Uppmana gärna fler att gå in och skriva under, vi behöver alla röster vi kan få fram, så vi blir extra slagkraftiga till höstens beslut.

Trevlig badsommar!!

mvh

Ulf Ekedahl

Ny blankett för överklagande i Wordformat

2020-05-15 09:09:42

Hej alla!

Jag gjorde en miss med blanketten.... Då jag använder Macdator blir blanketten i .pages format som gör att PC användare som använder .docx när det gäller dokument inte kan ladda ner/öppna denna. Bifogar här en ny blankett i wordformat (.docx) så hoppas jag att det skall gå bättre :-)

Obs! att inte heller denna fil gick att ladda upp utan man måste gå in på facebook och gruppen "uddevalla altuella händelser" och ladda ner filen därifrån, instruktionen är samma som tidigare.

Överklagande av kommunens avvecklingsbeslut

2020-05-14 10:38:43

Det har nu framkommit att kommunen påbörjat demontering av badbryggorna innan beslutet att avveckla badplatsen vunnit laga kraft, vilket det gör nu på måndag. Detta är lagstridigt.

Det gör att vi kan överklaga och stoppa beslutet och jobba vidare sedan.

Jag har bifogat en färdig blankett, fyll i det som är rött, skriv ut, skriv på, skanna in och maila till forvaltningsrattenigoteborg@dom.se

Lägsta ålder för överklagande är 16 år. Skicka in EN per person, ju fler överklaganden desto mer genomslagskraft!

Kämpa på!!

OBS! Det gick inte att bifoga blanketten här. Gå in på "Uddevalla aktuella händelser" på facebook. Där finns blanketten bifogad i mitt inlägg.

Överklagande av kommunens avvecklingsbeslut

2020-05-14 10:28:09

Det gör att vi kan överklaga och stoppa beslutet och jobba vidare sedan.

Kämpa på!!

Rädda Kärrs badplats!

2020-05-13 12:04:01

Hej alla!

Tack för alla underskrifter, bra kämpat :-) 421 nu och 500 delningar !!!

Det står i dagens Bohusläning att badplatsen är räddad, men det är en halvsanning. Bryggorna blir kvar men badplatsen skall inte drivas i kommunal regi, vilket är en skandal.

Detta beror enl. kommunen på att markägaren är orubblig i att de skall ha arrendeavgift av kommunen, det har förhandlats i flera månader med markägaren och deras advokat -men icke. Markägaren har till slut på grund av opinionen tagit emot bryggorna för att sköta driften själva. (Detta avböjdes först, därför började kommunen ta bort bryggfästena för att återställa)

Men markägaren verkar vilja att det bildas en förening som sköter och står för utgifterna....

Vem skall sköta föreningen och vilka skall skjuta till pengarna?? Ska någon stå där och sälja biljetter??

Kommunen säger sig inte kunna ha en badplats där man inte är välkommen, i annat fall kan de bli stämda.

Men vi kämpar vidare, fortsätt att uppmana till fler underskrifter, detta påverkar både kommun och markägare att komma närmare varandra.

Med sommarhälsningar Ulf Ekedahl

Dela denna namninsamling

Hjälp den här namninsamlingen att få fler underskrifter.

Hur sprider man en namninsamling?

• Dela namninsamlingen på din Facebookvägg och i grupper som rör ämnet för din namninsamling.
  • Kontakta dina vänner
    1. Skriv ett meddelande där du förklarar varför du skrev på namninsamlingen, då människor är mer benägna att skriva på om de förstår hur viktig frågan är.
    2. Kopiera och klistra in namninsamlingens webbadress i ditt meddelande.
    3. Skicka meddelandet via e-post, sms, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram och LinkedIn.