Stöd en yrkan om förbättrat, och mer genomarbetat, underlag för byggnation av fastigheter vid Axelsberg och Selmedalsvägen!

Kontakta namninsamlingens skapare

Uppdatering om läget i byggprojekt "Fader Bergström" i Axelsberg

2022-07-22 16:05:16

Hej Alla!

Stort tack för ditt stöd och underskrift!

Min tolkning av läget just nu, 2022-07-22.

Stockholms kommunfullmäktige har efter några mindre justeringar i byggförslaget nu beslutat att anta byggplaneförslaget i Axelsberg och omkring Selmedalsvägen. Beslutet har överklagats av 29 st klagande till Mark- och miljödomstolen. Vidare så har länsstyrelsen beslutat att överpröva kommunens antagandebeslut (som ett led i dess tillsynsansvar om vad som sker i kommunerna?).
Mark- och miljödomstolen har per 2022-07-20 valt att avvakta länstyrelsens resultat av överprövning innan inkomna klagande till domstolen tas upp. Det pågår alltså två "spår".

Ett exempel på inskickade överklagan kan vara min egen som finns på följande länk:

Till Dig,
Känner du någon politiker i kommunfullmäktige (100st) så fråga om de verkligen vet vad de röstat igenom eller om de "blint" bara följer partiapparaten? Jag har svårt att förstå att t ex moderater kan rösta för förslaget då det har låg kvalitet i t ex valfrihet, integritet, individualism mm. Kanske är det läge att fundera på sina egna värderingar och göra personlig avbön från förslaget (ångra sig) till länsstyrelsen och mark- o miljödomstolen (skicka ett mejl till dem och säg att man röstat fel)? Eller lägger man sig platt för partiapparatens ångvält?

Anders Sjögren

Ormens Pigor samfällighetsförening i Axelsberg/Mälarhöjden (Anders Sjögren)

Dela denna namninsamling

Hjälp den här namninsamlingen att få fler underskrifter.

Hur sprider man en namninsamling?

• Dela namninsamlingen på din Facebookvägg och i grupper som rör ämnet för din namninsamling.
  • Kontakta dina vänner
    1. Skriv ett meddelande där du förklarar varför du skrev på namninsamlingen, då människor är mer benägna att skriva på om de förstår hur viktig frågan är.
    2. Kopiera och klistra in namninsamlingens webbadress i ditt meddelande.
    3. Skicka meddelandet via e-post, sms, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram och LinkedIn.