Vi ifrågsätter Youtubes censur av A Swedish Elephant

Vi ifrågsätter Youtubes censur av A Swedish Elephant genom demonetization

Bakgrund:
Den 28 augusti fick vi ett mail från Youtube som bekräftade att vår kanal blivit godkänd till deras partnerprogram, vilket innebär att våra videos kan generera intäkter via Youtubes annonsörer. När vi släppte vår dokumentär A Swedish Elephant den 31 augusti blev den snabbt viral och uppnådde drygt 220.000 visningar på en vecka. Men bara några dagar före valet så meddelar Youtube oss att filmens intäktsgenering har stängts ned. Anledningen till detta framgår ej mer än att "videon anses olämplig för annonsörer".

Genom att underteckna denna namninsamling ifrågasätter du Youtubes censur genom demonetization av vår film A Swedish Elephant.

Se videon nedan för att få veta mer om Youtubes censurerar videos genom demonetization.
Dave Rubin explains what demonetization is and why Youtube do it

IN ENGLISH:
We query Youtubes demonetization of A Swedish Elephant

Background: On the 28th of august our Youtube channel was accepted to the Youtubes partner program empowering us with the potential/oppurunity to make money from advertisments on our videos. When we released our documentary A Swedish Elephant on the 31 of august it quickly became viral, reaching 220.000 views in one week. But just a couple of days before the Swedish election, Youtube decides to demonetize the video and views/day decrease immediately.

By signing this document you confirm that you query Youtubes demonetization of A Swedish Elephant.

E-mail from Youtube Sept 8, 2018:
YT_ASE.png
E-mail from Youtube Aug 28, 2018:
Youtubepartner.png
Watch the documentary A Swedish Elephant on Youtube: