Vi som vill ha med Dan Hylander i Så Mycket Bättre 2018

Det finns en artist i ordets bemärkelse som förbisetts alltför länge i Så mycket bättre programmet som sänds i tv4. Artister såsom Tomas Ledin, Totta Näslund, Sven-Ingvars, Sylvia Vrethammar med mera har alla fått låtar levererade från honom.
Han har vunnit svenska folkets röst som bästa artist två gånger, två Rockbjörnar.
Han har flera gånger på svenska textsatt välkända låtar på engelska, bland annat englandsettan Always On My Mind till Alltid inom mig som han först gav till Totta Näslund och Josefin Nilsson och nyss utgiven igen som en duett med Py Bäckman.
Han har haft ett fruktbart samarbete som låtskrivare och musiker på Py Bäckmans soloalbum och i Raj Montana band.
Han har också legat på svensktoppen ett halvår i sträck med en av sina låtar.
Han har varit med i folkkära Julkalendern och i klassiska tv-serien Åshöjdens BK.
Han släppte en skiva 2016 och redan påbörjat ett nytt album ihop med två andra kända artister varav den ena har redan varit med i Så mycket bättre.
Andra artister hyser stor respekt för hans insatser i musiklivet med sin musikskatt. Har själv träffat han i sammanhanget och kan intyga att han är lättsam, rolig och socialt bekväm med att jobba över åldersgränser och öppen för allt.
Han har så många låtar att andra artister skulle få angenäma problem med att tolka dessa. Han kan bidra med många roliga minnen från sina turnéer. Hans låtar är allt från rock till känslosamma visor och bredare än så skulle jag vilja påstå. Det är en låtskrivare och artist som har så mycket på sin repertoar...så det är väldigt konstigt att han inte blivit tillfrågad!? Han är dessutom en ödmjuk och genuint fin människa som vi vill se och höra i programmet. Kan ni nämna en artist med samma bredd för konceptet Så mycket bättre?
Vem är han?
Dan Hylander såklart, han vill vi ha!

Inga-Lill Danielsson    Kontakta namninsamlingens skapare