Vi säger NEJ till Stockholms kultur-och stadsbyggnadsborgarråd Roger Mogerts fallskärm på 4,8 miljoner kronor,

Stockholms kultur- och stadsbyggnadsborgarråd Roger Mogert(S), avgick sedan ett flertal kvinnor vittnat om trakasserier. Borgarrådet ska ha missbrukat sin ställning som makthavare och politiker för at komma i kontakt med kvinnor. Roger Mogerts avgångsvederlag avslöjas nu av StockholmDirekt. De kommande tolv månaderna kommer han få 76 000 kr per månad, motsvarade 65 procent av heltidsarvodet under 2016 om 117 000 kronor i månaden. I ytterligare fyra år för S-toppen 56 procent av För att det inte skall beviljas pengarna krävs i princip att den förtroendevalda begått ett allvarligt brott. Vi alla anser att han har begått ett allvarligt brott genom att trakasserat ett flertal kvinnor som har vittnat om detta.
Vi tycker att Roger Mogert skall tacka nej till fallskärmen annars borde han skänka pengarna till Kvinnohuset i Stockholm! Vi anser att han inte har rätt att ansöka om sin fallskärm. Vi tycker inte att skattepengar skall gynna män som trakasserat kvinnor.

Irén Svensson-Nylén    Kontakta namninsamlingens skapare