Vi kräver att Newsec åtgärdar kyla/värme och rått problem

Vi kräver att Newsec åtgärdar och tar tag i de problem vi påtalat många gånger. Vi är många hyresgäster som betalar mycket höga hyror men som trots det tvingas sova med tröjor och raggsockor, dubbla täcken eller som inte kan använda vissa rum i våra lägenheter. Vi har extremt kalla ytterväggar som har kallras och golv som är så kalla att man undviker att gå utan skor eller dubbla sockor.

Vi har råttor på innergårdar och uteplatser som gör att vi inte kan vistas där och sommartid inte ens kan vädra med risk för att odjuren springer in. Sommartid har vi så varmt i våra lägenheter att vi vaknar i svett. Att vi är så många hyresgäster som Klagat flera gånger men att ni inte heller vidtagit åtgärder utan istället mätt i enstaka lägenheter mitt i lägenheterna och då enbart konstaterat att temp är ok. Man förljer inte Folkhälsomyndighetens föreskrift om inomhusklimat ex. Vistelsezoner- där råder det ingen tvivel om att detta ej följs.

Vi vill med denna underskrift påtala vårt missnöje- kräva hyresreducering. Kontakt som grupp med miljöförvaltningen i Sundbybergs kommun  och om det krävs i sista hand tvingas deponera hyra till Länsstyrlesen för att få er att förstå!

Genom att underteckna godkänner jag att Marilyn Langeler lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.