Skriva deltentan och sluttentan för DSM1 online!!!

Den stora frågan är hur vi ska skriva en salstenta när restriktionerna är så strikta. Många kursare förstår inte hur ett medecinskt institut som KI inte förmedlar en trygghetskänsla under dessa oroväckande och hemska tider. Att samla 250 studenter utanför en sal under en pandemi och föra smittan vidare är respektlöst mot samhället och vården som sliter dag och natt för att hålla patienter vid liv. Det komiska i allt detta är att det finns en lösning, att examinationen kan genomföras digitalt för både sluttentan och deltentan på DSM1. Det har gjorts innan utan några som helst problem. Sverige är just nu ett av de mest drabbade länderna och behöver all hjälp, framförallt från oss ungdomar som för smittan vidare. Därför väljer jag att göra denna namninsamlingen och hjälpa samhället och vården, precis som KI borde gjort från start!

Genom att underteckna godkänner jag att Maria Hanna lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.

Vi offentliggör inte din e-postadress på nätet.