Protest mot sämre kollektivförbindelser mellan Skogome/Lillhagen/Aröd och centrala Göteborg! 

Kommentarer

#402

Jag vill ha kvar direktbussar in till stan från Skogome!

Katarina Wing (Hisings Backa , 2021-05-27)

#407

Att det är dåligt att man måste byta på Backaplan som är en otrygg plats

Paula Holmberg (Göteborg, 2021-05-29)

#410

Jag anser att det är viktigt för alla att kunna åka en och samma buss från stan mot skogome. Att alltid behöva byta buss på Hjalmar blir både mer stressigt och otryggt på sena kvällar.

kristoffer Wittlöv Stenman (Hisings Backa , 2021-05-29)

#413

Som boende i Kvillängen och i Aröd under många år är denna förändring en sådan rejäl försämring att kollektivtrafiken därmed skulle bli sämre än den var på 70-talet trots att det nu och framöver är många fler boende i dessa områden samt att vi generellt ska köra mindre bil och välja kollektivtrafik. För mig går detta inte ihop utan motverkar. Dessutom är Hjalmar brantingsplatsen inte en trygg knutpunkt där jag vill stå och vänta på byte, särskilt inte tvingas till det valet på sena kvällar.

Kristina Lindfeldt (Göteborg, 2021-05-29)

#417

Anser att Hjalmar B är en ”stökig” knutpunkt

Jan Högenberg (Göteborg , 2021-05-30)

#420

Jag behöver kunna komma in till stan på ett rimligt sätt!!!

Viktor Antoncic (Hisningsbacka, 2021-05-30)

#421

Försämra inte vår kollektivtrafik, 52:an

David Cavallin (Göteborg , 2021-05-30)

#422

Jag använder 52an dagligen efter att dom hade tagit bort 18 från Backatorp.

Robin Cuklev (Göteborg , 2021-05-31)

#426

Genom att ta dra in den direkta kommunikationen till centrala Göteborg så tvingas vi, om man vill åka kommunalt, byta vid Hjalmar Brantingsplatsen. Ett område som inte är tryggt för tillfället där våra barn är i en förhöjd risk för hot och värre situationer.

Denna förändring är ett starkt ställningstagande för att färre vill och kommer åka kommunalt utan istället kommer biltrafiken att öka.

Ett tydligt bevis där beslutsfattare inte bryr sig om invånarna eller miljön utan enbart vill spara in på lönekostnader för bussförare

Dan Olsson (Göteborg, 2021-05-31)

#427

Det blir en oerhörd försämring att ta bort linje 52 från Skogome. Nu måste man göra ett byte på Hjalmar och trängas med ännu mer folk.
Totalt vettlöst. Västtrafik tänker mer på pengar än att främja sina kunder

Tony Bilger (Göteborg, 2021-05-31)

#429

Det är dubbla budskap att man vill bygga ut kollektivtrafiken till Backa med spårvagnslinjer för att möta stadsdelens snabba tillväxt, och samtidigt försvårar pendlingsmöjligheterna genom att stycka upp Backas två stomlinjer – först linje 44 av linje 18, och nu linje 42 av linje 52. Det märks att personerna som drivit igenom den här planen uppenbarligen aldrig själva varit i Backa, när linje 44 redan från premiärturen var felskyltad i båda riktningar...

Joel Hjärne Kokk (Göteborg, 2021-05-31)

#430

Jag skriver på grund av ändring av buss 52 som åker till och från skogome. Att bussen ska ändras gör det svårt för många av oss. Detta är vår enda buss som även kopplar oss till centrum.

Selin Yunouz (Göteborg, 2021-05-31)

#448

Jag skriver under pga förändringen i kollektivtrafiken för Lillhage/Aröd är en klar försämring. Redan som det är så är det dåligt med endast 52an som oftast är fullsatt och tt det endast är en linje som trafikerar. Men att man nu tar bort möjligheten att åka direkt in till stan är katastrofalt.

Dzenita Homoras (Göteborg, 2021-06-01)

#455

Förändringen av busslinjen komplicerar min resa

Rola Goriya (Göteborg, 2021-06-01)

#465

Barnen åker från skolan till aktiviteter och det kommer bli en hinder om de måste byta bus i en sådan trafik aktivt ställe som Backaplan.

Beatrice Jacunskyte-Giuffrida (Hisings backa, 2021-06-02)

#466

Jag skriver på pga av att det byggs mycket i Skogome och därmed fler personer som åker och att byta på Hjalmar Brantings platsen för våra ungdomar är inte en bra och trygg plats

Annika Rosengren (Hisings backa, 2021-06-02)

#471

Det är många barn och föräldrar som bor i Brunnsbo och som går på Skogomeskolan som vill och behöver ha tillbaka buss nr 52!
Byt tillbaka till den gamla rutten ni hade med Brunnsbo torget som hållplats!

Mia Nathalie Hannula Sassi (Brunnsbo torg , 2021-06-02)

#475

Jag går på gymnasiet inne i centrala göteborg och buss 52 är den enda som jag kan ta som går hela vägen hem till mig. Byter man till två bussar så kommer det ta den dubbla tiden att komma in till skolan än det gör för mig nu. Många är beroende av den här linjen och därför borde det vara självklart att den ska finnas kvar.

Agnes Sjöholm (Göteborg , 2021-06-02)

#481

Detta påverkar mig mycket.

Vidar Olofsson (Göteborg, 2021-06-02)

#484

En person jag känner får i så fall dubbelt så lång restid till skolan och stan. Denna person kan heller inte åka bussen över till hisingen som fungerade innan.

Einar Graube (Göteborg, 2021-06-02)

#493

Jag åker ofta buss 52 mellan Lillhagsparken Norra och brunnsparken, även nattetid. Som ung kvinna tycker jag att det känns väldigt otryggt att behöva byta på Hjalmar Brantingsplatsen på sena kvällar och nätter. Det blir även mycket mer omständigt att behöva byta buss när helst man ska in till stan.

Sahra S Augustsson (Hisings backa, 2021-06-02)

#502

Försämringen av centrumkontakten är stor. Vi får nog skaffa en bil till i hushållet om det är såhär kollektivtrafiken mot Lillhagen/Skogome planeras.

Martin Sjöholm (Göteborg , 2021-06-02)

#508

Jag åker den linjen varje dag o den är alltid full! Hur tänker man när man tar bort den?! O tvingar en till byte?

Gamze Alic (Hisings Backa, 2021-06-02)

#514

Jag skriver på pga att jag arbetar ute på Lillhagsparken

Jonas Olsson (Trollhättan, 2021-06-03)

#515

Linje 52 försvinner som direktförbindelse mellan skohorn och centrum , samtidigt som massor av bostäder byggs läng Lillhagsvägen. Galenskap! Våra ungdomar tvingas byta/vänta på Hjalmar när de tar sig hem på kvällar o helger! Ta inte bort en busslinje som är välfylld!!

Annsofie Antoncic (Hisings Backa, 2021-06-03)

#520

Jag skriver under av den anledningen att jag bor på Stora Arödsgatan.

Susanne Ek (Göteborg , 2021-06-03)

#530

Jag har ett stort behov av en direktbuss p.g.a mitt arbete.

Jimmy Lundqvist (Göteborg, 2021-06-03)

#540

Drabbas av indragningen

marcus sjömark (Göteborg, 2021-06-04)

#546

Försämring av kollektivtrafik är inte i linje med politiska beslut om bättre kollektivtrafik. Det finns många arbetsplatser i Skogome.

Jan Svensson (Göteborg , 2021-06-04)

#554

Mina barn åker till skolan vid fenestra dagligen ( mån till fre) nu ska en 10 och 11 åring få byta buss på hjalmar branting. Kan säga att det är många elever spom åker till skolan med den

Laila Fält jönsson (Hisings backa, 2021-06-04)

#556

Jobbar vid lillhagsparken och väldigt många kollegor till mig bor inte på hisingen och med de nya linje körningarna gör det svårt för personalen all komma till och från jobbet.
Det ställer även till det för våra pensionärer som ibland tar utflykter in till stan och kan åka från punkt A till B utan att behöva byta.

Natacha Lundahl (Göteborg, 2021-06-04)

#558

Jag bor på Aröddäng och vill kunna åka direkt till stan

Lisa Lerntoft (Hisingsbacka, 2021-06-04)

#559

Det blir sämre för de som bor den sträckan som 52 kör

Frida Hopen Brinkhoff (Göteborg , 2021-06-04)

#560

Det är helt orimligt att ta bort möjligheten att åka hela vägen in till stan med en och samma buss. Jag har bott på Anekdotgatan och min familj bor kvar, i många år har vår hållplats fått och blivit fråntagen de bra linjerna och blir tvingade till många byten.

Emma Karvonen (Göteborg, 2021-06-04)

#561

Detta är ju helt befängt!

Maria Josefsson Fd Algotsson (Göteborg, 2021-06-04)

#565

Håller med om alla argument enligt ovan. Skogome är ett utvecklingsområde som är i behov av goda kommunikationer till innerstaden. Sämre kommunikationer hämmar utvecklingen såväl för boende i Skogome som personer som jobbar i området. Precis som beskrivs borde det snarare satsas på fler bra bussförbindelser mot Skogome (kanske även förlänga sträckan till Albatross golfklubb), snarare än att försämra den enda busslinje som finns.

Victoria Dalgård (Filipstad , 2021-06-04)

#573

Det blir en STOR försämring för oss som valt att bo här. Jag valde Sankt Jörgens park, bl.a. för att bo närmare landet och naturen, men ändå ha nära till stan tack vare bra kollektivtrafik. Men nu! Riktigt uselt Västtrafik!

Elin Pettersson (Hisings Backa , 2021-06-04)

#577

Jag vill inte att 52:an inte skall gå till Skogome längre.

Lars Björkeström (Hisings Backa, 2021-06-05)

#580

Barn och ungdomar ska INTE behöva byta vid backaplan, utan ha en buss som tar dom dit dom ska.

Trollet Gjöe (Göteborg, 2021-06-05)

#581

Alla har rätt till kollektivtrafik som fungerar! Det är redan orimligt att jag ska lägga nästan en timme med kollektivtrafik för att komma till centrum när det tar mig med bilen 10 min. Nu blir det ändå längre, så valet bli inte svår.😡

Ewa Gustafsson (Göteborg, 2021-06-05)

#583

Jag skriver under då jag anser att Hjalmar är en otrygg plats att byta buss på, speciellt senare på kvällen och det blir en stor försämring beträffande restiden till centrum!!!!

Maj Holmström (Hisings Backa, 2021-06-05)

#584

Jag håller med budskapet

Max Rittberger (Göteborg, 2021-06-05)

#588

Bor efter linje 52 och tycker detta är löjligt, att vi inte ens ska få ha en linje direkt till brunnsparken

Hanna Partelow (Göteborg , 2021-06-05)

#592

Att man alltid måste till Hjalmar Branting för att ta sig vidare om man bor efter 52 ans väg.
Och att man inte kan åka till brunnsbo torget

Sandra Andersson (Göteborg , 2021-06-06)

#595

Jag tycker att de har försämrat buss 52 redan. Förut gick den till Brunnsbo vilket var mycket bättre och tänk på alla skolungdomar som måste byta eller korsa järnvägsövergången. Åtgärdas det inte så får det bli bil istället.

Elisabeth Löfgren (Hisings Backa, 2021-06-06)

#596

Västrafik har gjort en klar försämring när dom tog bort hållplatserna anektdotgatan och brunnsbotorget och nu när man inte kan åka direkt in till centrum tänk på alla som behöver åka både äldre och yngre nä nu blir det att man tar bilen istället

Glenn Löfgren (Göteborg, 2021-06-06)

#600

Min son går på Skogomeskolan och för mig är det en fördel att den fortsätter gå som tidigare då det är en direkt förbindelse till min syster. För han ska kunna åka till henne utan byte på större hållplats så tycker jag att nya upplägget är en försämring

Therése Ullström (Hisings Backa, 2021-06-06)



Betald annonsering

Vi kommer att visa annons för den här namninsamlingen för 3000 människor.

Läs mer...