Motion om Nose Work- SM i klass3

Kommentarer

#206

Nybörjar-SM existerar väl inte, klart de ska vara eliten som tävlar SM :)

(Gnosjö, 2019-01-29)

#207

Att ta sig till SM ska vara ett mål för att konkurrera bland de bästa.
1:an 2:an och 3:an är delmål till detta.
Att då har det i klass 1 verkar ju helknasigt

(Sundsvall, 2019-01-29)

#211

Att man ska ha ett mål att träna emot. De blir toppen av stegen där eliten tävlar om den prestigefyllda titeln . Mer rättvist.

(Hällestad, 2019-01-29)

#214

Själklart ska man kämpa, ha meriter för att ta sig till SM, för SM ska vara speciellt, en bedrift att tagit sig dit. För att höja statusen för "sporten " så måste det finnas mål och riktlinjer.

(Nora, 2019-01-29)

#216

Det ska vara kvalitet och i högsta klassen!

(Sundsvall, 2019-01-29)

#218

Håller med om att SM handlar om svensk mästare och det blir man när man tagit sig hela vägen upp genom alla klasserna.

(Åkersberga, 2019-01-29)

#221

Håller fullständigt med de Lena Lindberg och Barbro Ekenberg skrivit!
Anna Roos

(edsbyn, 2019-01-29)

#223

Vilka har kommit med ett sådant förslag?
Vill gärna se protokoll dör det är taget av styrelsen, utan det protokollet gäller inget.
Idioti att nybörjare ska tävla SM.
Helt klart ska det gälla TSM 3:or i alla andra sporter är det eliten som tävlar SM.

(Örnsköldsvik , 2019-01-29)

#229

Kerstin Wikström

(Ludvika, 2019-01-29)

#231

Det är självklart att det är de bästa ekipagen som ska till SM. Klass 1 är ju nybörjare. I min värld kan inte en nybörjare inte delta i SM i någon sport överhuvudtaget. Skulle vara mycket orättvist och inget värde i SM - titeln.

(Stenhamra, 2019-01-29)

#243

Håller med. SM är för eliten.

(Sundbyberg, 2019-01-29)

#244

Jag anser att Nosework har blivit en väl etablerad hundsport, och som har många tävlingar. Varför inte intergrera den i SM!?

(Hylte, 2019-01-29)

#246

Jag håller med Susanne och Barbro i deras åsikter kring hur NW SM bör anordnas.

(Ockelbo, 2019-01-29)

#247

Att skall man tävla SM då skall det vara svårt som i alla andra grenar i hundsport värden

(Askersund, 2019-01-29)

#253

För sportens överlevnad - långsiktigt, så krävs att SM har hög status!

(Åby, 2019-01-29)

#256

För att kvala till ett SM ska både hund och förare över tid ha uppvisat ett gott sökresultat. Det ska inte vara ett eller två resultat från klass I tävling som ska vara kvalificerande till SM

(Höllviken , 2019-01-29)

#259

NW är en ny gren på hundsportträdet. Då vi nu får möjlighet att tävla om SM titel känns det angeläget att vår sport ses som seriös. Om vi inte profilerar sporten gentemot övriga grenar nu blir det svårare i framtiden. En SM titel som vunnits i klass 1 inger knappast respekt bland företrädare för övriga grenar.

(Sollentuna, 2019-01-29)

#260

Jag vill att SM ska gå i klass3!

(Kusmark, 2019-01-29)

#266

För att jag tycker att ett SM ska verkligen vara ett SM. Sen kan jag tycka att kvalet kan vara öppet för även klass 2. Dvs några " wildcard-platser. Men att själva SM går i klass 3.

(Ekeby, 2019-01-29)

#269

Jag håller med om att ett Svenskt mesterskap ska hållas i den högsta klassen! Inte lägsta...

(Skellefteå, 2019-01-29)

#272

SM bör få högre status.

(Kramfors , 2019-01-29)

#274

jag tycker att SM skall vara för klass 3 ekipage

(Uppsala, 2019-01-29)

#278

Självklart gäller SM Sveriges bästa inte lägre klasser

(Åkersberga, 2019-01-29)

#279

Den som vinner ett SM är den bästa i den sporten i Sverige. Det ska vara en ära att vinna, krävas mycket i form av träning och talang att komma dit. Inte någon inofficiell blåbärstävling för att dra många tävlingsdeltagare.

(Uppsala , 2019-01-29)

#280

SM ska genomföras i högsta klass. I NW kl 3

(MÄRSTA, 2019-01-29)

#281

Självklart att ett SM arrangeras i högsta klassen.

(Flen , 2019-01-29)

#284

Vinnare av ett SM ska vara bäst av alla.

(Ransta, 2019-01-29)

#285

De mest kvalificerade bör delta i ett SM

(Stocholm, 2019-01-30)

#290

Ett SM inte ska hållas i nybörjarklass. Det är eliten som ska göra upp. Punkt.

(Linköping, 2019-01-30)

#293

En självklarhet att det bästa ekipaget i Sverige ska avgöras i den högsta klassen, som i alla andra sporter.

(Östansjö, 2019-01-30)

#295

En självklarhet att endast de bästa ska tävla i SM!

(Sävedalen, 2019-01-30)

#297

Håller med om att det ska vara från klass 3 för att det ska vara de bästa i sporten som tävlar om att bli bäst i Sverige.

(Gustafs, 2019-01-30)

#298

SM bör göras upp i klass 3

(Mora , 2019-01-30)

#301

Instämmer i skrivelsen!!

(Vadstena, 2019-01-30)

#304

Jag tycker att sådana här stora beslut ska man gå igenom noga. Vi pratar om SVENSK MÄSTARE!!! De är inget man leker fram om man har respekt för sport! Jag vet inte om ovanstående är ett bra förslag men skriver under så att de blir ett igenomtänkt beslut o ett välarbetat förslag.

(Luleå, 2019-01-30)

#309

Håller med ovanstående fullständigt!

(Norsjö , 2019-01-30)

#312

Håller med om det som står i texten. Tycker självklart att sm ska vara klass 3!

(Eksjö, 2019-01-30)

#314

SM i nosework ska göras upp mellan Sveriges bästa ekipage.

(Holmsund, 2019-01-30)

#316

Tycker absolut man ska va i klass 3 för att kunna kvala till SM som i övrig hundsport sammanhang klass 1 är alldeles för tidigt.

(Järfälla, 2019-01-30)

#327

Självklart ska endast NW3 ekipage tävla om SM titeln och under året kommer det finnas ännu fler ekipage som är kvalificerade.

(Linköping, 2019-01-31)

#328

SM är ju för de bästa klass 3

(ÄLVÄNGEN, 2019-01-31)

#331

De som tränat, tävlat och har kommit upp i klasserna ska självklart tävla om vem som är bäst. Alla har möjlighet att själva ta sig dit

(Kumla, 2019-01-31)

#332

Naturligtvis ska ett SM genomföras med Sveriges bästa ekipage i Nosework

(Åsele, 2019-01-31)

#333

Jag skriver under p g a det självklart bara ska vara Klass 3 ekipage som deltar i ett SM
Tycker inte man ska behöva ordna LM för det.
Gör som Rallylydnaden etc

(Insjön, 2019-01-31)

#340

Jag skriver under för att: Ett SM Är Ett SM och SM är väl att man ska ha en Jädrigt bra hund på elitnivå och en förare likaså.
Att köra SM på låg nivå typ klass 1 är inte rätt. Är det ett SM så är det och då ska eliten dit och slåss om SM- medaljen/bucklan/priset. SM ska köras för de ekipage som har kommit upp till klass 3!
Resten, får träna på till dom kommer upp i klass 3 och anmäla sig till ett SM, något annat år.

(Skellefteå , 2019-02-01)

#342

Jag skriver under för att jag tycke att det är självklart att ett SM skall endast vara för Klass3 och inget annat!

(Sågmyra, 2019-02-01)

#343

Jag tycker att ett SM skall vara en utmaning för de bästa ekipagen i landet!

(Funäsdalen, 2019-02-01)

#355

Självklart att SM ska vara för klass tre dom bästa

(Västervik, 2019-02-03)

#358

Jag tycker att det är självklart att ett SM ska gå i högsta klassen. Är det inte så många ekipage i början är det bättre att vänta med ett SM tills det finns ekipage i högre klassen eller låta alla som tävlar klass 3 delta. SM-regler kan ändras varje år!

(Björbo, 2019-02-05)

#359

SM är för de bästa av de bästa, således de som tävlar i NW3!

(Stockholm, 2019-02-06)

#360

SM är alltid högsta klass, sen är det ett beslut som har tagits utan alla har varit med att diskutera, detta inklusive medlemmar.

(Svalöv, 2019-02-07)

#361

Jag tycker som skribenterna ovan.
Men varför inte även anordna en "Sverige Challange" för NW kl. 1 eller NW kl. 2 där ekipage som inte än har kommit till kl. 3 kan delta? Kriterier för att kvala sig kan tas fram senare.

(Kiruna , 2019-02-08)

#363

Jag håller helt och fullt med!

(Tidaholm, 2019-02-11)

#365

Ett SM är för eliten, inte för bredden

(Lidköping, 2019-02-11)

#366

Tycker att denna fråga är så viktig. Svenska Mästerskapen ska bara vara för de bästa.

(Tidaholm, 2019-02-11)

#369

Jag vill ha eliten som slåss på ett SM!

(Lindesberg, 2019-02-19)

#371

Ja, det känns konstigt att genomföra ett SM i klass 1, respekten för sporten går ju också förlorad, det är ju i det fallet inte precis en gren inom specialsök som det egentligen börjar bli inom klass 3.

(Hällestad, 2019-05-09)