Protest mot förslaget att Sätra skola ska bli F-3, alla andra byskolor får F-6 men Sätra (och Ingels) behandlas annorlunda!

Hjälp oss att samla in namnunderskrifter från ALLA som värnar om våra barns framtid. Oavsett om du är vårdnadshavare, personal, mor- eller farförälder, pensionär, vuxen, ungdom med mera, ALLA röster räknas!

Hjälp oss att få politikerna att inse vilket vansinnes förslag de har på bordet, hjälp oss få politiker att skjuta upp beslutet och ge oss en ärlig chans att få bli behandlade lika. Hjälp våra barn till en trygg skolgång samt att ge alla barn samma förutsättningar. Barnens framtid hänger på en stabil grund och den skapas till stor del under skolåren!

Politikerna i Rättvik har tagit fram ett förslag om att utveckla ALLA skolor i Rättvik kommun. I nästa mening ska de göra om Sätra och Ingels skola till F-3. Detta innebär att de barn som nu går i skolan kommer få betala ett högt pris genom att flyttas redan i åk 4. Flytten kommer innebära en stor risk att barn kan fara illa ut av att ryckas upp i känslig ålder.

Politikerna hävdar att dialogen till vårdgivare började redan våren 2021.. MEN informationen som förmedlades på ett möte som skett under våren med föräldraförening fick absolut inte lämna rummet. Informationen skulle stanna strikt mellan de som deltagit i mötet och fick inte delges till vårdnadshavare. Då kan man inte hävda att dialogen börjat i våras!!

Läs mer om Sätra i artiklarna här:

Lyssna på inslag om Sätra i radion (spola fram till 2:45:00)

Läs mer om Ingels i artikeln här:

Föräldrar upprörda – anser att dialogen om byskolorna uteblev: ”Jag känner ett stort svek”

/Föräldrar i Sätra och Ingels

Evelina Larson, Mia Halvars    Kontakta namninsamlingens skapare

Genom att underteckna godkänner jag att Evelina Larson, Mia Halvars lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.

Vi offentliggör inte din e-postadress på nätet.