Namninsamling för att få behålla högstadium: "Eleverna i Vågbro ska inte lösa problemen på Norrtullskolan"

Förslaget är att göra om Norrtullskolan till en årskurs 6-9 skola och Vågbro skolan till årskurs F-5, detta innebär att högstadiet läggs ner på Vågbroskolan och elever får åka till Norrtullskolan. Det visar sig även att Vågbro skolan sticker ut i mängden bland högstadieskolorna i Söderhamn, på Vågbroskolan är det högst andel behöriga elever till gymnasiet. Detta förslag från förvaltning måste ändras, då jag och många fler vårdnadshavare vill att Vågbroskolans högstadium ska få finnas kvar. Skriv under för att ta ställning

Genom att skriva under godkänner jag att Jenny Vedin överlämnar min signatur till dem som har makt över frågan.