Mer hjälp och stöd till hemmasittande barn med Neuropsykologiska funktionsnedsättningar!

Men nu har det väl ändå gått för långt!!!!

Jag och många många fler är föräldrar till någon med diagnos. ADHD, Autismspektra eller något annat inom NPF.

Det... det gör att man inte klarar av:

• en vanlig skolmiljö. ( i många fall)
• stora klasser ( kan gå bra, men måste finnas extra stöd)
• dom behöver anpassad skolgång ( tex anpassat material vid tex dyslexi, inte många meningar, inte så många uppgifter på en gång mm)

Jag VET att barn vill gå i skolan.
Jag VET att många barn skäms när dom varit borta för länge från klassen. Något barnen tvingas till för att dom mår så dåligt i vanlig klass miljö. Det finns tyvärr barn som inte ens orkar leva längre pga utanförskap i skolans värld. Barnen tappar kompisar, samhörighet mm.

Jag vet att skolor ofta gör så gott dom kan. Vi föräldrar gör också så gott vi kan. Vi har massor med vårdkontakter, vi sitter på otarliga möten, Bup, Skolan och socialtjänsten.

Ändå är det VI som ropar på hjälp, ber om hjälp.... för att få hjälp.

Nu vill jag säga STOP!!!! Det räcker nu. Det räcker med häxjakten på oss föräldrar som har barn som inte klarar av skolan.

Jag vill bara skrika rakt ut...
SSSSTTTOOOOOOOOPPPP!!!!!!

Hur ska vi föräldrar orka? Vi kan inte rå för att vi har barn som vi älskar och kämpar för.
Vi kan inte rå för att skolan inte får pengar till hjälpen som behövs.som tex resurs, mindre klasser, utbildad personal...eller får utbildning som behövs...

Hjälp oss istället, så gör vi föräldrar ALLT och mer där till för att det ska fungera. För vi vill ingen annat än att det ska fungera. Ingen förälder struntar i att ge sitt barn en skolgång med kunskaper. Det är barnens rättigheter! Det är skolkrav... men komigen... vart uppfylls kravet i skolans fyrkantiga värld?

Låt oss samarbeta istället... inte anmäla hit och dit... ingen mår bra av det. Sen behövs det säkert vissa gånger... men säkert 50 % av alla jag möter ute på mina föreläsningar har blivit orosanmälda. För dom stannar alltid kvar och berättar, eller skriver efteråt.
..

Genom att underteckna godkänner jag att Sara Melin lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.