Malmrot, Ta tillbaka Gocciadoros elitloppsinbjudan, NU!

Efter helgens galna drivning av en av Gocciadoros hästar, som dessutom skedde i värmningen, kräver vi nu:

Att Vivid Wise As inbjudan till elitloppet omedelbart dras tillbaka.

Att Samtliga hästar som står eller har stått under Gocciadoros träning de senaste 12 månaderna inte får deltaga i något lopp som utförs under elitloppshelgen. För vem vet vad som pågår med dessa hästar i träning, kan de utan skrupler utföra dessa handlingar i direktsänd TV kan vi vara säkra på att det inte ser bättre ut på träningsanläggingen.

Lägg därtill alla dopningsfall som denna tränare dels blivit fälld för samt alla gånger han blivit misstänkt för det samma, men inte blivit fälld.

Med dessa åtgärder kan Solvalla med det aktade varumärket "Elitloppet" kraftigt markera att dessa tillbud INTE är acceptabla!

Det faktum att Gocciadoro själv inte körde och kusken fick sparken efter drivningen är ovidkommande, Gocciadoro är ansvarig för detta likväl!

Hans namn och så kallade "prestationer" får inte svärta ner denna helgen som redan är under kraftig press då den ska genomgöras utan publik. Det vore spiken i kistan för alla argument Svensk Travsport har avseende djurskyddet.

Argumentet att hästägarna inte ska drabbas av tränarens förseelser är förkastligt i detta fall, då det inte är första gången detta sker med Gocciadoros hästar. Hästägarna torde vara fullt medvetna om vad som försiggår och är således i högsta grad medskyldiga till detta beteende.