Låt Said stanna!

Hej vänner!

Det jag ska prata om nu är riktigt riktigt Allvaligt! Det finns en kille på min skola Said heter han. Jag tänker inte gå ut med mer information om hur gammal han är, bild på han & efternamn osv av ren repekt.

Detta är alltså en väldigt glad, trevlig, rolig & omtänksam kille som gillar att spela fotboll. Han kom hit till Sverige för 2år sedan ifrån Iran. Han tappade bort alla sina släktingar & familj i kriget. Nu har han fått reda på av migrationsverket att han har fått avslag & dom vill utvisa honom. Domen är överklagad & vi försöker göra allting som går för att få honom stanna!

Han är en kille som vill gå till skolan, han har lärt sig svenska extremt bra på bara 2år. Han vill lära sig, han vill gå i skolan & HAN VILL STANNA HÄR! Han har även alla sina vänner här, fotbollslaget & skolan. Jag vill ha eran hjälp att få honom stanna kvar.

Allt som kan hjälpa honom & oss just nu är vi intresserade av! Namninsamlingar på jobb, föreningar eller bara bland vänner & familj. Om ni väljer att göra en sån, lämna gärna in det till mig sen.

Hoppas vi tillsammas kan få migrationsverket att ändra sig!

Tack på förhand❤️ #låtsaidstanna