Låt inte Farzad Aspari avrättas i Iran!

Farzad Aspari är en asylsökande yarsani kurd från Östra Kurdistan (Iran) . Han har fått avslag av Migrationsdomstolen som sista instans om sitt och familjens upphållstillstånd. Nu riskerar han utvisning till Iran . Enligt Yarsaniförbundet riskerar han tortyr och fängelse. Han har med sig sin fru och två döttrar här i Sverige. Dessutom har han en dotter till som är endast ett år och bor kvar hos hans släktingar i Östra Kurdistan . Han berättar att han och hans familj lever gömda här i Sverige och Hans fru mår psykiskt jätte dåligt. Han varit involverade i de frågorna som handlat om Yrasanifolkets rättigheter i Iran. Det finns läkarintyg som styrker att han tidigare ha blivit utsatt för tortyr.

Farzad riskerar livstidsfängelse, tortyr och till och med avrättning vid ett återvändande till Iran. Därför är det ytters viktigt att vi agerar nu innan det är försent! . Skriv under och sprid vidare innan det är försent.

Här kan ni även lyssna på en intervju med honom angående hans situation :