Låt Gino Stanna!

Efter 16 år i Sverige ska Cihat "Gino" Karahan utvisas för att han fått för lite semesterersättning, trots att han rotat sig i Sverige med jobb, hem och fru, och nyligen pappa till sitt första barn. Utländska arbetstagare som arbetar och försörjer sig själva ska inte kunna bli utvisade för bagatellartade misstag eller fel som beror på arbetsgivaren. I det här fallet bör man även ta hänsyn till det inhumana i att Gino sedan en vecka tillbaka fått en liten son. Är det rimligt att en far ska behöva skiljas från sitt barn på grund av han fått för lite semesterersättning?

2.2_.jpg

LÅT GINO STANNA!

Din e-postadress kommer inte att publiceras på vår webbplats. Insamlingens upphovsman kommer dock att se alla upplysningar du lämnar på detta formulär.