Landsvägen 101:ans Bortglömda Pendlare

Petition om Skånetrafikens försämringar av buss 144 och 145. Vi som skrivit på denna petition vill att Skånetrafiken snarast, dock senast i och med sommartidtabellen i juni 2016:

1. Återinför buss 144 på sin tidigare sträcka, dvs Trelleborg - Anderslöv - Alstad - Ö Grevie - V Ingelstad - Käglinge - Malmö Fredriksberg - Malmö Jägersro (- Malmö Södervärn - Malmö C)!
  2. Låter buss 145 köra in om Alstad Stationsvägen i båda riktningarna mellan Trelleborg och Svedala!
  3. Ombesörjer ombyggnaden av busshållplatsen vid Klörupskorset med avsikt att höja trafiksäkerheten för skolbarn-/ungdomar och äldre resenärer som använder dessa hållplatser.

För mer info, diskussioner och ytterligare förslag; se https://www.facebook.com/Landsv%C3%A4gen-101ans-Bortgl%C3%B6mda-Pendlare-1510520829247081/?fref=ts!

Petitionen ligger här tills vidare, dock minst till 15 april. Därefter tas ställning till om den ska ligga kvar ytterligare tid eller om den ska lämnas in till olika beslutsfattare.

Tillägg 160229 kl 1900: Denna petition avser att samla in namnunderskrifter för att (helt eller nästan helt) återställa 144:an mellan Trelleborg-Anderslöv-Alstad-V Ingelstad-Malmö till dess ursprungliga linjesträckning som den var före 13 december 2015. Ett av huvudförslagen (som även denna namninsamling i förstone gäller) är att 144:an ska återinrättas åtminstone från landsvägen 101:an och fram till/från Malmö Jägersro. Andra förslag kan lämnas i kommentarsfältet nedan eller på facebooksidan för uppropet.

Tillägg 160311 kl 0915: Måltavlan för petitionen har vidgats till återställande av 145:an (gamla 165:an i Alstad) samt krav på åtgärder av hållplatsen vid Klörupskorset. Den som skrivit på petitionen tidigare enbart för 144:an till/från Jägersro men som pga vidgandet av petitionen inte avsett stå bakom p 2-3 ovan, kan antingen skriva detta i kommentarsfältet alternativt höra av sig angående detta på Facebook-sidan eller till admin för denna petition, om han/hon i så fall skulle vilja återkalla sin petition. Fortsättningsvis: specifika synpunkter och förslag kan diskuteras i kommentarsfälten och i Facebook-gruppen. Stödjer du endast delar av petitionen, skriv in vilka punkter ovan du i så fall stödjer!

Nu satsar vi på att återfå en värdig busstrafik längs Landsvägen 101:an!