Gratis kollektivtrafik för ungdomar

Jag tycker att kollektivtrafiken bör vara gratis för oss ungdomar under somrarna! Tänk så mycket det gynnar oss, då vi kan besöka vänner, badplatser och uppleva omgivningen i Östergötland (men detta även i hela Sverige) och ha kul! Det gynnar även miljön med mindre påfrestning av bilar, och ger en möjlighet att vara mer självständig. Det är även otroligt viktigt att inte begränsa ungdomar pga ekonomisk situation hemma, och istället ge alla samma chans. Moderaterna och KD har beslutat att dra in pengarna som förra året gick till just gratis kollektivtrafik för unga. Det är inte rätt beslut.

Skriv under om ni håller med vänner!!! Dela och sprid gärna denna namninsamling också, tack på förhand! <3 Tanken är att ta detta vidare, till Linköpings kommun, om det blir tillräckligt stort. Vi satsar stort!

Fyll i formuläret nedan för att skriva under denna petition skapad av Molly Hedtjärn. Namninsamlingens författare kommer se all information du anger i detta formulär.