En andra chans till Nabi

Min kompis Nabi kom till Sverige hösten 2015 från Afghanistan och var då 16 år. Han har bott i Sverige och går nu bygg och anläggningsprogrammet. Nabi sökte via gymnasielagen för ensamkommande och han uppfyller alla krav. Nu vill migrationsverket att Nabi ska utvisas om 3 veckor. Anledningen är att migrationsdomstolen fattade hans beslut innan alla ansökningarna pausades. Om de hade fattat beslutet efter Migrationsöverdomsstolens utlåtande så skulle Nabi garanterat fått ja och kunnat följfölja sin utbildning. Men dem vägrar ompröva hans ärende. Nabi är godhjärtad och mår dåligt nu och det enda han vill är att stanna är och bygga sitt liv här. Snälla skriv på och var med och påverka. Sveriges rättssystem måste inse att de kan göra fel och måste kunna svälja sin stolthet och ompröva Nabis ansökan.