Cykel- och gångväg Bjursås-Sågmyra!

20180921_174308.jpgOBS! SKRIV INTE PÅ HÄR OM DU REDAN HAR SKRIVIT PÅ DENNA LISTA NÅGON ANNANSTANS!

Sågmyra-Bjursås är väldigt lågt prioriterat bland tilltänkta cykelbanor i kommunen, i princip på sista plats.

Med en namnlista kan vi visa hur stort intresset är lokalt för att ordna med ett tryggt sätt att färdas utan bil mellan Sågmyra och Bjursås samt inom Gopa.

Namnlistan planeras att användas ihop med ett s.k "medborgarförslag" till kommunen om att ordna med en cykel- och gångväg mellan Bjursås och Sågmyra. I detta uppmärksammar vi vederbörande makthavare på trafiksitationen och behoven för cyklister och forgängare mellan Bjursås och Sågmyra.

Allra helst önskas ett snart bygge av cykel-/gångväg hela sträckan Sågmyra-Bjursås längs med väg 929 ("Leksandsvägen"). Men OM det är ont om resurser så föreslås för vederbörande makthavare att se på möjligheten att som ett första steg lägga cykel-/gångväg längs med väg 929 endast mellan de vägrester som finns av den gamla vägen. Genom att utnyttja den gamla vägens möjligheter för fotgängare och cyklister så skulle man med endast cirka 2 km nybyggd cykel/gångbana längs med väg 929 göra trafiksituationen för fotgängare och cyklister betydligt säkrare. I ett senare steg kan man bygga vidare och slutligen få ny gång/cykelväg som går hela sträckan utan att vara beroende av den gamla vägen.

Namnen som fås in här via skrivunder.com sammanfogas med samma namnlista som har samlat in namn på facebook.

Björn Lindström    Kontakta namninsamlingens skapare