Busslinje Stensätra, Sätra och Säljan

Möte med kommunen och X-trafik

2022-11-03 10:49:37

Hej!

Nu har vi haft möte med kommunen och X-trafik. Vi är ju inte nöjd med deras förslag att bussen ska gå via Sandstensvägen ner till Säljan. Vi har disskuterat sedan i april vad det finns för möjligheter att ändra på turen så den kan gå Sätragatan och Säljansvägen från Björksätra till Säljan istället. Men det går inte för att turen tar för lång tid. X-trafik har en gräns på 30 minuter. Sen pratade X-trafik om Hjälmarsmuren blir till så kan man kolla på en annan lösning. Vi har gjort allt vi kan för tillfället men vi kom överens att vi ska höras av när dom nya turerna har varit igång ett tag. Då kan man göra en utvärdering hur lång tid det tar att köra turen som går till Säljan. Finns det tid över kan X-trafik kolla på vårat område igen.

// Andreas

Möte med Vgs och X-trafik

2022-10-10 15:52:12

10/10-22

Hej! Vi har väntat på ett möte med Vgs och X-trafik som skulle ha varit den 6/10-22 men som vart inställt. Nytt datum är 3/11-22 och då kommer jag ta med mig 2 st som bor i vårat område. Vi kommer att diskutera förslaget som ligger och även vårat förslag. Jag uppdaterar när vi har varit på mötet hur det har gått. // Andreas

Artikel och intervju

2022-08-10 13:17:58

9/8-22

Det kom ut en artikel i Annonsbladet som var väldigt bra. Det känns som vi kan få till ett möte med kommunen, x-trafik och hållbarhetsnämnden för att prata om busslinjen. Fick även samtal av Linnea Nilsson P4 Gävleborg som ska göra en intervju med mig nu på fredag. Känns bra att vi syns och hörs. Vi ger aldrig upp!

Inlämning av underskrifter

2022-05-31 09:23:26

1/6-22 Hej! Nu är maj slut så jag lämnar in underskrifterna till kommunen.

30/6-22 Hej! Det tillkommer mer underskrifter som jag tycker är väldigt roligt. Jag har pratat med Fredrik Åberg Jönsson ordförande i hållbarhetsnämden. Han har fått länken till underskrifterna och en förklaring av våran önskan till en busslinje som går på ”rätt” vägar i vårat område. Han kommer att titta igenom vårat förslag och höra av sig under vecka 27.

Dela denna namninsamling

Hjälp den här namninsamlingen att få fler underskrifter.

Hur sprider man en namninsamling?

• Dela namninsamlingen på din Facebookvägg och i grupper som rör ämnet för din namninsamling.
  • Kontakta dina vänner
    1. Skriv ett meddelande där du förklarar varför du skrev på namninsamlingen, då människor är mer benägna att skriva på om de förstår hur viktig frågan är.
    2. Kopiera och klistra in namninsamlingens webbadress i ditt meddelande.
    3. Skicka meddelandet via e-post, sms, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram och LinkedIn.