Nedskärningar i Halmstad kommun

Kontakta namninsamlingens skapare

Besparingar i Halmstad kommun

2020-04-03 07:16:22

Jag hade en kontakt med Jonas Bergman kommunråd han svarade så här

Jag har tagit emot era synpunkter på budgeten för 2020 och verksamheten är nu inne i sitt nya verksamhetsår. Den budgetram som vi har satt i fullmäktige och de verksamhetsplaner som har antagits av nämnderna gäller och verksamheterna planeras utifrån detta.

Som du säkert vet fortsätter vi att arbeta hårt för att frigöra resurser till våra kärnverksamheter, vilket till exempel uppmärksammas i media idag med anledning av förändringarna av seniorkortet. Vi investerar också stort i nya skolor för att minska behovet av paviljonger och ett antal sådan hyreskontrakt har sagts upp bara de senaste månaderna. BUN har också fattat andra beslut, till exempel gällande öppna förskolan, för att frigöra resurser till för- och grundskolor. Centralt har vi genomfört förändringar inom HR för att på sikt minska kostnaderna och vi har tillfört medel i år för att hitta nämndsspecifika digitala lösningar som kan frigöra resurser från till exempel administration och vi fortsätter arbetet med att effektivisera kommunen genom förvaltningssammanslagningar.

Inför 2021 är budgetarbetet i sin uppstartsfas och vi lyssnar nu in kommunens olika verksamheter och deras behov för de kommande åren.

Hjärtliga hälsningar

Jonas Bergman
Kommunstyrelsens ordförande

Kommunal Barn/Teknik i Halmstad

Dela denna namninsamling

Hjälp den här namninsamlingen att få fler underskrifter.

Hur sprider man en namninsamling?

• Dela namninsamlingen på din Facebookvägg och i grupper som rör ämnet för din namninsamling.
  • Kontakta dina vänner
    1. Skriv ett meddelande där du förklarar varför du skrev på namninsamlingen, då människor är mer benägna att skriva på om de förstår hur viktig frågan är.
    2. Kopiera och klistra in namninsamlingens webbadress i ditt meddelande.
    3. Skicka meddelandet via e-post, sms, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram och LinkedIn.