Sätt in ett tåg i dödens halvtimme (.11-.37) från Eslöv mot Lund eller sluta ställa in våra tåg!

Kontakta namninsamlingens skapare

Tack för underskrifterna hittills!

2019-04-04 12:39:26

Tack alla som har skrivt under hittills! Det finns massvis med problem med tågtrafiken genom Marieholm och Eslöv, har jag förstått. Bland annat så fick jag detta meddelande: "på kvällar efter 8 blir det ”dödens trekvart” i Lund om man ska till Eslöv, går ju då ett 45 och ett prick, 37 tåget går näst intill aldrig på kvällarna". Jag har också hamnat i denna dödens trekvart flera gånger. Hur är det rimligt att ha två tåg med 8 minuters mellanrum och sedan inget på 52 minuter!?

Det är dock inte fokuset i denna namninsamling, utan jag tycker vi håller oss till ett klagomål i taget. Jag ville bara notera här i en uppdatering, att jag är medveten om att andra hållet (Lund->Eslöv) är minst lika problematiskt som Eslöv->Lund.

Tidigare har jag fått detta från Skånetrafiken som anledning till varför vissa tåg är inställda:

"Anledningen till att tågen som går Eslöv-Marieholm-Teckomatorp omleds via Kävlinge vid förseningar beror på att det är trångt på spåret mellan Lund och Eslöv. När tåget blir försenat innebär det att tåget missar sitt tågläge och om tåget leds in på den banan så får tåget stå långa stunder längs vägen och invänta de andra tågen. Det är även enkelspår mellan Eslöv och Teckomatorp vilket innebär att inga tåg kan mötas där. Att ge någon exakt information till dig om vilka tåg som kan bli inställda är inte möjligt. Men tågen till Teckomatorp kan ledas om via annan järnväg vid förseningar. Det är Trafikverket som leder tågtrafiken och tar beslut om vilka tåg som ska köras var."

Därför kommer denna namninsamling även att skickas till Trafikverket.

Fortsätt att kämpa, skriv under, och sprid insamlingen!

Elise Rosberg

Dela denna namninsamling

Hjälp den här namninsamlingen att få fler underskrifter.

Hur sprider man en namninsamling?

• Dela namninsamlingen på din Facebookvägg och i grupper som rör ämnet för din namninsamling.
  • Kontakta dina vänner
    1. Skriv ett meddelande där du förklarar varför du skrev på namninsamlingen, då människor är mer benägna att skriva på om de förstår hur viktig frågan är.
    2. Kopiera och klistra in namninsamlingens webbadress i ditt meddelande.
    3. Skicka meddelandet via e-post, sms, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram och LinkedIn.