SD talar inte å mina vägnar!

Quoted post


Gäst

#1

2015-10-15 16:50

För att jag avskyr rasism nazismen fascism

Svar

Omsorg Sverige

#264 Re: Avgå!!! Narren Löfven!!

2015-10-17 19:36:03

#1: -  

 

Petra

#294 Re:

2015-10-18 14:35:06

#1: -  

 För att jag inte vill skämmas för mitt land.

Trots allt inte Nazist

#385 Re:

2015-10-29 21:30:38

#1: -  

Tycker SD har en del tvivelaktiga toppnamn och även ett tveksamt förflutet. Det är ett missnöjesparti grundat i övriga partiers totala förnekelse av ett enormt problem och möjligheter till en bättre lösning av detta. Det är såklart mycket svåra situationer många av dessa migranter/flyktingar kommer ifrån. Vi kan dock inte lösa flyktingproblemet genom att ta hit alla som av en eller annan anledning är på flykt från en svår situation (för närvarande närmare 60 miljoner bara från krig enligt FN). Det går helt enkelt inte bra varken för Sverige eller för dem som kommer hit om vi gör så. Det är enormt resursslukande. Det är dessutom ett mycket ineffektivt sätt, att stödja så många som möjligt på plats/ i närområdet är betydligt mer kostnadseffektivt och hjälper därmed många fler. Det känns förstås mer humant att säga att alla är välkomna och man slipper skammen neka någon detta. Jag tror att det är den skammen (i samverkan med djup ignorans pådriven av media vilken resulterar i missförstånd av situationen) som gör att gemene man har svårt att säga nej till massinvandring. Den mest effektiva och därmed humana hjälpen är den som hjälper flest per resursandel, mest bang for the buck helt enkelt. Sverige ska låna enorma summor för att ha råd med denna ineffektiva, kortsiktiga lösning. Det går ut över de svaga här i landet, däribland äldre och faktiskt invandrade som permanentas i utanförskap. Det känns kanske inte lika bra att skära ner på flyktinginvandring med det är ren egoism att låta den eventuella egna tillfredställelsen/frånvaro av dåligt samvete avgöra beslutet.

armed and ready

#388 Re:

2015-11-01 11:44:13

#1: -  

 ut med alla muslimer och muslimmadrasser