Folkomröstning om invandring

Quoted post

sixcats
Gäst

#7 Ämne

2013-03-18 04:27

Det finns ju inget annat att göra för att möjligen få stopp på denna invasion och få ut alla dessa ej önskvärda personer och så småningom ta tillbaka vårt land. Har vid flera tillfällen blivit berikad..

1.Misshandel (blev inslängd i hiss av två jugoslaviska flickor - polisanmält.

2.Fickstöld, polisanmält, förövaren en förmodligen polsk(eller ngt liknande) äldre kvinna.
3.Fickstöld ur handväska. Ngn sorts östeuropeisk man eller liknande med medföljande liten ca 3årig dotter. Polisanmält.
4. Trakasserad av ett gäng invandrarkillar både på väg mot stan från Rosengård och till stan. Den utländska kvinnliga chauffören hejade på killarna och slängde av mig.(2 resor eftersom jag blev avslängd en gång) samt ut från stan. (Jag tar nämligen inte emot vad som helst av såna snorungar). Sammanlagt 3 turer. Poliserna körde mig sedan hem och uppmanade mig att flytta men det är inte så lätt när man är ensam, och det kostar en massa pengar. Anmält till Skånetrafiken. Det var mycket ej uttalbara ord jag fick mig till livs. Jag skrädde ej heller orden. Polisanmält och Skånetrafiken
5. Vid minst tre tillfällen incidenter på andra bussar. Anmält åtminstone 2 av dem till Skånetrafiken.
6. Skulle tvingas in till en slöjförsedd "sköterska" för provtagning på vårdcentralen Fosietorp. Det finns nämligen två som tar prover och jag ville ha den svenska så jag vägrade och då kom en annan sköterska utfarande och läxade upp mig som en skolflicka (jag är numera 82 år). Det var i väntrummet.
6.Dessutom minst två incidenter inne på Netto. Det var araber som trängde sig före och inte ville bli tillrättavisade av en kvinna, dessutom svensk och även pensionär.
7. Trakassering på Nettos bilparkering utanför Tornfalken av elever från ngn skola, antingen den Internationella skolan i Söderkulla eller någon i Lindängen. Anmälde till int skolan.
7. Trakasserad och hotad av en förmodligen jugoslavisk anställd man på Ica i Hermodsdal när jag efterlyste en svensk att få prata med. Anmälde till butiken.

Svar

Denna post har tagits bort av ansvarig för petitionen (Visa detaljer)

2013-03-19 22:41:49


alfana

#176 Re: Ämne

2013-04-22 13:29:05

#7: sixcats - Ämne

Stå på dig! Fler skulle agera som du;)

Marcus

#233 Re: Ämne

2013-06-27 22:52:05

#7: sixcats - Ämne 

 

Men vad tror du reaktionen blir om du hela riden vill prata med "en svensk" det första som händer? Trångsynt
Kalle

#275 Rösta rätt!

2013-09-10 15:59:38

#7: sixcats - Ämne

Antar att du som jag, en annan pensionär rösta på ett Sverigevänligt parti nästa val?

 

 

Isabell

#297 Tråkig inställning

2013-10-15 08:32:05

#7: sixcats - Ämne

Stöld, misshandel och trakassering utförs lika många gånger av svenskar. Tråkigt att just du blivit utsatt för detta, men i min mening kanske inte så konstigt med tanke på din inställning till invandringen och människor med annat ursprung. Sverige som alla andra länder tillhör den jord vi lever på och tillhör därför ALLA som där lever.

Jag blir rädd när jag gång på gång upptäcker trådar på internet där rasistiska kommentarer flödar. Människor flyr från krig de själva inte valt att ta del av. Tvingas lämna sina hem i hopp om en bättre framtid för sina barn. Skulle inte ni göra samma sak? Det ännu tråkigare är det som sker när de kommer till Sverige och många gånger möts av rasism. Hjälp de istället att komma in i samhället, visa vilket bra land Sverige är och hur vi lever här. Här är man trygg och här har man alla möjligheter att leva ett bra liv. Det tycker jag är vår plikt som värd när någon ny flyttar in.

I utbyte får vi ta del av en kultur som skiljer sig från den vi är uppvuxna med. Både lärorikt och intressant och hör enligt mig till allmänbildning. Vem vill inte ta del av jordens alla hörn? Kära trångsynta svensk, det finns en värld bortom barrskog och falukorv!

Stefan P

#371 Re: Ämne

2014-07-29 08:06:26

#7: sixcats - Ämne

Det är just sådant här som gör att vi behöver bromsa nu...innan det är försent. Innan vi blir minoritet i vårt eget land...få tillbaka den respekt vi förtjänar.

Multikultibabbelover

#405 Synd och skam

2014-12-11 23:34:21

#7: sixcats - Ämne 

 Jag kan inte förstå hur en människa har levt i 82 år med så dålig inställning till människor i sin närhet. Jag är svensk, men hade fan inte velat vara trevlig mot dig, med tanke på hur du beter dig. Så problemet är nog inte att andra människor inte är svenska och att de därför är hemska. Problemet är nog att du är en jävligt hemsk människa som behandlar andra dåligt och då, min gode man, blir man behandlad på samma sätt.

Ni som pratar om att "invandrarna" tar "vårt" land och "vår" kultur, ni borde dra något gammalt över er. Samerna är Sveriges urbefolkning, så kom inte här och prata om invandrare, för det är vi fan allihopa. Och kom inte här och prata om att förstöra kulturer. Jag äter pizza, kebab, sushi, tapas och så mycket annan god mat. Jag har aldrig gillat traditionell svensk husmanskost. På jul så äter inte jag julmat och jag har fan aldrig gillat julmust. Jag äter inte sill och potäter. Jag lyssnar inte på gammal dansbandsmusik och fan heller har jag träffat någon människa som enbart gör "svenska" saker. För det livet hade varit jäkligt torftigt. Så om det nu är så att du själv inte vill bära en slöja, eller äta kebab eller lyssna på reggae. Gör inte det då. Men kom fan inte och klaga på att "invandrare" förstör vår kultur. De berikar den. Jag är svensk men har fan aldrig identifierat mig med husmanskost, dansband, svensk folkmusik, kristendom eller gud vet vad ni ser som vårt "stolta svenska arv". Men till mig är det fan ingen som säger till mig att jag inte är svensk nog eller att jag borde flytta hem. Så sluta stirra er blinda på andra människor nationalitet eller intressen och nöjen. Sitt där och damma med era "helsvenska" traditioner och låt oss andra vara, för vi går fan inte runt och skriver petitioner för att kasta ut trångsinta, tråkiga, intoleranta trattskallar. Då hade jag ändå mycket hellre delat mitt land med en hel drös människor från hela jordklotets alla vrån än att behöva dela det med er. 

Tack och hej

Er mångkulturella medmänniska