Folkomröstning om invandring

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Folkomröstning om invandring.


Gäst

#1

2013-03-17 22:57

bara bra folkomröstningar är bra snabbt ut med all islam från sverige och totaltstopp för invandring nu är det nog!!

Gäst

#2

2013-03-17 23:49

Det kan aldrig vara fel att diskutera om saker som är verkliga. Tänk bara på all skit som det röstas om men som bara är ren politisk propaganda!

Gäst

#3

2013-03-17 23:50

Synnerligen viktigt att folket får säga sitt i demokratisk anda! Den politik som förs i Sverige är totalt ansvarslös invandrings politik !!

Gäst

#4

2013-03-17 23:53

Så fel prioriterat när offentliga sektorn går på knäna !

Gäst

#5

2013-03-18 00:22

Självklart ska svenska folket rösta om en av de viktigaste frågorna i nutid.

Gäst

#6

2013-03-18 00:33

Invandringen är för stor och m å s t e bromsas
kommunerna går på knäna för kostnsderna blir för stora.
Sverige utarmas och budgetarna blir allt snålare och snålare på alla samhällets områden
sixcats
Gäst

#7 Ämne

2013-03-18 04:27

Det finns ju inget annat att göra för att möjligen få stopp på denna invasion och få ut alla dessa ej önskvärda personer och så småningom ta tillbaka vårt land. Har vid flera tillfällen blivit berikad..

1.Misshandel (blev inslängd i hiss av två jugoslaviska flickor - polisanmält.

2.Fickstöld, polisanmält, förövaren en förmodligen polsk(eller ngt liknande) äldre kvinna.
3.Fickstöld ur handväska. Ngn sorts östeuropeisk man eller liknande med medföljande liten ca 3årig dotter. Polisanmält.
4. Trakasserad av ett gäng invandrarkillar både på väg mot stan från Rosengård och till stan. Den utländska kvinnliga chauffören hejade på killarna och slängde av mig.(2 resor eftersom jag blev avslängd en gång) samt ut från stan. (Jag tar nämligen inte emot vad som helst av såna snorungar). Sammanlagt 3 turer. Poliserna körde mig sedan hem och uppmanade mig att flytta men det är inte så lätt när man är ensam, och det kostar en massa pengar. Anmält till Skånetrafiken. Det var mycket ej uttalbara ord jag fick mig till livs. Jag skrädde ej heller orden. Polisanmält och Skånetrafiken
5. Vid minst tre tillfällen incidenter på andra bussar. Anmält åtminstone 2 av dem till Skånetrafiken.
6. Skulle tvingas in till en slöjförsedd "sköterska" för provtagning på vårdcentralen Fosietorp. Det finns nämligen två som tar prover och jag ville ha den svenska så jag vägrade och då kom en annan sköterska utfarande och läxade upp mig som en skolflicka (jag är numera 82 år). Det var i väntrummet.
6.Dessutom minst två incidenter inne på Netto. Det var araber som trängde sig före och inte ville bli tillrättavisade av en kvinna, dessutom svensk och även pensionär.
7. Trakassering på Nettos bilparkering utanför Tornfalken av elever från ngn skola, antingen den Internationella skolan i Söderkulla eller någon i Lindängen. Anmälde till int skolan.
7. Trakasserad och hotad av en förmodligen jugoslavisk anställd man på Ica i Hermodsdal när jag efterlyste en svensk att få prata med. Anmälde till butiken.

007

#8

2013-03-18 07:21

SVERIGES UNDERGÅNG GÅTTTTTTTTTTTTT ÖVER 30 ÅR HÄR ER INTE SVERIGE VARIT HUNDRA TILL SOMALIA LANDT KASTA ALLA DOM UUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTT

Gäst

#9

2013-03-18 07:57

Vi måste nu börja städa upp i leden det får vara nog nu. bostadsbrist o arbetslöshet gamlingar vanvårdas o vården går med miljonförluster vi mäktar inte med mer. sjuka drivs ut i arbete för vi har inte ¨råd att betala ut vår sjukförsäkring som vi ändå betalt in Ser man inte hur landet rämnar i sömmarna Våra politiker har sålt ut landet billigt vi är inte ens självförsörjande som vi varit en gång i tiden utan beroende av andra o vi har bara att rätta oss efter det Politikerna är rena rama landsförrädarna

Gäst

#10

2013-03-18 08:02

På tiden!

Gäst

#11

2013-03-18 09:16

nej

Gäst

#12

2013-03-18 10:28

Invandringsfrågan går helt på tvärs med partipolitiken. Det är väl känt att kritiken mot massinvandringen går långt utanför Sverigedemokraternas anhängarskara. Det är en ödesfråga för vårt folk som hittills inte fått en rättvis demokratisk behandling. Få ämnen kan bättre motivera en folkomröstning.

Gäst

#13

2013-03-18 10:31

En medborgerlig rätt!!!!

Gäst

#14

2013-03-18 11:03

Bra demokratiskt initiativ!

Gäst

#15

2013-03-18 11:17

Har sett förfallet i Sverige nu sen 80-talet.
Nu räcker det.
amush
Gäst

#16 Massinvandring

2013-03-18 11:24

Lilla Landet Sverige är fullt... Får inte plats fler så massinvandring bör stoppas helt..
Ta hand om de som finns där istället för att fylla upp landet med folk från jordens alla hörn!

amush

#17 massinvandring

2013-03-18 11:25

Stoppa den otroliga massinvandringen

Gäst

#18

2013-03-18 11:35

det här behövs och det är fort!!

Gäst

#19 Re:

2013-03-18 11:41

#8: 007 - Det handlar inte om att kasta ut någon, utan om den urskiljningslösa invandringen ska tillåtas fortsätta. Folket har ingen skyldighet att mot sina egna intressen försörja bekvämlighetsmigranter, illegala invandrare,, anhöriginvandrare, eller låg- och nollutbildade s.k. arbetskraftsinvandrare (utan efterfrågan på arbetsmarknaden) som inte har en chans på vår arbetsmarknad. En arbetsmarknad som inte finns i all svensk arbetslöshet.
Har vi inte ens bostäder att erbjuda vår egen befolkning i första hand, och som själva betalar för dem, så måste man inse att alliansen använder deras pengar för att grovdiskriminera dem i sitt eget land.
Det är aldrig eller i alla fall sällan invandrarnas fel, det är politiken som tillåter utnyttjandet som är vansinnig.

 

Ulf Möller
Gäst

#20

2013-03-18 12:30

Tyvärr börjar ni i fel ända. I kommunerna kan man kräva folkomröstning om 10% av de röstberättigade invånarna kräver det. Men på riksnivå gäller andra regler. Då spelar det ingen roll hur många namnunderskrifter som görs. Det är ändå riksdagen som fattar beslut om folkomröstning. Och sannolikheten att de fattar beslut på underlag av namnunderskrifter, bedömer jag som i det närmaste noll.


"Därför är det bara genom ett riksdagsbeslut som det kan bli en folkomröstning. I Sverige finns det två slag av folkomröstningar som skiljer sig åt på flera avgörande sätt: rådgivande folkomröstningar och folkomröstningar i en grundlagsfråga."

http://www.riksdagen.se/sv/Sa-funkar-riksdagen/Demokrati/Folkomrostning/

Mike

#21 Re: Ulf Möller folkomröstningslagar och regler

2013-03-18 12:42

#20: Ulf Möller -

Nej, det finns andra regler och lagar internationellt sett som riskdagen INTE kan bortse från, Bl.a EU och FN som säger att om tillräckligt många kräver det, MÅSTE regeringen och riksdagen i landet göra något åt saken - http://stjornlagarad.is/servlet/file/S%C3%A6nsk+sk%C3%BDrsla+um+%C3%BEj%C3%B3%C3%B0aratkv%C3%A6%C3%B0i+%C3%AD+Evr%C3%B3pu.pdf?ITEM_ENT_ID=33010&ITEM_VERSION=1&COLLSPEC_ENT_ID=98

- Det gäller även Sverige.

Denna post har tagits bort av personen som skrev den (Visa detaljer)

2013-03-18 12:49


Ulf Möller

#23 Jag antar att svensk lag före EU och FN i detta fall.

2013-03-18 12:55

#21: Mike - Re: Ulf Möller folkomröstningslagar och regler

Jag antar att svensk lag före EU och FN i detta fall.

 


Gäst

#24 Re:

2013-03-18 12:56

#20: Ulf Möller - "Men på riksnivå gäller andra regler. Då spelar det ingen roll hur många namnunderskrifter som görs. Det är ändå riksdagen som fattar beslut om folkomröstning."

Det där gäller även på kommunal nivå. Även om du samlar in 10% av folkets röster så kan fullmäktige/styrelse välja att uppfatta dem som en rekommendation och strunta i den. Man visar då med detta att man kör över folkets vilja och det går inte ihop med folksuveränsprincipen i regeringsformen om att all makt ska utgå från folket. Har man inte ens massinvandring som en driven fråga - den får inte ens diskuteras - så kan man klart anse att de som tänker bedriva massinvandring, men inte tar upp den till diskussion så väljarna får en klar viljeförklaring av sina partier, så kan man inte påstå att riksdagsvalet avgjorde vad folk ville.

Poängen här är att påvisa vad som brister i det demokratiska systemet- att "man struntar i hur många namnunderskrifter som görs" och riksdagen kan köra sitt eget rece ändå. Fine, då vet folk detta och får det svart på vitt, och det kan bli folkstorm av bara det.  En sådan här sak kan väcka debatt både i sak och om folkomrösningar borde användas oftare som mer en regel än undantag i viktiga landsangelägenheter, och att mena att detta inte skulle påverka våra beslutsfattare i slutändan är inte sant.
Att Sverige skulle bli en mångkultur (som verkställdes genom massinvandring) skrevs in i grundlagen (och är en grundlagsfråga) utan att vare sig informera, debattera frågan länge och öppet för att ge folket en bild av vad som väntade- inte heller genomförde man en folkomröstning om en riksangelägenhet som påverkade folket i högre grad än högertrafiken, exempelvis.

 

Ulf Möller

#25 Tyvärr sant. Tragisk situation.

2013-03-18 13:00

#24: - Re:

Tyvärr sant. Tragisk situation.