Folkomröstning om invandring

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Folkomröstning om invandring.


Gäst

#276

2013-09-10 17:34

Hoppas att sverige kan vara så det en gång var som när man var liten.

Gäst

#277

2013-09-10 22:09

Nu får det vara nog med "Snyltare".

Gäst

#278

2013-09-11 03:00

Jahaja...

Gäst

#279

2013-09-11 06:20

Nu är det bara för mycket, snart blir jag tvungen att tänka på att lämna Sverige för vill jag leva här så som Reinfeldt & co tvingar mig att göra? Jag har lämnat Östblocket och kommunismen och hamnat i värre. Här kan jag verkligen säga - ur askan i elden. I dagens läge arbetar jag för att försöka rädda landet och hoppas verkligen att det inte är för sent.


Gäst

#280

2013-09-11 08:29

Höjden av demokrati är när varje medborgare har rätten att göra sin röst hörd i en folkomröstning . Den politiker som motsäger sig den rätten bör omedelbart avsäga sig sitt uppdrag . Roland Dahlström .


Gäst

#281

2013-09-11 14:55

De e väl en självklarhet att skriva under denna...annars har vi svenskar över huvud taget ingen framtid, inom en väldigt snar framtid....

Gäst

#282

2013-09-12 01:35

Det borde bli 4 miljoner underskrifter på denna petition..

Gäst

#283

2013-09-12 20:47

SD 2014

Gäst

#284

2013-09-15 04:47

Stoppa galningarna. Inför hårdare kontroller

Gäst

#285

2013-09-15 04:52

Vi måste klara av våra problem innan vi kan ta andras liv under våra vingar. Ett halvdant jobb ger ingen glädje

Gäst

#286

2013-09-17 13:39

Skriv en kommentar.ja landet vi ärvde är på väg att lämna oss.

Gäst

#287

2013-09-17 15:57

STOPPA INVANDRINGEN NU OCH UTVISA ALLA PAPPERSLÖSA ILLEGALA INVANDRARE!DET ÄR KRIMINELLT ATT UPPEHÅLLA SIGOLAGLIGT I ETT ANNAT LAND OCH DET ÄR GROVT KRIMINELLT ATT HJÄLPA OCH HYSA DESSA MÄNNISKOR !

Gäst

#288

2013-09-17 16:12

Bra initiativ
Blågult

#289

2013-09-18 09:58

Det är mycket nödvändigt nu att stoppa all invandring nu så att vi svenskar får tillbaka vårt land och utvisa alla de utomeuropeiska invandrarna.

Gäst

#290

2013-09-23 09:37

Jag välkomnar denna folkomröstning för jag tycker det är dags att den Svenska befolkningen får ta platts i det första rummet . Som det är nu så ska vi tydligen förpassas till källaren .

Gäst

#291

2013-09-23 11:10

I EN SANN & REELL DEMOKRATI ( SOM JU SVERIGE INTE ÄR I DAGSLÄGET ) SÅ ÄR DETTA SÄTT EN SJÄLVKLARHET .. ATT FOLKOMRÖSTA OM SÅ STORA FRÅGOR !!! SÅ SKRIV PÅ - FREE FREEDOM OF SPEECH - EVEN IN SWEDEN !!!!!!!

Gäst

#292

2013-09-28 10:28

De e väl en självklarhet att skriva på, om man e ursvensk......

Gäst

#293

2013-09-29 03:17

Efter att ha följt alla bloggar, samt artiklar, ang ämnet ifråga, så säger jag...äntligen...över en plats där vi överkörda och ohörda Svenskar, förhoppningsvis, kan göra oss synliga i ett vidare
och större sammanhang, än som bakgrundsfigurer i
ett diktatoriskt styrt PK Sverige.
Ape50

Gäst

#294

2013-10-01 15:04

Jag känner ej längre mitt gamla Sverige, saknar friheten jag fick njuta av i min unga barndom, därefter blev det värre, år efter år.

Gäst

#295

2013-10-08 14:39

Nödvändigt
Rättvisa
Gäst

#296 Invandring

2013-10-08 20:55

Jag tycker att vi bör hjälpa folket i deras egna länder i första hand. Dom vill ju helst vara i sitt eget land.
Det blir ju oftast de som har pengar som har råd att åka till Sverige.
Det positiva med invandring är ju att vi får en mångkultur.
Det negativa är att vi får en kulturkrock, det gäller ju religion, politik och kvinnosynen m.m.
Det bör vara lättare att utvisa de individer som
håller på med brottslig verksamhet.
Invandrare som studerar i Sverige bör bli återbetalningsskyldiga, precis som vi svenskar som  måste ta studielån.
Ej rasist men Sverigeälskare!!

Isabell

#297 Tråkig inställning

2013-10-15 08:32

#7: sixcats - Ämne

Stöld, misshandel och trakassering utförs lika många gånger av svenskar. Tråkigt att just du blivit utsatt för detta, men i min mening kanske inte så konstigt med tanke på din inställning till invandringen och människor med annat ursprung. Sverige som alla andra länder tillhör den jord vi lever på och tillhör därför ALLA som där lever.

Jag blir rädd när jag gång på gång upptäcker trådar på internet där rasistiska kommentarer flödar. Människor flyr från krig de själva inte valt att ta del av. Tvingas lämna sina hem i hopp om en bättre framtid för sina barn. Skulle inte ni göra samma sak? Det ännu tråkigare är det som sker när de kommer till Sverige och många gånger möts av rasism. Hjälp de istället att komma in i samhället, visa vilket bra land Sverige är och hur vi lever här. Här är man trygg och här har man alla möjligheter att leva ett bra liv. Det tycker jag är vår plikt som värd när någon ny flyttar in.

I utbyte får vi ta del av en kultur som skiljer sig från den vi är uppvuxna med. Både lärorikt och intressant och hör enligt mig till allmänbildning. Vem vill inte ta del av jordens alla hörn? Kära trångsynta svensk, det finns en värld bortom barrskog och falukorv!

Argus

#298 Re: Tråkig inställning

2013-10-17 20:25

#297: Isabell - Tråkig inställning

LIKA MÅNGA GÅNGER? Du skämtar vad? Och om du nu så gärna vill ha en annan kultur, res dit och tvinga inte på dem som inte vill ha den, och vare sig böneutrop, omskärelser eller barnäktenskap är en del av Svensk kultur. ALLA vill inte ha en del av våldet eller tvånget, en del vill ha sin frihet, falukorv och barrträd, så käre flummist - Ingen skulle sakna dig om du åkte dit och stannade där- Men DÅ förstås, helt plötslig, gör du säkert anspråk på något DE inte är, nämligen att vara få vara Svensk, för annars hade du inte suttit här och skrivit den dynga du gjort. Sverige tillhör inte ALLA, det tillhör Svenskarna i första hand, eller kan DU säga när det var en annan kultur här och byggde upp Sverige? Nej, jag trodde inte det heller, den enda intoleranta här är du själv, som inte vill tolerera en egen nationalitet, medan du tolererar andras i VÅRT land, så säg mig, vad är skillnaden? Varför inte tolerera vad Sverige är för Svenskarna, men inte tolerera andra länders extremism i deras länder? Apropås tillhör ALLA, gör Saudi, Irak, Iran, Somalia, Indien, Pakistan, Egypten, Syrien, palestina osv det också? Nähä, och VARFÖR inte det? Just det, det gällde tyligen inte ALLA, medan Sverige skall tillhöra ALLA? Åk till Saudi och kräv en kyrka, Svensk hemspråksundervisning och gratis försörjning, så får vi se. Eller hur var det, var det BARA Sverige i världen som skulle stå för för DEN toleransen? VEM skall betala för det kalaset? Du kan inte vara frisk på en enda fläck...


Gäst

#299

2013-10-25 17:47

.

Gäst

#300

2013-10-26 12:27

Det är hög tid men ännu inte för sent att lämna det stora och tunga oket som EU-medlemsskap innebär, så SKRIV PÅ; NU !