Hjälp Eva Persson Huck!

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Hjälp Eva Persson Huck!.


Gäst

#1

2016-01-22 07:49

Jaa de e för jävligt som dom håller på med henne

Gäst

#2

2016-01-22 17:49

Därför att jag utifrån mina intryck upplever att Eva Persson Huck är utsatt för en oanständig behandling av sin närmaste chef o en byråkratisk och odemokratisk process från kommunens o personalledningens sida!

Gäst

#3

2016-01-22 22:37

Jag har full tillit till Eva och känner väl till hennes engagemang för sina elever och sitt arbete.

Gäst

#4

2016-01-23 08:01

För att jag mer än något ogillar hemlighetsmakeri och feghet. En kommun som beter sig så är inte värd att finnas. Som Asrtid Lindgren sa " när makthavare inte längre kan vara tydliga så ska de bytas ut"

Gäst

#5

2016-01-23 08:27

Det måste finnas ngn dold agenda i detta . Vad?
För oss som känner Eva verkar det otroligt och
mycket kränkande att behandlas så ovarsamt.
Håll ut och känn vårt stöd.


Gäst

#6

2016-01-23 12:32

Om medierna har uppfattat och beskrivit den kommunala handläggningen av detta ärende korrekt, är det naturligtvis skandalöst illa skött av skolans ledning. Man kan självklart inte i förväg godkänna en planerad praoresa och först i efterhand anklaga läraren för att ha brutit mot regelverket och stänga av henne från arbetet och utdela skriftlig varning. Någon d--vla ordning måste det väl vara i kommunalt agerande!

Gäst

#7

2016-01-23 13:40

Jag vägrar acceptera att en människa behandlas på detta sätt!

Gäst

#8

2016-01-26 11:38

Krokoms kommun som arbetsgivare är en skam för Sverige! Ansvaret ligger hos den högsta ledningen. Det är där man formar sin personalpolitik, sitt synsätt på medarbetare och sina val att använda makt. Eva Persson Huck är bara en i raden av alla drabbade. Ska det aldrig ta slut?

Gäst

#9

2016-01-26 16:03

Fel behandla människor på detta sätt

Gäst

#10

2016-01-26 19:44

Därför att Eva är en mycket duktig och initiativrik lärare som borde uppmuntras med löneförhöjning istället för detta. Jag anar en komplott från chefer som håller varandra om ryggen. Verkar helt korkat.

Gäst

#11

2016-02-06 17:08

Detta agerande verkar vara "rutin" sen länge i Krokoms kommun. Jag råkade ut för något liknande för snart 10 år sen. Med varning, lögner, uppsägning mm och förstås sjukskrivning - till slut stämde jag kommunen till tingsrätten. Målet och det som höll mig uppe under processen (3 år), var att denna orättvisa och kränkande behandling skulle ingen annan behöva gå igenom. Jag trodde faktiskt i min enfald att Krokoms kommunledning hade fått sig en tankeställare, men inte..... det följande året 2009-10 var det Lasses tur med en mycket sorglig utgång - det var ju just detta som jag hade kämpat för att förhindra....   

Jag vet att under de här 10 åren är de många som blivit behandlade på detta respektlösa sätt....och nu är det fina, ärliga Eva som drabbas. Jag lider med henne och förstår hur utsatt man kan känna sig och vilken energi det tar. Har inte ord för vad jag tycker och tänker !!

Det finns stunder jag funderar över att flytta från Krokoms kommun - varför ska de få mina skattepengar och "slösa" dem på att kränka människor, för allt detta kostar mycket pengar i rättsprocesser, förlikningar, utköp.... Skattepengarna ska ju användas för innevånarnas bästa tex i barn-/äldreomsorg.