Stoppa flyktingmottagandet i Sverige och upprätta gränsskydd!

Stoppa flyktingmottagandet i Sverige och upprätta gränsskydd! / Uppdateringar / Stoppa flyktingmottagandet i Sverige och upprätta gränsskydd! / Kommentarer


Gäst

#1

2015-11-02 08:19

Hej Clas. Vi har samma problem och min lista Regeringen ska avgå och utlysa nyval, 1541 och har stannat där. Har försökt hjälpa dig på FB samt en lista till Folkomröstning om invandringen. Men jag ser också att SD tar upp samma sak fast på ett annat sätt. Att betala 300 för extra synlighet hjälper inte för du syns bara bättre här på skrivunder.com. Demonstrationen i helgen hade c:a 1000 deltagare bara! Dom har samma problem dom, folk kommer inte, för jävligt. Hur ska vi kunna få Svensken att vakna, suck! Ulf Lindström

Gäst

#2

2015-11-02 08:27

Hej Claes,
Jag delade namninsamlingen på twitter. Uppmana folk att dela namninsamlingen på sociala medier.
Linda

#3

2015-11-02 08:38

Tror att många människor är rädda för rasiststämpeln.


Gäst

#4

2015-11-02 09:09

Jag visste inte ens att denna namninsamling fanns förrän jag själv efterlyste just en namninsamling angående invandringen .Det var då en person som länkade till denna sida.Kanske du skulle synas mer på avpixlat och andra alternativmedia.Själv hänvisade jag även andra till denna länk.
Stort tack till dig för ett mycket bra initiativ!!
Mvh Gunnel Lagnevall
Elin

#5 Re:

2015-11-02 09:47

#3: Linda -  

Ja jag tror också detta. Man kan förlora jobb, vänner och familj för minsta lilla avvikande åsikt tyvärr, vår media har hjärntvättat folk att oliktänkande är onda människor som ska behandlas som paria. Givetvis är vi många fler men få vågar dela detta av rädsla.


Gäst

#6

2015-11-02 11:14

Märkligt att inte fler har eller delar vår uppfattning, men tror att de flesta ej vill yttra sig , för att bli åsikts iakttagna. Många jag skulle vllja påstå jättemånga delar vår åsikt, utan att deklarera den
Att Bernhardsson
Linds

#7 Re: Re:

2015-11-02 11:34

#5: Elin - Re:  

 Åsiktskorridoren är väldigt stark. Få vågar stå för obekäva åsikter. Jag själv. På mitt jobb är vi några av samma uppfattning men det pratas aldrig politik kring kaffebordet

Många är också okunniga om vad som försigår.

Claes; Sätta upp på anslagstavlor en väg, dela ut flygblad vid demonstrationer, små annonser i dagstidningar. Få känner till dessa namninssmlingar.


Gäst

#8

2015-11-02 11:53

Hej Clas! Fint att du anstränger dig, jag vet hur svårt det är engagera folk. Tappa inte modet för inte så många skrivit på, det är extremt svårt nå ut, bästa sättet som jag själv (plus ngr andra) gjort är att låta trycka upp tiotusentals flyers med info o sen dela ut, men det är väldigt jobbigt.
I alla fall är det mysko att den petition som vill öka mottagandet har så många, det reflekterar inte opinionen utan jag misstänker det är några aktivister som delat i skolor o dylika platser där det är lätt få många underskrifter från hjärntvättade yngre. Sen kan man givetvis undra vilka personer som finns bakom skrivaunder.com, för när det gäller flyktingar så finns alltid folk som är som religiösa fanatiker och tar till vilka metoder som helst, vem granskar dem? När t.o.m myndigheter förvanskar frågor inom detta område!
Det är även väldigt lätt svara på frågan, "ska vi ta emot flyktingar" men ifall den löd "kan du ta in folk i ditt hem, försörja och betala med dina egna pengar" då blev nog svaret lite annorlunda.
En annan grej som också går att fuska med i dessa petitioner är att skapa massa tillfälliga e-postadresser o på så sätt få mängder med falska underskrifter, har själv testat så jag vet att det fungerar, dock hade jag inte samvete till fler än fem st :)
Bästa hälsningar
Per Öst

Gäst

#9

2015-11-02 12:57

Jag ska sprida detta till så många jag kan. Hoppas alla andra också gör det. Hoppas även att du inte flyttar, för vi måste stanna kvar i Sverige och se till att vända skutan samt påbörja repatrieringen. Tyskland skickar i detta nu tillbaka afghaner till Afghanistan. Vi kan också göra det om några år, men då krävs det att vi inte flyr fältet utomlands.

Gäst

#10

2015-11-02 13:51

Folk är rädda för att listan ska offentliggöras och att dom ska få påhälsningar av Expressen eller av någon aggressiv researchgrupp. Svensken i allmänhet ä r rädd för vad som håller på att hända. Jag har skrivit på någon av dom här listorna. Hade tänkt vara med på demonstrationen igår men hindrades av en anhörig som inte ville att jag skulle utsätta mig för fara.

Gäst

#11

2015-11-02 14:00

Se till att det delas mer på Facebook

Gäst

#12

2015-11-03 07:00

Problemet är ju att folk är fega och vågar inte stå för sin åsikt annat än med groggen i hand med grannen. För offentligt är alla svenskar fegisar

Gäst

#13

2015-11-04 18:25

Första gången jag hört om detta! Bra intiativ, men tror som bröder och systrar ovan att vi som svenskar är urfega! Och att vi är rädda för att alla PK människor skall sätta rasist stämpel på oss. Man vågar inte dela detta på FB eftersom många av ens vänner är PK. Sverige är helt ur spår.. 


Gäst

#14

2015-11-04 19:46

Jag tror att det beror på att folk är rädda för att bli kallade rasister ect. Men man kan ju trots allt välja att inte visa sitt namn offentligt! :-) Sorgligt att man inte vågar stå upp för vad man tycker.

Gäst

#15

2015-11-05 17:12

Så du menar att det bara är okej för Dig att invandra till ett annat land? Hänger inte riktigt med.

Gäst

#16

2015-11-08 06:53

Be de som kommer in här att berätta att skrivunder.com finns med "gör Din röst hörd" och att du kan vara anonym. Många tycker detta men vill inte skylta med det. Det är problemet i detta land att vi tycker utan att våga visa och det utnyttjas av våra makthavare som då tror att de har rätt.
SB

#17 Delat på FB och Twitter

2015-11-12 20:09

Hej Clas,

Fantastisk initiativ, jag har delat på FB nu och Twitter, jag letade på webben om på sökord och fann detta, gränskontrollen har införts idag, och jag skrev också en kort beskrivning på FB på varför vi skall Stoppa Flyktingmottagandet.

Du kan adda mig på FB Sibel Bloom och dela mitt inlägg därifrån, jag vill att detta skall bli offentligt. Vi är mänskliga och klart att vi bryr oss om andra flyktingar inget kul, men när vårt eget land inte har tillräckligt med resurser ja då börjar inte det positiva för oss. Man får lägga fram det på ett sätt att folk förstår. Jag är själv första generationen svensk, mina föräldrar kom från Turkiet i 60-talet och jag föddes här i slutet av 70-talet.

När jag flyttade till Stockholm hade jag otroliga svårigheter att hitta en lägenhet och samma senare när jag flyttade när till Malmö, så jag fick flytta in hem till föräldrarna vilket man inte vill men jag hade inte så mycket val just då. Om en svensk inte kan hitta lägenhet själv som har jobb, hur skall de gå för alla flyktingar. 

Sedan så har jag en bekant som blev av med jobbet och hon har inte ens fått sin a-kassa ännu och en annan bekant som hade betalat a-kassa fick bara lite över 3000 SEK i månaden. Idag sade vår finansminister att de har höjt detta och flyktingar skall få 142 SEK per dag, det är ingen rättvisa. De kan inte språket, de får en bostad och allt i bostaden köpt till dem, så får vi jobba för att köpa bil, tv, soffa, säng, handdukar, tallrikar, glas ja allt kostar massvis med pengar och de fåt allt på faten. NEJ TACK säger jag. STOPPA FLYKTINGMOTTAGANDET och ta hand om de människor som bor här nu först.

 

Skall försöka sprida detta till dig!

 

Hälsningar,

Bloom


Gäst

#18

2015-11-26 11:53

Det ser ut som om allt avstannat för det är lika med min petition. Jag tror det beror på att SD har samma sak men går direkt till partiet. Jag har därför slutat skicka ut petitionerna på FB för det ger inget resultat ändå. Vi får försöka koordinera våra med annat överlämnande till regeringen, det lilla vi fått men det är ändå namn som räknas.
Ulf Lindström