Nej till broförbindelse till Årsta Holmar!

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Nej till broförbindelse till Årsta Holmar!.

Kerstin Wilton
Ansvarig för denna petition

#51 Re: Till Kerstin Wilton (petitionens grundare)

2012-03-13 20:17

#50: AÖ - Till Kerstin Wilton (petitionens grundare)

Hej Anne,

Jag blev informerad om en lista på Hornstulls bibliotek av flera som skrivit på listan. Den fanns där en bra bit tidigare än det här uppropet kom till. Kan den/de som ansvarade för den listan redan ha skickat iväg den? Jag ska prata med bibliotekspersonalen någon av de närmsta dagarna och förhöra mig om, hur det förhåller sig.


#52 Re: Re: Till Kerstin Wilton (petitionens grundare)

2012-03-14 16:25

#51: Kerstin Wilton - Re: Till Kerstin Wilton (petitionens grundare)

Tack Kerstin!

Kanske kan du skapa en ny fysisk namnlista och lägga in där (om den gamla är ivägskickad)?

Låt mig veta hur det går, så ska jag informera mina grannar (som inte har dator).

Bästa hälsningar, Anne


Gäst

#53

2012-03-15 23:20

Låt ön vara som den är så det finns något ställe här i Stockholm som konotister och likasinnade kan besöka.
Kerstin Wilton
Ansvarig för denna petition

#54 Re: Re: Re: Till Kerstin Wilton (petitionens grundare)

2012-03-18 12:39

#52: AÖ - Re: Re: Till Kerstin Wilton (petitionens grundare)

Hej Anne,

Jag lägger ut en lista imorgon eftermiddag (måndag 19/3). Listan kommer att finnas i en blå plastpärm märkt "Nej till broförbindelse till Årsta Holmar".

MVH
Kerstin W


#55 Re: Re: Re: Re: Till Kerstin Wilton (petitionens grundare)

2012-03-19 16:58

Denna post har tagits bort av ansvarig för petitionen (Visa detaljer)

2012-04-12 04:03


Sirenen

#57

2012-04-12 23:37

Redan idag är det farled för transportbåtar och annan yrkestrafik på den ena sidan av Årsta Holme. I farled är det helt enkelt förbjudet att bada. På den andra sidan planeras ökad båttrafik till de pontonbryggor som föreslås ligga permanent. Hur kan det vara politiskt möjligt att föreslå en utveckling till "badholme" av Årsta Holme under dessa förutsättningar? Nej centerpartiet, det här är ett riktigt uselt förslag! Återinför istället obligatorisk simundervisning i skolan!

Gäst

#58

2012-04-17 10:36

Låt Stockholm få vara den miljöhuvudstad det är!

Gäst

#59

2012-04-26 10:15

Skapa en plats på landsidan så man kan fågelskåda, info om djurlivet och annat kring naturen. Om Årsta Holmar inte görs intressant eller tillgänglig för allmänheten ur denna synvinkel blir det nog svårt att motivera för dess rätt att inte exploateras. (Har skrivit under)

Gäst

#60

2012-05-05 15:03

Låt holmarna vara den svårtillgängliga oas den är idag med sitt fågel och djurliv

Gäst

#61

2012-05-12 14:45

Visst vore det väl lämpligt med ett naturrum på holmarna, som i Tyresta. Guidade turer.
Johnny

#62

2012-05-12 14:47

Visst vore det lämpligt med ett naturrumshus på holmarna, som i Tyresta. Ingen broförbindelse, vi har andra öar med bro. Guidade turer.

Gäst

#63

2012-05-14 10:42

Rädda den unika miljön och alla fina djur på Årsta holmar. Hjälp dem att få vara ifred mitt i stan.

Gäst

#64

2012-05-16 20:07

Gör inte om Stockholm till en dålig kopia av New York. Skärp er och värna det värdefulla.

Gäst

#65

2012-05-17 20:40

Efter en guidad tur på holmarna 15 maj blev jag helt övertygad om detta område ska bevaras som naturresarvat och inte som parkmark. Vi har gått om parkmarker centralt och även naturresarvat som är lättillgängliga.

Gäst

#66

2012-06-15 15:41

Jag fick just detta besked från Socialdemokraterna i Stockholm:

"Vid årsmötet i slutet av maj beslöt vi att vår linje ska gå ut på att INTE bygga någon bro till Årsta holmar av hänsyn till djur- och växtlivet på platsen."

Det ser alltså ut som att det kan bli en valfråga!
Kerstin Wilton
Ansvarig för denna petition

#67 Re:

2012-08-27 12:00

#66: -

Toppenbra!

Anne Ö

#68 Till Kerstin Wilton (petitionens grundare) - kontakt

2012-09-08 23:16

#55: Aö - Re: Re: Re: Re: Till Kerstin Wilton (petitionens grundare)

Hej igen Kerstin!

Skulle du kunna kontakta mig via e-post anne.ortegren(at)comhem.se (skriver inte ut snabel-a:t här på webben).

Tack på förhand!

Hälsningar Anne

Johan Levan

#69

2012-10-20 12:55

Jag älskar Årsta holmar som de är. Magiska öar. Det räcker med att titta på dem och att få höra näktergalarna sjunga på avstånd.
Samuel

#70

2012-10-20 13:03

Ett nej är en självklarhet! Klåfingriga politiker som bara ser allt här i världen som ekonomiskt exploaterbart ger jag inte fem öre för.
Naturälskande Stockholmare

#71

2012-10-22 10:51

För att bevara naturvärden på Årsta Holmar och ge häckningsmöjligheter för fågelarter och djur som behövs för biologisk mångfald i Årstaskogen och på Södermalm så är det bäst att inte ha någon bro till Årsta Holmar. I andra hand kan man väl ha en bro som är avstängd under häckningsperioden.
Anders Dj

#72

2012-10-24 19:16

Kampen mot gångbro till i storstadscentralt sällsynt ostörda Årsta Holmar har bara inletts!
Agneta

#73

2012-10-30 22:25

Vansinnigt beslut! Typiskt för diktaturen som styr.
Marga

#74

2012-11-09 03:11

Centern borde byta namn till Betongpartiet. Det står nu bara för skövling av svensk natur, utrotningspolitik för skogar, djur, fjäll. inte underligt att ni tappar röster!

Gäst

#75 Re:

2012-11-11 13:27

#1: -

Hur kan Per Ankersjö var miljöborgarråd? Han verkar ju vara hel okunnig om och ointresserad av miljöfrågor. Inte heller verkar han ha någon förståelse för naturens betydels för människan eller att det kan vara något fint med det som är litet oåtkomligt och mystiskt. Jag har i alla år njutit av att se holmarna på avstånd och fantisera om hur det skulle vara att komma dit. Att till slut få göra det, på en guidad vandring över den tillfälliga bron, var drömlikt, ungefär som att kliva in i en tavla. Också för att den här platsen var så överraskande och kontrastrik. Allt det djungelartade vilda, fågellivet, bäverhyddan - och den lilla idylliska 1700-tals gården, inklämd mellan de två helt olika och vackra brovalven. Vilken annan storstad kan visa upp något sånt? Det går ju att visa upp det utan bro - man kan ordna båtturer några gånger per år. Med bro blir det inget kvar att visa.

Det som är så speciellt för Stockholm och i synnerhet Södermalm är den där blandningen mellan stad och land. Det är det som gör att det inte kan finnas någon finare huvudstad. Vi ska väl vara rädda om det som är unikt!

 

Anna Maria Rosendal