Nej till sämre kvalité i förskolan!

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Nej till sämre kvalité i förskolan!.


Gäst

#101

2016-10-24 04:51

Jag skrev på därför att föräldrar är viktiga för sina barn. De ska inte fostras av samhället medan en förälder är hemma. Föräldrar luras att tro att deras barn behöver det. Ingen har överblick av konsekvenserna varken nu eller senare i livet

Gäst

#102

2016-10-24 05:01

Det viktigaste för ALLA barn är ALLTID FÖRÄLDRARNA! Detta beslut kan få väldigt många av dem att tro att vi förskollärare skulle göra det bättre. Anknytning är det ABSOLUT VIKTGASTE SOM FINNS FÖR ETT BARN!! Låt för fanken föräldrarna få en chans att känna att de duger och att de kan skapa egna rutiner i lugn och ro! Tycker det är så sjukt att barn ens får ha längre dagar på förskolan än vuxna! Vi får jobba Max 8 timmar, och då har vi raster på det! Vad är det för logik???

Gäst

#103

2016-10-24 05:04

Jag är Förskollärare sedan 1988. Har sett grupper förändras och känt min och barnens arbetsmiljö förändras. ( inte bara till det bättre) Det finns sällan tid till ro numera. Barn behöver sin familj,att inte känna sig bortvald i familjen.
Annelinet

#104 Större barngrupper

2016-10-24 05:05

Jag är Förskollärare sedan 1988. Har sett grupper förändras och känt min och barnens arbetsmiljö förändras. ( inte bara till det bättre) Det finns sällan tid till ro numera. Barn behöver sin familj,att inte känna sig bortvald i familjen.


Gäst

#105

2016-10-24 05:06

Det gynnar varken barn eller pedagoger genom att utöka barnantalet utan att tillsätta fler pedagoger. Det är så viktigt att vi pedagoger har möjlighet att se den enskilda individen för att kunna bemöta barnet på bästa sätt. Så som det är redan nu är det redan förskolor som ser till hela barngruppen och stöd till enskilda barnet finns där inte.

Gäst

#106

2016-10-24 05:14