Regering och Läkemedelsverk – värna om alternativmedicinen och rätten till hälsofrihet!


Gäst

#1076

2016-10-06 07:02

Därför jag värnar om alternativa produkter

Gäst

#1077

2016-10-06 07:14

Dagens hälso- och sjukvård lämnar mycket att önska. Den missar att se till hela människan och fokuserar på ett symtom i taget. De mediciner som skrivs ut är starka (utprovade på män och inte anpassade för kvinnor) med många biverkningar. Möjligheten att få hjälp av de mediciner som homeopater skriver ut måste därför finnas kvar. Dessa mediciner ger inte biverkningar och verkar på ett helt annat sätt än den traditionella skolmedicinens läkemedel.

Gäst

#1078

2016-10-06 08:03

Efter drygt 15 års sjukdom och behandling med "vanlig" medicin, har jag äntligen fått en bredare kunskap om alternativ/komplementär behandling och medicinering. Vår blinda tro på vetenskapen, vanlig medicin och läkemedelsverket är naiv och skrämmande! Hög tid att inse att det är ekonomiska intressen som styr även i vårt "oskyldiga lilla Sverige"!! Hög tid att vi får demokratisk tillgång till, och vetskap om, alla olika behandlingar och mediciner som faktiskt finns. För allas vår skull, inte minst för våra barn, vår nutid och vår framtid!!!
Anna E

#1079

2016-10-06 09:21

Är vi boskap eller människor med fria val?
Läkemedlesindustrins Fas 1 till fas 4 kostar pengar innan det kommer ut på marknaden och baserar sig på statistik över ett antal fall med till samma diagnos som ses som orsaksgrund.
De behöver kunna få in allt investerat och ser andra verksamma komplementära mediciner och effektiva näringstillskott som hotande konkurrenter. Jag har själv arbetat i läkemedelsindustrin, och tro mig prövningsledare är låsta i sina projekt även om de är intresserade av andra metoder. De tar sig an undersökningsprojekt som staten finansierar via det företag de arbetar i. Ett läkemedel får endast genomgå faser av undersökningar (från djurförsök, via urvalda friska frivilliga först fåtal sedan flertal via läkare och därefter i större undersökningar) och sedan komma ut om man under alla faser kan påvisa en större effekt än ett redan etablerat läkemedel. Projektens statistiker är duktiga och kreativa på att visa samband/korrelation och det kan man göra beroende på hur man avgränsar dvs vilka parametrar man väljer att ta med. "Komplementär medicin" baserar sig ofta på erfarenhet och ibland forskning om pengar finns och framförallt en individuell kropp. Ytlig diagnosbehandling kan givetvis ske här med, men man går ofta till grunden med orsaken.

Intressant är att i Sverige är tabu med allt som inte är skolmedicinskt även om det börjar tina långsamt på sina håll, medan i t ex Tyskland,England, Franskrike, Usa och Canada finns det gott om utbildade, verksamma och forskande läkare som använder örtmedicin och hompeopatisk medicin. Hur länge ska Sverige vara ett u-land? Här blir sjuksköterskor av med sin legitimation när de börjar arbeta med komplementär medicin efter påbyggnadsutbildningar. Den offentliga sjukvården dignar och människor tar eget ansvar att hålla sig friska - personal inom sjukvården anvädner också själva komplementär medicin för sin egen frisk- och sjukvård. Är det verkligen läge att dra ner på komplementär medicin? Se till att skjuta til lforksningpengar till dessa, för vår nations skull och dess medborgare.

Gäst

#1080

2016-10-07 11:57

Av värdigheten för den mänskliga rättigheterna SKALL man själv få avgöra om medicinen är ursprungligen växtbaserad, eller syntetisk med dess biverkningar.
Medicinsk användning av THC vid cancer istället för nano baserade syntetmediciner.
Att införa GAnS, fritt till svenska befolkningen och i samban med ett SWEXIT att ingå i BRICS och att avskaffa det privatägda SWIFTsystemet inom bankvärlden.
Erik

#1081 Homeopati

2016-10-07 23:15

Förbannade mördare och bedragare är vad ni är.

http://whatstheharm.net/homeopathy.html


Gäst

#1082

2016-10-08 06:26

Hälsofrihet är en av invidena mest grundläggande rättigheter. När den rättigheten hotas är det vakna individers skyldighet att stå bakom motmedel som belyser hotets natur, förmedlare och ursprung

Gäst

#1083

2016-10-11 11:38

Utan alternativvården hade jag inte levt idag för läkarnas mediciner blev jag bara sämre av.

Gäst

#1084

2016-10-12 18:29

Vi ska ha rätten att få välja själva vilken typ av medicin vi väljer att ta och ha tillgång till alla alternativ!

Gäst

#1085

2016-10-13 15:18

Vi måste få välja själva annars finns ingen valfrihet. Gifter vill jag absolut inte ta när jag blir sjuk. Bli din egen doktor, det finns mycket att läsa och lära om homeopati.

Gäst

#1086

2016-10-14 04:39

Jag har själv mycket goda erfarenheter av alternativ medicin och anser att alla människor ska ha möjligheten att välja sin egna medicinska behandling. Inga pålagor ska begränsa tillgången till naturliga preparat på marknaden och därmed reducera individens vslmöjligheter.

Gäst

#1087

2016-10-16 10:03

Hälsa befrämjas inte i första hand av kemikaliebaserade "mediciner" styrda av maktfullkomliga penningintressen och politiker.
Värna om alternativen och förebyggande verksamhet!

Gäst

#1088

2016-10-16 14:53

Mycket viktigt med alternativ medicin. Läkarvård ser inte allt och alla tål inte mediciner inom vården

Gäst

#1089

2016-10-16 18:00

Använder själv naturläkemedel, det enda som hjälper mot mina tarmproblem.
Jätteviktigt att fler människor kan få hjälp utan att äta kemiska mediciner med ofta svåra biverkningar.

Gäst

#1090

2016-10-16 18:17

Jag vill kunna bestämma själv hur jag vill behandlad av olika skäl till att bli frisk utan massa biverkningar som finns i mediciner och min kropp tål inte många av dessa kemiska mediciner som ger biverkningar.

Gäst

#1091

2016-10-16 21:33

Rätten till att välja själv!

Gäst

#1092

2016-10-17 06:56

Därför att jag som enskild ska kunna välja dennes effektiva och skonsamma behandling vid varje behov av läkemedel. Sedan är det av nationellt intresse att antroposofiska mediciner finns lättillgängliga och möjliga för alla att få kunskap om och kunna erhålla utan fördröjning.

Gäst

#1093

2016-10-17 14:51

Därför att det är mycket bättre och miljömässigt vettigare med homeopati än alla kemiska läkemedel, som vi inte riktigt vet hur de påverkar på lång sikt. Och de stora läkemedelsföretagen ska inte ockra på människors ohälsa.

Gäst

#1094

2016-10-17 15:59

homeopat gunnar agerbjer arbetat heltid sedan 1972 i flera av våra nordiska länder.

Gäst

#1095

2016-10-17 19:43

Haft mångåriga problem av b.l.a. infektioner och ätit en hel del antibiotika, utbildade mig inom alternativmedicin p"90-talet och har sedan dess använt mig av alternativa läkemetoder som homeopati vilket jag använt mig av sedan dess. Det skulle innebära stora problem för mig vid indragningar på alternativmediciner. Vi måste ha rätten att välja vad vi vill behandla vår kropp med och till en rimlig kostnad.
Kajsa
Gäst

#1096

2016-10-18 16:54

Vi borde i ett modernt samhälle ha rätten att välja vilken vård och medicinsk behandling vi vill. De läkemedel som finns idag, har alla haft en början i naturpreperat.

Hur mycket pengar betalar läkemedels företagen till våra läkare?

Står det angivet i ett EU direktiv, vad antroposofiska homeopatiska läkemedel skall tillhöra, så bör Svensk regering verkligen följa det!

Naturläkemedel, homeopatiska-, och antroposofiska läkemedel, har hjälpt mig flertalet gånger. Precis som jag blivit hjälpt av penicillin kurer någon gång i livet.

Dock vill jag kunna ha friheten att välja själv!

 

 

 


Gäst

#1097

2016-10-18 17:04

Jag vill värna om den enskilda människans rätt till valfrhet!
Vill jag inte gynna de pengastinna läkemedelsföretagen, så skall jag inte behöva det.
Naturen är vårt läkande skafferi! Vilka orsakar den mesta miljöpåverkan?
Säkert inte naturen, utan de kemiskt framställda ämnena.

Gäst

#1098

2016-10-19 06:39

För att jag tror på naturens läkande, helande kraft. Skolmedicin i all ära men klarar man sej med naturmedicin så föredrar jag detta.

Gäst

#1099

2016-10-19 08:24

värna om alternativmedicinen och rätten till hälsofrihet!

Gäst

#1100

2016-11-08 20:00

Naturen förser mer än tillräckligt, naturligt och hälsosam medicin/mat tillskillnad från droger med de många bieffekter.