Regering och Läkemedelsverk – värna om alternativmedicinen och rätten till hälsofrihet!


Gäst

#1026

2016-09-28 19:30

Viktigt att värna om den naturliga vägen till hälsa.

Gäst

#1027

2016-09-28 19:52

Det är vansinnigt hur det mörkas i Sverige. Jag och många med mig har blivit hjälpta där vården inte klarar av.

Gäst

#1028

2016-09-28 20:23

Mycket viktigt för människor att ha möjlighet, frihet att kunna välja!

Gäst

#1029

2016-09-28 22:05

tycker det är viktigt. Många alternativa bra mediciner har funnits mycket längre än dom receptbelagda .. så vilka mediciner är alternativa..

Gäst

#1030

2016-09-29 05:07

Var och en måste själv få bestämma vad han/hon vill stoppa i sig. Ingen ska vara tvungen att äta kemikalier!

Gäst

#1031

2016-09-29 05:30

Det är en självklarhet att vi skall kunna välja vilken typ av behandling vi vill ha. Det känns konstigt att regeringen och Läkemedelsverket skall besluta över något som de inte har den minsta aning om hur det fungerar. Det är min kropp så jag anser att jag har rätten att bestämma över den själv. Jag vet att skulle vi själva kunna bestämma vilken typ av behandling vi behöver för respektive åkomma (svårt för många pga att det är dyrt), skulle hela befolkningen vara mycket friskare, Det skulle spara massor med pengar och läkemedelsföretagen skulle gå back. Vi behöver självklart alla typer av behandlingsmetoder . Så låt oss bestämma själva. Vad gör ni när antibiotikaresistensen är ett faktum? !!!!!!!
Med vänliga hälsningar
Camilla Hedensjö

Gäst

#1032

2016-09-29 05:32

Har använt homeopatiska läkemedel under många år, vet att det fungerar och är skonsamt för kroppen.

Gäst

#1033

2016-09-29 06:32

Jag tror inte att människor över huvud taget, mår bra av kemiska preparat.

Gäst

#1034

2016-09-29 06:38

Jag äter aldrig läkemedel numera. Tar bara näringstillskott, örter och naturliga medel. Jag är friskare och mår bättre i kroppen än nånsin tidigare. Så jag vet att detta är den sanna rätta vägen att gå.

Gäst

#1035

2016-09-29 06:55

Jag har blivit frisk tack vare homopati och homopatiska läkemedel och jag vill fortsätta att välja den vård som jag själv vill ha. I mitt fall har skolmedicinen inte hjälpt mig tyvärr.

Gäst

#1036

2016-09-29 07:06

Jag skriver under för att värna om alla människors lika rätt att få välja vilket sätt vi vill läka på.
Vi behöver fler, inte färre naturliga lösningar utan obehagliga biverkningar som kräver ännu fler andra läkemedel med fler biverkningar.... Dagens "läkemedel" är väldigt ofta gjorda så att de snarare kapslar in sjukdomar än verkligen läker dem. Medan naturliga läkemedel stöttar kroppens eget självläkande system så att vi kan läka ut obalanser och komma till balans och välmående i stället för att parkera och kamoflera den pågående obalansen/sjukdomen.
Vill värna rätten att faktiskt ha möjlighet att tillfriskna på djupet. Rätten att välja livet och det som stödjer min kropp och mitt liv.


Gäst

#1037

2016-09-29 08:20

Bra initiativ ! - Alternativmedicinen har legat under förtryck alltför länge - enough is enough.
Är inte själv inom branschen, men utöver allt som redan gjorts - kan jag skönja ett behov av ännu mer effektiva åtgärder.
Lite löst spånande nedan....

Projekt för alternativen:
Sökes: En kärntrupp på 5-6 personer. Inkl en videofilmare. Projekttid: Okt 2016---okt 2018.
Bakgrund: Alternativmedicinen under attack sedan flera år.
Syfte: Alternativmedicinens överlevnad. Och expansion.
* Dags för en grundlig faktainsamling och analys av samtliga skrivelser och kontakter från 'BIG PHARMAs' kopplingar till beslutsfattare i Läkemedelsverk & Regering under de senaste 15-20 åren - med fokus på fakta om VEM?, VAD?, NÄR?, HUR? (Och, om tillgängligt, BELOPP!!)
- Därefter, sammanställ. Ladda geväret, rikta mot rätt måltavla. AVFYRA!
* Engagera en handfull kändisar i Sverige. Skapa ännu fler artiklar i rikstäckande och lokala media.
* Förbered och skriv underlag till 2 eller 3 separata Motioner till Regeringen. Spåra upp intresserade ledamöter att lägga dessa.
* Parallellt med detta, delge tillräckligt med heta potatisar till Janne Josefsson för egen granskning, med ett varmt önskemål - ladda artilleripjäsen. Och, vid rätt läge: AVFYRA!

Mål: Alternativmedicinens överlevnad i Sverige !

Celebration: Sammankalla minst 1000 alternativfighters på Sergels Torg. Party !!!
Videodokumentera relevanta bitar under projektets gång, och särskilt: Partyt :- )

*** Mål nr 2: Exportera framgångsreceptet till kontakter i övriga Europeiska länder, där alternativmedicinen också är i fara.

Utvärdering: Skriv nytt projekt baserat på resultat i genomfört projekt.
# # #

Gäst

#1038

2016-09-29 10:57

Har en hälsokost butik och använt naturmedel i 37 år inga "mediciner" Är idag 73 år vegan sedan 37år och har gått från hälsoproblem sedan födseln till minst en timma på gymmet dagligen och hjälper många människor med div krämpor som sjukvården har svårt att rå på. osv................

Gäst

#1039

2016-09-29 18:06

Viktigt syfte!

Gäst

#1040

2016-09-29 19:13

Mångfald behövs för människors hälsa och läkning av ohälsa, då människors konstitution är så olika!
Väl beprövade homeopatiska och antroposofiiska läkemedel, samt örtmedicin, behövs för detta ändamål.
Sorgligt att girighet och tunnelseende hos beslutsfattare skall styra över sunt förnuft och medmänsklighet!

Gäst

#1041

2016-09-29 19:33

Tycker det är viktigt att vi får behålla våra homeopatiska läkemedel som inte har några otäcka biverkningar. Varför ska man förgifta sin kropp med konventionella läkemedel som är sämre för både människa och natur.

Gäst

#1042

2016-09-29 21:43

Man ska inte behöva åka utomlands för att hålla sig frisk

Gäst

#1043

2016-09-30 04:30

Jag vill ha tillbaks naturläkemedel som försvunnit från marknaden.

Gäst

#1044

2016-09-30 06:09

Viktigt att hjälpa och inte stjälpa alternativmedicinen.

Gäst

#1045

2016-09-30 15:56

för jag önskar att våden bör se biverkningar mer alvarliga än vad de tycks verka nu. bara namnet naturläkemedel säger en hel del

Gäst

#1046

2016-09-30 17:13

För att jag och många med mig varken tål eller blir något bättre av läkemedel
Däremot har vi blivit det av homeopatiska och växt agerade medel.

Gäst

#1047

2016-09-30 21:55

Det är fel att myndigheterna förbjuder människor att välja naturliga läkemedel som funnits under lång tid och fungerar, det är ett allvarligt ingrepp i varje människas personliga frihet att välja.

Gäst

#1048

2016-10-01 06:08

Jag skrev under för att jag i mångt och mycket fått mycket bättre hjälp av just komplementärmedicin vad gäller exempelvis urinvägsbesvär, endometrios, atopiska eksem, infektioner listan kan göras LÅNG!! Det har varit dyrt men värt det. Alla har inte råd! Att det smutskastas och påstås saknas vetenskaplig dokumentation är bullshit! Follow

Gäst

#1049

2016-10-01 06:20

Tror på alternativmedicin

Gäst

#1050

2016-10-01 08:15

Svenskarna är oupplysta. Varför inte ge tidningarna, TV och radio chansen till ett riktigt scoop! Sverige bryter mot EUs regler och försöker dessutom som enda land i världen utmärka sig som motståndare till folkhälsan.
Astra Zeneca borde satsa på riktig medicin (homeopatika) !