Politiker och tjänstemän måste ta sitt ansvar!

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Politiker och tjänstemän måste ta sitt ansvar!.


Gäst

#201 Re: Re: Bäckbornas väg

2016-05-13 20:28

#200: Gäst - Re: Bäckbornas väg 

 Ja, det kommer vara en ny s.k. no go zone med massvis av kod 291, dvs asyl relaterade brott.

Det området är snart förlorat... vår-budgeten så väl allt? 100 miljoner till skolan och ca 30 miljarder till migrationsverket? 

Jag gråter och fortsätter ge pengar till mina pensionärs föräldrar som har jobbat och betalat skatt i mer än 45 år vardera men som knappt har råd att bo i tensta...

Demokratin i Sverige är ett minne blott och vi ska tydligen vara hela världens socialtjänst, annars är man rasist!  Eller?

 

 

Gäst

#202 Re: Re: Re: Bäckbornas väg

2016-05-14 08:19

#201: - Re: Re: Bäckbornas väg 

 Hur är det med motaktion avseende boenden i Bäckborna? Sundbys starka motstånd och tal om kamp till sista blodsdroppen är påtagligt. Vem leder i så fall arbetet för Bäckborna?

P

#203 Säg nej till det pågående folkutbytet! Säg nej till folkförrädarnas förräderi!

2016-05-15 03:33

Säg nej till det pågående folkutbytet! Säg nej till folkförrädarnas förräderi!

https://www.nordfront.se/motstandsrorelsen

Gäst

#204 Re: Re: Re: Re: Bäckbornas väg

2016-05-15 11:22

#202: Gäst - Re: Re: Re: Bäckbornas väg 

Enligt DN i dag, söndag, sidan 28 har Stockholmshem fått i uppdrag att upphandla modulhus för nyanländani bland annat i Beckomberga!!!


Gäst

#205 Re: Säg nej till det pågående folkutbytet! Säg nej till folkförrädarnas förräderi!

2016-05-15 22:06

#203: P - Säg nej till det pågående folkutbytet! Säg nej till folkförrädarnas förräderi! 

Då ska du inte besöka mitt hemland på semester som nästan hela Sverige gör. Och sista ord..........försök först och främst tycka om dig själv så kanske du kan börja tycka om andra :)


Gäst

#206

2016-05-15 23:14

Kommunistrektorn i Vetlanda!

En vanlig medborgare med rösträtt

#207 Re:

2016-05-18 16:47

#185: -  

 Fy fan vad jag äcklas av inkompetenta politiker som helt lämnar de demokratiska principerna då valet är avklarat(innan iofs handlingsförlamade så jag ej vad vi ska ha dom till). Verkar sitta och mysa och fika och leka på dagarna Urk.

 

tack insändare och engegemang!!

Gäst

#208 Re:

2016-05-20 11:56

#188: -  

 Viktigt att göra detta till fråga i nästa val! Kan inte ha det som nu. Spånga stor förlorare.


Gäst

#209

2016-05-20 18:41

De ska naturligtvis, precis som alla andra arbetstagare, och alla andra vuxna människor, måste ta ansvar för sina handlingar !
Det är väl inget kontroversiellt i detta !

Gäst

#210 Re: Flyktingförläggning

2016-05-23 10:59

#108: mia - Flyktingförläggning  

 Om du syftar på Solviksängen så skulle barackerna i sådana fall placeras bredvid en förskola. Kanske mindre bra. PS: bor inte själv där.


Gäst

#211

2016-05-23 13:15

Vi som bor i Flysta, vi är försvarslös , Bromma stadsdelsnämnd vill bygga modulhus precis i gränsen Spånga stadsdelsnämnd  och Spånga stadsdelsnämd struntar .Vi boende i Flysta är försvarslös.Men det kommer val och

vi boende i flysta kommer straffa de makthavarna som tagit beslut. 

 

Carro

#212

2016-05-23 16:33

Var på mötet i Spånga Folkan för många veckor sedan .Där sas att vi boende ska få löpande info ang dessa boenden .

Har inte sätt ett info blad i min brevlåda ?????

 

Vad händer ???

 

Vet någon hur det blir med barackerna vid Bäckbornas väg och Sundby ????


Gäst

#213 Re:

2016-05-24 13:21

#212: Carro -  

För Bäckborna har en ansökan om bygglov lämnats in... 


Gäst

#214

2016-05-25 12:22

Detta är svar till min fråga av Stadsledningskontoret:


Hej !  Bromma Stadsdelsnämnden vill bygga modulhus till flyktingar i Bäckbornaområdet men platsen kallas sjöbotten,kan man bygga hus i sjöbotten och vet ni hur mycket är kostnad skillnad mellan vanliga området och sjöbotten området ?

Hej,

Det är inte stadsdelsnämnden som har beslutat detta utan det är en uppgift som hanteras av Stadsledningskontoret ihop med många andra förvaltningar.
Vi vet att markförhållandena på platsen är olika, i den bygglovsansökan som har gjorts har modulerna placerats i närheten av Rikets sal som ligger i norra delen av tomten. Detta för att markförhållandena var bättre där.

Jag har tyvärr inte detaljkunskap om vilka arbeten som behöver göras innan byggnation kan påbörjas. Men beslut har inte fattats utan det Stockholms stad har gjort är att lämna in en ansökan om bygglov som nu behandlas av Stadsbyggnadskontoret och beslut väntas innan sommaren.


Med vänlig hälsning,
Katina Staf, handläggare

Stadsledningskontoret
Kommunikation och omvärld, kommunikationsenheten
Ragnar Östbergs plan 1, 105 35 Stockholm
E-post: katina.staf@stockholm.se
www.stockholm.se


Gäst

#215

2016-05-25 12:47

Svar till Carro !

Jag var också på mötet i Spånga Folkan men ingen löpande information, inte alls, jag bor Flysta och jag tror ingen bryr sig om Flysta boende.


Gäst

#216

2016-05-29 10:38

till

byggfragor@stockholm.se

jag tror att ni bygger konflilkt mellan boende och flyktingar.jag är mot modul hus i Becomberga "Träsket".


Gäst

#217 Re:

2016-05-29 18:42

#50: -  

 håll dig inne du... vill inte stöta på dig med mina barn. Tror snarare att det är sådana som dig som skapar obehag. Mina egna barn kommer vara ute precis som vanligt. 


Gäst

#218 Re: Re:

2016-05-29 19:39

#217: - Re:  

tror du på fullaste allvar att dina barn kommer att kunna vara ute som nu när det kommer krylla av ensamkommande män! Åk till Afghanistan och Syrien med dina barn så du får öva lite 

kristen mark tillhör kristendomen

#219 invandring

2016-05-30 18:14

Kortsiktiga lösningar av okompetenta politiker som kommer att få mycket!!! Mycket!!! alvariga konsekvenser för Spånga, Stockholm och Sverige överhuvudtaget längre i framtiden. Jag är inte rädd för mig själv utan för mina barn och deras framtid. Dessa massinvandringar till Sverige kommer att vara märkbara om 10-20 år.  Därför lämnar jag ett stark nej till uträknande religion, socialosäkerhet, meniskohat spridning från tredje världen. Alla ska skräddarsy sin egen framtid i sitt eget land. ATT FLY ÄR LÄTT!  


Gäst

#220 Re: Re: Re:

2016-05-31 19:51

#169: P - Re: Re:  

 du måste vara ett skämt. 


Gäst

#221 Re: Re: Re:

2016-05-31 20:04

#218: - Re: Re:  

 jag har bott i många länder under min uppväxt. Fler än de flesta och jag kan bara säga att jag klarade mig... pust vilken tur jag måste ha haft eller var det  kanske så att det inte var så farligt som du påstår här inne med din skrämselpropaganda. 

Åke

#222 Som man röstar får man ligga...

2016-06-01 06:21

Jag stör mig på den oerhörda graden av hyckleri i denna fråga. I Bromma röstar man konsekvent på alliansen år efter år. Alliansen som varit HELT öppna med att man vill ha vidöppna gränser i Sverige där man mer än gärna fyller landet med allehanda människor utan någon som helst screening av vilka man beviljar PUT. Det är lika löjligt som att en konsekvent V-röstare gnäller över att skatterna är för höga.

Det finns nu endast ett fåtal oaser kvar i Sverige som inte har en stor andel invandrare från Mellanöstern och/eller Afrika.  Bromma, Danderyd, Täby, Stockholms innerstad är ett fåtal exempel runt om Stockholm. Den typen av boende ni nu ska få finns redan i varje stadsdel i varje kommun i princip i hela Sverige. Varför ska NI undantas från detta? 

Många hävdar att man vill se någon form av "mikroboenden" där integrationen underlättas men ni verkar inte alls förstå att det är totalt orimligt givet de enorma volymer människor vi pratar om. Bara 2015 kom 160 000 människor till Sverige. Under 2016 räknar man med runt 70-80 000. Med dessa extrema volymer finns ENDAST extrema lösningar som gångbara alternativ. 

Detta är NIMBY i sin tydligaste form. Ni får skörda det ni sått. Undantaget de som INTE röstade på något invandringsparti.

Tidigare har era lokalpolitiker kunnat köpa sig fria från invandringen men det går som bekant inte längre.


Gäst

#223

2016-06-03 07:17

Igår 20160602 under polis och ordnings vakt träffade jag politiker som ska svara på frågor om modul hus i Beckomberga ..Detta är katastrof för politiker att träffa sina väljare under polis och ordning vakt. Detta visar att beslutet om modul hus i Beckomberga är fel.Detta visar att alla kommer att förlora .1-politiker förlorar 2- boende förlorar 3- flyktingar förlorar  " för att de är inte välkommen till området ".Vem är vinnare ? jag tror SD.

Gäst

#224 Re:

2016-06-18 06:35

#211: -  

 Ska Bromma bara ta Bäckbornas väg kommer Bromma undan lättvindigt. Bromma berörs ju inte av boendena då, utan det är Spånga/Flysta som får ta ansvaret. Bara att gratta Brommaborna!!!

Gäst

#225 Bäckbornas väg

2016-06-19 16:57

Har hänsyn tagits till dagisverksamheten i en av föreningarna på Bäckbornas väg ?!?!?!

 

För några veckor sedan klipptes gräsmattorna mellan parkeringarna på Bäckbornas väg och busskuren.

Detta har aldrig hänt under de fyra år vi bott här.

Försöker Stockholms stad kompensera  på något sätt med att snygga till???