Politiker och tjänstemän måste ta sitt ansvar!

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Politiker och tjänstemän måste ta sitt ansvar!.


Gäst

#101 Re: Re: Re:

2016-04-04 13:18

#81: - Re: Re:  

 Dom i Rinkeby som beter sig som idioter är inte flyktingar utan andra generationen barn från flyktingar

alltså barn födda och uppvuxna i Sverige 

inte hört att något flyktingboende attackerar poliser 

 

men oavsett så måste vi säga NEJ till dessa boenden i Spånga/bromma


Gäst

#102

2016-04-04 16:52

Av många orsaker. Jag begriper inte hur dessa ska kunna flytta ifrån dessa "nordiska favelor", inte ens om de får gå före våra ungdomar i bostadskön.

Gäst

#103

2016-04-04 18:21

Ett av de planerade byggena är 100 meter från Sundbyskolan på en liten grönyta som används dagligen av både skola och förskolor. Det måste finnas bättre ställen att bygga på än denna plats. Skolgården behöver denna yta som komplement. Sedan är sättet information kommer på under all kritik - skärpning, tack!

Sedan som många redan påpekat, ska det bli en bra integration så borde chansen öka att lyckad om boendena görs mindre och sprids ut. Ett stort ihopbuntat boende kommer aldrig att bli bra! Oavsett om det är avsett för flyktingar, studenter eller annan homogen grupp. 

Detta är ingen slutsats som det behövs en raketforskare för... Bara vanligt sunt förnuft - vilket tyvärr verkar saknas hos många. 

Jag har inget emot att vi hjälper flyktingar men önskar att vi gör det på ett bra sätt utan att experimentera med våra ungas daglig miljö. En skola ska vara en trygg plats. 


Gäst

#104

2016-04-04 18:26

För att jag tycker det är olämpligt att lägga ett boende så nära en skola. Och på en plats som används av skolans elever flera gånger dagligen.

Gäst

#105

2016-04-05 06:54

Är familjehem för ensamkommande, så jag har rätt bra koll, har varit på många HVB boende och sett verkligheten. Max 10-12 är lagom antal. Dom ska integreras och det gör dom inte bland för många andra i samma situvation.

Gäst

#106 Re:

2016-04-05 09:07

#105: -  

 Tyvärr är det inga familjehem som ska byggas i det här fallet, utan flera hundra baracker, för mestadels ensamkommande män. Finns ingen nytta för någon att placera dem i renodlade familjeområden som Sundby och Flysta. Vi som valt att bo här gjorde det för våra barns skull. För trygg närmiljö, skolgång och utomhusvistelse. Vi har arbetat heltid och sparta pengar i fler år för att unna våra familjer denna möjlighet. Inte nog med att vi som arbetar hela våra liv ska försörja majoriteten av dessa nyinflyttade.. Ska vi nu flytta på oss för att ge dem plats?? Var går gränsen på denna påtvingade gästfrihet man förväntas ställa upp på av politikerna? 

Är det kriget man flyr från så har vi i Sverige massvis med 100% krigssäkra mark att bosätta sig på, på landsbyggden, med möjlighet till skolgång och jordbruksarbete. Duger inte det?  I Stockholm är det mycket dyrt att leva och kunkurrensen på arbetsmarknaden är stor. Här finns det varken bostäder eller jobb för den gruppen av människor. Låt flyktingarna bo där dem behövs istället!


Gäst

#107

2016-04-05 12:50

Områden som våra barn använder eft skolan samt 1 maj och Midsommar
mia

#108 Flyktingförläggning

2016-04-05 12:52

Det finns plats i Ålsten Smedslätten och Södermalm

Bygg där


Gäst

#109

2016-04-05 14:42

Många aspekter: info till oss är under kritik, trafiksäkerheten, skolfrågan etc
Sophie

#110

2016-04-05 16:48

Det är några damer som gjort Facebook sida som är för flyktingboende på ödetomten för ensamkommande män. Det påminner mig om massmördaren Breivik som fått frierier från galna kvinnor. 


Gäst

#111 Re: Re:

2016-04-05 18:53

#106: - Re:  

Ruskigt bra skrivet och precis min åsikt.


Gäst

#112 Re:

2016-04-05 19:50

#110: Sophie -  

 Rekommendera damerna att börja med det befintliga flyktingboendet vid Solvalla! Erbjuda privatlektioner i svenska på kvällarna eller varför inte arbete åt dessa ensamma män som bor där. Snacka är vi alla bra på! 


Gäst

#113

2016-04-05 20:46

Jag anser det inte lämpligt att placera ett sådant boende 50 meter från en skola
Omma

#114 Re:

2016-04-06 04:42

#26: -  

Tidig inf För stora enheter 


Gäst

#115

2016-04-06 10:19

Räcker med ett rötägg,så nära en skola/dagis
Realisten

#116 Vad röstade ni på?

2016-04-06 22:13

Röstade ni rätt - jag beklagar, må fler ha vaknat till nästa val.

 

Röstade ni på sjuklövern - vad gnäller ni om? Mångfald, falafel och Zlatan var det va? Eller gäller det för alla andra men "not in my backyard"? Tips till nästa val: rösta inte för att andra ska få något ni själva inte vill ha. Annars kommer karma och biter er i häcken.

Sverigevännen

#117

2016-04-06 22:21

Funderade på att solidariskt skriva på, sen kom jag ihåg att ni i mycket hög utsträckning röstade på mr. Öppna Era Hjärtan och Löfven och då rann lusten av mig. Ni kan gott ha det, vem vet, lite knivskärningar och gruppvåldtäkter senare så kanske ni har lärt er en läxa och vet vilka ni bör rösta på om ni vill leva i ett tryggt land.


Gäst

#118

2016-04-07 05:59

Olämpligt med så många nyanlända på samma plats. Annorlunda värderingar, främmande kultur samt svåra krigsupplevelser i bakgrunden. De nyanlända bör spridas några stycken på en plats fördelade på olika områden i hela landet.

Gäst

#119 Re: Re:

2016-04-07 07:56

#71: - Re:  

 De visade på tv för ett par veckor sedan, Sveriges farligaste områden ett av ställena var just Rinkeby/Tensta. Så hur kan du säga att man kan gå där å va trygg.


Gäst

#120 Re: Nä

2016-04-07 13:16

#117: Sverigevännen - Nä 

 Jag är en sån som röstat fel! Nu när jag inser att de styrande politikerna inte bryr sig ett dugg om oss i Spånga och inte ens kan ge några adekvata svar på varför detta händer - röstar jag på vem som helst som får ett stopp på detta. Tyvärr får jag vänta på nästa val :(


Gäst

#122

2016-04-08 17:25

För att jag tycker det är viktigt.

Gäst

#123

2016-04-09 06:52

Information saknas från beslutsfattarna. Vad innebär det
för skola, vårdcentral mm. Att lägga boende för så många
inom ett så snävt område är ingen bra förutsättning för
integration.

Gäst

#124

2016-04-09 09:16

Jag är starkt kritisk till förslaget om att placera ett flyktingboende så tätt inpå en stor skola och mitt inne i ett tättbebyggt bostadsområde på tomten invid Småbrukarvägen.

Förslaget som har forcerats fram är provocerande - som medborgare och boende i området känner jag mig överkörd! Det saknas information från de beslutande politikerna – på vilka grunder har man tagit beslutet?

Jag är som så många andra oroad för tryggheten och säkerheten med tanke på alla rapporter om oroligheter och våld som förekommer på flyktingboenden. Tomten och kringliggande område är de enda grönområden i närområdet som skola, dagisverksamhet och boenden har tillgång till – dessa områden är mycket uppskattade och används idag mycket flitigt.

Jag anser att det här var ett för snabbt och felaktigt beslut som måste omprövas!


Gäst

#125

2016-04-09 15:14

Ta emot färre flyktingar!

Sverige hanterar inte flyktingmängden. Vi, svenskar, behöver fler bostäder, men landet tar då istället emot fler invandrare och bygger hus åt dem istället.