Politiker och tjänstemän måste ta sitt ansvar!

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Politiker och tjänstemän måste ta sitt ansvar!.


Gäst

#151 Mimmi

2016-04-12 08:10

Föratt jag som kvinna inte längre kommer våga ta min joggingrunda som jag alltid gjort sen jag flyttade hit för 6 år sedan. Massa ensamkommande VUXNA män...skrämmande 


Gäst

#152

2016-04-12 08:24

Politikerna i staden har bestämt att göra Spånga till ett getto med Sundbyskolan i cetrum. Kvarvarande grönområden runtom bebyggs med baracker. Det som händer är utbredning av getton Tensta och Rinkeby som ligger inom gångavstånd.  

Vi missuppfattar vad politikerna avser med integration av nyanlända. Det menas tydligen integration med det befintliga muslimska parallelsamhället så att flyktingarna känner som hemma! Någon annan typ av integration är Sverige inte kapabelt att erbjuda.


Gäst

#153

2016-04-12 10:27

Bromma är ok men varför inte äppelviken eller lillesjö

Gäst

#154

2016-04-12 11:54

Bromma är ok men varför inte Äppelviken eller lillesjö ?

Gäst

#155

2016-04-12 17:24

Låt politikerna lägga boendet nära sina villor!

Guest

#156

2016-04-12 18:34

Nu utnyttjar Sverigedemokraterna våra protester.  

Nyanlända är  här pga konflikter i Afganistan och Syrien. Allting började när västländerna blandade sig i ländernas  politik för att tjäna en massa pengar.  Vilka har sålt vapen och hjälp dessa länder  för att bygga en arsenal av vapen ?

Vi som har det bra har ett ansvar men då ska politikerna lyssna på medborgarnas förslag. Man ska se till att inte bilda Vi och De- samhälle. Då har politikerna gett Sverigedemokraterna en chans att bli största partiet i Sverige. Vi får inte vara naiva.  Glöm inte andra världskriget . Vill vi verkligen ge våra barn ett krig och vart ska de fly? 

Varför vill politikerna inte flytta modulerna exempelvis till Djursholm, Lidingö, Djurgården, Nacka, Saltsjöboo för att där bor De som bestämmer över landet. Dessa ställe har så många fria ytor där man kan integrera folk på rätt sätt och det  finns inte någon flygplats som stör. 

Politikerna måste se till för medborgarnas bästa, våra barn med bra och välfungerade skolor, bra sjukvård , bra äldrevård och bra integration. 

 

Vi vill ha dialog med våra politiker och att de ska lyssna när vi protesterar.  


Gäst

#157

2016-04-12 19:09

Ställ upp för närområdet.
Calle

#158 Re:

2016-04-12 19:25

#30: Sinisa -  

 Håller helt med ! Vettigt svar, massmedia försöker hjärntvätta svenska befolkningen totalt. Risken för inbördeskrig är mycket stor.


Gäst

#159

2016-04-13 06:25

Vi svenskar måste snart flytta på oss så vi gör plats åt de nyanlända. Vart är Sverige på väg? Förresten vi har redan Bromma flygplats som sänker värdet på våra hus. Lägg boendet i Solhem istället. Varför ska vi ha tre stycken när Solhem ska skonas från det. I Solhem är husen redan högre värderade. 


Gäst

#160

2016-04-13 06:26

Spånga har redan stort påtryck av mångkultur när det ligger granne med rinkeby och tensta. Det finns andra kommuner t.ex Täby ,Vaxholm som kan ta emot istället. Spånga/Tensta bör jobba för sitt välmående idag med mkt problem i miljonprogrammen. På sikt kommer de etniskt svenska flytta bort från spånga om invandringen blir för stor. Själv bor jag i bromsten och känner mig ibland som på semester i Mellanöstern eller Nordafrika.

Gäst

#161 Re:

2016-04-13 06:37

#156: Guest -  

 Nu uttnyttjar sverigedemokraterna våra protester. 

Enligt mig är de ett parti som vilket annat med en hårdare flytingpolitik. Gillar du inte massinvandring och att sverige med sitt öppna hjärta tar emot flest flytingar i europa kanske du ska läsa deras partiprogram?

 Du verkar tro att SD är ett rasistiskt parti som media vill framställa dem? Det kan man säkert säga i vissa aspekter i jämförelse med mp osv. 

Själv anser jag att det är ett parti som svarar för motsatsen till den regering vi har nu  och det bör finnas val i en demokrati  

 

 


Gäst

#162

2016-04-13 10:15

Stoppa boendet 


Gäst

#163 Re:

2016-04-13 18:21

#34: Mamma -  

 Håller med helt galet!!!!


Gäst

#164

2016-04-15 07:55

Hej !

Jag var med möte i Spånga Folkan och min åsikt om möte:politikerna som var där antagligen de förstör inte eller de struntar  boende i Flysta-Sundby.Till de politikerna som försökte lära deltagarna att respektera demokrati, jag har ett förslag ." Vi vänder oss till boende i Flysta-Sundby-Bromma Bekomberga att genom sin röst bestämma att de vill  modul hus i sin området eller inte.då vi vissar vem har respekt till demokrati , ni politiker eller vi boende. Ett FÖRSLAG TILL BOENDE " VI MÅSTE ORGANISERA".


Gäst

#165 Re:

2016-04-15 08:31

#164: -  

 Ja, mötet var ett skämt.  Politikerna bara flummade. 

Awad Hersi är oduglig. Han måste avgå. Han ser inte till spångas bästa och lyssnar inte alls.


Gäst

#166

2016-04-15 09:59

Gårdagens möte visade politikernas okunnighet att berätta hur man gick till väga med planerna.  

Vi måste börja engagera oss om våra närområde och organisera oss. Just nu är det viktig att bevara det lilla grönområdet för skolbarnensbästa  Forskningen bevisar att grönområde i närhetehen av skolor, boende och arbetsplatser ger avstressande effekter. Vad säger miljöpartiet, vilka kunniga miljöpolitiker sitter där och bestämmer om miljöpolitiken ? 

Tyvärr i slutet av möte var det någon ung fotballshulligan som hamnade på fel ställe. 

 

Mycket bra att många kom och visade till politikerna att man kräver en förklaring och en riktig dialog. 

Vi borde kräva folkomröstning om demokrati finns. 

 

 

Timo

#167 Re: Re:

2016-04-15 10:09

#165: - Re:  

 

En stort bråk utbröt på en flyktingförläggning utanför Boden på fredag morgon.Uppemot 60 personer var inblandade, enligt polisens initiala uppgifter, och personalen tvingades fly från boendet.

Stoppa vansinnet nu!


Gäst

#168

2016-04-15 10:28

Är det någon som vet vad Kvinnan från Centern heter som prata på mötet i Nockebysalen igår ? Hon som tyckte att vägen utanför Bäckbornas väg endast va en "sträcka" hon passera varje morgon med buss 117 . Och tyckte att där kan man gott bygga baracker . 

Nästa fråga Vad heter mannen från Kristdemokraterna som prata på mötet i Nockebysalen igår ?

P

#169 Re: Re:

2016-04-15 16:04

#161: - Re:  

Att vara rasist är normalt. Det handlar om ren överlevnadsinstinkt. Ingen frisk människa vill känna sig som en främling i sitt eget fosterland.

 


Gäst

#170

2016-04-15 17:33

Så ska man naturligtvist behöva ha nattväktare...för det sker alltid något hemskt med så många ensamkommande män. Så ska man lägga boendet granne med dagiset och Sundbyskolan. Hur tänker man!!!!!! POLITIKERNA KAN SJÄLVA HA SINA BARN NÄRA ENSAMKOMMANDE MÄN VARSÅGODA MEN HÄR ÄR DET INTE ACCEPTABELT!!!! 


Gäst

#171 Re:

2016-04-15 22:35

#168: -  

 (C) Helen Törnqvist

(KD) Bjarne Selin

https://evald.stockholm.se/extern/Organ/1072

P

#172 Re: Re:

2016-04-18 11:18

#171: - Re:  

Förr så hängde man folkförrädare. I dag så sitter de i riksdagen.


Gäst

#173

2016-04-18 15:50

Jag tycker att en så stort grup av ensamkommandebarn? Är helt olämplig så nära skolan, man måste se att risker för konflikter mellan ungdomar är för stor och farligt för alla. beteendet är inte alltid den bästa hos ensamkommandebarn

Gäst

#174

2016-04-18 16:00

För att vi blir överkörda med politiska dåraktiga beslut..

Gäst

#175

2016-04-18 16:17

Att införa mera trängselavgifter för folk som inte ens åker in till city är ett påhitt för att finansiera vansinnet. En agenda för det här är ju uppenbart. Högre kriminalitet och flera områden med utanförskap skapas. Att inhysa folk som dessutom måste undervisas i sex och samlevnad och tro att dom ska kunna börja arbeta efter 4-5 år? hmm