Politiker och tjänstemän måste ta sitt ansvar!

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Politiker och tjänstemän måste ta sitt ansvar!.


Gäst

#26

2016-03-30 21:45

Vem av våra politiker är ytterst ansvarig för det här dåliga beslutet?! Ett möte måste till med ansvariga politiker för att svara på allas oro, funderingar och öppna frågor som inte besvarats...

 

Denna post har tagits bort av personen som skrev den (Visa detaljer)

2016-03-30 21:50



Gäst

#28 Re: Re: Re:

2016-03-30 21:59

#19: Björn - Re: Re:  

 Nej muslimskt samhälle anpassa dig


Gäst

#29

2016-03-30 22:03

Ska vi lyckas med integration på detta vis måste man portionera ut i mycket mindre boenden, 200-350 på ett samma ställe kommer inte fungera! Det blir bara ett "mini-miljonprogram". Dessutom, i ett villakvarter borde man satsa på flyktingfamiljer INTE ensamkommande män.

Sinisa

#30

2016-03-30 22:08

Detta är inte resulterat i att rädslan för det främmande har växt sig starkare. Ingenting är främmande idag....inte idag . Man behöver inte ofta sitt liv där det livet offras för att känna sig delaktig.Bakom terminen "integration" döljs många inkompetenta politker, dubbel moral, pengar Och jag känner på mig att den här gången jag vill inte vara med och betala notan. Den som lovade få stå för det, den som borde agera och inte agerat få stå för det. Jag hellre bränner sönder dessa platser än att titta hur någon eller några bränner sönder mina barns framtid. 

 

Denna post har tagits bort av personen som skrev den (Visa detaljer)

2016-03-30 22:14



Gäst

#32

2016-03-30 22:17

Inom en radie om cirka 700 m får vi två flyktingförläggningar, Spånga och Bromma, som skall bebos av totalt 550 personer. Jag tycker det är fel att placera dessa förläggningar så nära befintlig bebyggelse som nu är planerat. De bör i stället placeras på ställen där det inte är tättbebyggt.

Gäst

#33 Anders

2016-03-30 22:48

Jobbar inom fastighets branschen och det är förjälvigt för ni som äger bostäder nära dessa flykting hem då värdet på era fastigheter kommer sjunka väldigt kraftigt, stäm staten

Mamma

#34

2016-03-31 07:02

Flyktingläger för 200 ensamkommande män får inte placeras 20 meter från en skola för barn! Vansinne!! 

Politiker som tycker att ödetomten vid Sundbyskolan är en passande plats för bygget bör få sparken per omgående!


Gäst

#35

2016-03-31 07:20

Att så stort antal ensamkommande män och barn placeras på fel plats innebär konflikter eftersom närhet till skola med många barn i alla åldrar innebär stora risker. Alla vet att deras kvinnosyn skiljer sig radikalt från vår och att kvinnan är förtryckt i deras hemländer! Vill vi importera inbördeskrig hit också? Viss procent kriminella!

Gäst

#36

2016-03-31 08:26

Vi är granne med "ödetomten" Arrende-vägen/Småbrukarvägen.
Tomten används både av Sundbyskolans olika barngrupper/ungdomar och av boende i området för lek och idrottsverksamhet. Sundbyskolansolika kommer att utöka elev-antalet vilket medför att fler barn behöver möjlighet till grönområdet.
Byggandet av flyktingbostäder kommer inte bara innebära olägenheten av att mista ett naturligt lek/fritidsområde utan även medföra en betydande ökning av otrygghet för barn,ungdomar och vuxna. Finns även miljöaspekt i form av en ökning av biltrafiken som redan nu är hög.

Gäst

#37 Re: 32

2016-03-31 08:48

#32: -  

 Glöm inte bort att det redan finns en förläggning för 50 ensamkommande barn i Eneby, 800 meter från de planerade boendena


Gäst

#38

2016-03-31 09:11

Jag tycker det är så fel med dagens invandring, flycktingpolitik. Vi har idag en väldigt stor del som har bildat ett eget samhälle med egna värderingar och lagar. Jag har arbetat i 35 år i vällingby och träffat ett stort antal invandrare under dessa år. De flesta vill inte tala svenska fast dom kan. Vill ha tolk fast det inte behövs. Vill att sociala ska betala märkesglasögon och kontaktlinser fast dom har egna pengar. Låter inte sina fruar tala för sig i undersökningsrummet. Våra egna gamla har inte råd med sin medicin eller tandvård. Våra ungdomar har ingen bostad men vi ska vi bygga för invandrarna, ge dom sjukvård, ge dom dagpenning.Vad är det för samhälle vi skapar. Och nu tar vi in fler. Detta ökar ju på problemet. Obs. Det fins undantag, dom som tittar på svensk tv och tar del av Sverige det Svenska samhället. Dessa maniskor tar jag av mig hatten för. Tyvärr märks dom för lite. 

 

 


Gäst

#39

2016-03-31 09:14

Vill att politikerna ska inse att mindre enheter av migrationsboende är viktigt för integration i samhället!

Gäst

#40

2016-03-31 09:37

Flyktingar som kommer till Sverige ska integreras. Inte koncentreras i storskaliga specialbyggda barackläger! Det skapar utanförskap och kriminalitet. Är politikerna blinda och inte ser vad som dagligen pågår på befintliga flyktingboenden? Finns det fortfarande några som tycker att man ska satsa skattepengar på det konceptet?

Pappa

#41

2016-03-31 10:39

Politikerna verkar helt ryggradslösa i detta fall!

Sätt gärna dessa boende 20 meter från deras skolor!

 

Vill ha svar

#42

2016-03-31 11:36

Tycket det är fel att Sundby/Flysta/Beckomberga ska ta emot 550 nyanlända på en radie av 1km i ett redan tätbebott område, när det finns betydligt fler ytor i Stockholm där dessa kan bosättas. Jag är för att man ska ta emot flyktingar, för vi måste alla hjälpa till, men för att integrationen ska fungera så måste alla områden bidra och det måste ske i mindre skalor! Att placera 550 flyktingar i ett litet området är inte en hållbar lösning. Att allt just nu dessutom sker utan någon som helst information till berörda i området är också oacceptabelt. Modulerna planeras att stå i upp till åtta år (kanske mer), det kommer alltså ha en stor påverkan på oss boende i området och vi borde därför få ha en påverkan i dessa beslut. Jag säger som några nämnt ovan: Vad hände med demokratin?

Ge oss svar på frågor kring hur er analys har sett ut för just dessa utvalda platser! Hur har ni planerat med skolplatser, sjukvård, infrastruktur, trygghet m.m. för att dessa 550 nyanläda ska komma in naturligt i ett redan tätbebodda område. Att det just nu är knäpttyst skapar bara mer oro.


Gäst

#43

2016-03-31 12:43

Dimensionerna och skalan för detta boende precis bredvid Sundbyskolan är ohållbara. Det är små ytor insprängt mitt i kvarteret. Skola, fritids och förskolor använder också "ödetomten" jättemycket i sin verksamhet. En skola som redan är sprängfylld med elever behöver denna mark. Den innehåller både skog, spännande klippformationer, träddungar med fågelliv och andra smådjur. Vänligen denna plats måste bevaras.

Gäst

#44

2016-03-31 13:22

Jag vill att mina barnbarn skall känna sej trygga i området och på skolan

Gäst

#45

2016-03-31 14:00

Alldeles för många på samma plats och dålig plats pga sankmarken.

Gäst

#46

2016-03-31 14:05

Stopp till boendet 


Anonymous

#47 Pappa till tre barn

2016-03-31 16:28

Marken de vill bygga på i Bromma är inte byggbar. Lera med djup om 20 meter. Årliga översvämningar. Välkomna att på plats besöka markytan. Det är mycket vatten där.

Samt att det finns flertalet förskolor i direkt närområde. Ytterst olämpligt med tanke på att (M) berättade att personal dygnet runt planeras för boendet. 350 män. Förskolebarn. Stoppa Galenskapet!

Upplever också en stor besvikelse över politikernas och beslutsfattarnas arrogans i denna fråga. 


Gäst

#48

2016-03-31 16:33

Anser det högst olämpligt att bygga 3 modulhus inom en radie av 10 minuters gångavstånd från varandra. Att dessutom placera husen så att de får en skola som närmsta granne är mycket oroväckande och illa genomtänkt. Detta kommer med största säkerhet att öka klyftorna och segregationen i ett område som redan kämpar med detta. Man kan inte ha genomfört någon som helst risk och konsekvensanalys kring detta projekt.

Gäst

#49

2016-03-31 17:22

Jag är orolig för hur alla ska få plats och hur/om man överhuvudtaget tänkt över hur hela infrastrukturen med skola, sjukvård, arbete, integrering?? Har man helt plötsligt en massa pengar som kommer att satsas på detta??? Våra pensionärer som knappt får hjälp samt besparingar inom skola och sjukvård, jag får inte detta att gå ihop. Klart att vi ska hjälpa men varför samla så många på ett och samma område?

Gäst

#50

2016-03-31 17:41

ÄR DET NÅGON SOM HAR KONTAKTUPPGIFTER TILL BESLUTSFATTARNA. SKRIV HÄR TACK, VILL RINGA FÖR JAG ÄR RIKTIGT ARG!!!

DET ÄR INTE PÅ NÅGOT SÄTT OKEJ ATT HA FLYKTINGBOENDE I DESSA OMRÅDEN DÅ MAN INTE KOMMER VÅGA GÅ UT OCH PROMENERA, CYKLA, GÅ UT MED BARNEN, TA SIG TILL OCH FRÅN BUSSHÅLLPLATSER, ELLER GÅ UT I SKOGEN!!!!