Politiker och tjänstemän måste ta sitt ansvar!

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Politiker och tjänstemän måste ta sitt ansvar!.


Gäst

#76

2016-04-02 13:43

Stoppa boendet genast.

Politiskt oberoende kommentator

#77 The big picture

2016-04-02 14:32

Gott folk, bra initiativtagande!

Se dock till att inte rösta på de politiker och partier som såg till att detta kunde ske från första början. Detta är bara ett symptom på ett klart mycket större problem. 


Gäst

#78 Re:

2016-04-02 14:35

#6: Sam -  

 Tensta e ju i Spånga så Spånga har ju redan Rinkeby och Tensta 


Gäst

#79

2016-04-02 15:16

20 m från Sundbyskolan, det här är precis som att släppa in vargar i fårhage. Stackars våra små barn som kommer vara omgivna av ensamkommande män,man har ingen aning om vem dom är och vad dom är kapabla till. Jag blir själv rädd av att bara tänka på vad som har hänt i de flesta flyktingboenden. Våld,misshandel,våldtäckt,sexuella trakasserier och tom mord. Fram med era åsikter föräldrar och våga säga ifrån för det här måste STOPPAS!!! 


Gäst

#80

2016-04-02 15:17

För att Spånga redan har mycket problem och kriminalitet och inte har kraft att ta mer ansvar som dagsläget ser ut.Jag tycker att vi måste ta ansvar för folk som får komma hit och försöka få dom att bli ett i vårt samhälle och inte i stora klungor för då håller dom ihop i den "trygga" gruppen med samma språk.Och sätta ett boende för ensam kommande "barn" bredvid en skola (Sundby)som redan har dåligt ryckte och är rörig samma med Spånga grundskola har stora klasser och är rörigt.
Bygget i Bromma ligger på gränsen till Spånga och jag anser att det blir för många på för liten plats.Dela upp dom i små grupper istället så går det att hantera för både omgivning och skolor.
Jag tycker det är synd att folk blir "överkörda"och inte har en chans att vara med att besluta innan saker i stort sätt är ett faktum.Jag vill leva tryggt med min familj, men det känns snart som det inte går i Sverige.

Gäst

#81 Re: Re:

2016-04-02 15:28

#71: - Re:  

Det är väl där i Rinkeby och Tensta som inte ens poliser vågar rycka in för då blir dom attackerade med stenar och tillhygge. Ingen av dom jobbar...därför är det så mycket folk på torget. Dom lever på oss skattebetalare. Vad tror du folk riskerar att dö för att komma till Sverige för de flesta här i Sverige är lika naiva som dig...


Gäst

#82

2016-04-02 15:57

De allra flesta ensamkommande är män och skickats hit av sin familj (föräldrar eller fru) för att etablera sig och hjälpa sin familj med försörjning. Ensamma föräldrarlösa barn från varken Somalia eller Afganistan har ekonomisk möjlighet att ta sig så långt som till Sverige. Är inte det självklart?Svensk flyktingpolitik har blivit en industri. Jag är invandrare själv och hade vänner som bott på flyktingläger. Dem jag träffade där var knappast fattiga enligt "våra" mått. Alla ensamkommande killar kom hit för att tjäna pengar och få ett bättre liv. De flesta snattade från butiker, stal cyklar för att sälja. Alla skickar pengar hem till släkten. Familjerna kom för att ge sina barn uppväxt i ett välbärjat land. Visst har människor rätt att skaffa sig ett bättre liv, men har Sverige råd att ta emot alla dessa? Tyvärr är de mest behövande och utsatta kvar i sina hemländer och kommer aldrig att ta sig ens halvvägs till europa. Gatubarn, handikappade och gamla, flickor som lever gömda i sina hem till de blir bortgifta utan sin egen vilja - det är inte dem vi tar emot och erbjuder bostad och utbildning. 


Gäst

#83

2016-04-02 16:24

Jag förstår att vi alla måste hjälpas åt att hjälpa de flyktingar som kommer. Jag anser dock att man bör sprida ut dessa så mycket som möjligt för att underlätta integration och minimera problem.

Gäst

#84

2016-04-02 18:11

Jag vill undvika all segregation vilket dessa stora flyktingboenden blir. Vill max ha 10 st flyktingar/ område för att integrera dessa människor snabbt och på ett naturligt sätt få in dem i språket och i gemenskapen. På så sätt kommer de att kunna skapa bra liv. Dessutom minskar risker kring det som sker i många flyktingförläggningar. Bara det blir en hög kostnad. Så att det kortsiktigare blir betydligt dyrare med att sprida ut på max 10 pers/område. Men långsiktigt (10 år) lär det bli det mest kostnadseffektiva valet, då dessa människor får vardagligt språknytta, får vänner, får kontakter och jobb.. Bara vinster. I stora gruppboenden, då räcker det att vi tittar på Tensta, Rosengård etc etc.. Och så vill och ska vi inte få det igen!

Gäst

#85

2016-04-02 18:23

Jag skriver under detta för att jag är mkt orolig för att så många boenden på liten yta kommer att skapa en mycket stor otrygghet samt kaos(skola trafik mm) i området. Jag har svårt att förstå hur politikerna kan göra såhär, dessutom är det ju tydligt att man har försökt mörka detta. Jag har stor respekt för att vi måste hjälpa folk i nöd men det man försöker göra här känns inte bra ! gör om gör bättre !

Gäst

#86

2016-04-02 19:06

Vill inte ha ngt flykting boende där , och vi borde sluta ta in mer flyktingar , för vårat system och våran välfärd klarar inte mer..
Kan ju inte ta hand om våra egna medborgare ..

Gäst

#87

2016-04-02 20:11

Hur har man tänkt?

3 boende så nära varann!

Ska vi bli omringade av flyktingar?

Gäst

#88

2016-04-02 20:20

Ganska många flyktingar har kriminell bakgrund och dem är inte välkommna i Bromma. Bostäder nära flyktinganläggningar ska sjunka i värde. Våldtäckter, stölder och rån ska öka avsevärt.


Gäst

#89

2016-04-02 21:59

Jag anser att förslaget i Flysta är fullständigt orimligt på många sätt.
- det är alldeles för liten yta för så många människor.
Omöjlig plats för modulhus då det varit sjöbotten vilket medför för höga kostnader med pålning

Gäst

#90

2016-04-03 02:50

Misslyckat försök med integreringspolitiken, där man inte tänker på flyktingarnas bästa och inte heller på de redan boende familjernas bästa. Bara politikerna är vinnare, då de slipper engagera sig mera för att lösa en svår situation.

Gäst

#91

2016-04-03 05:19

Det är den enda grönområdet som dagis barnen i Sundby skolan använder dagligen och bör priorernas före modulbyggnader som kan placeras vid gamla Solvalla Camping t.ex. eller liknande områden som det finns många av och inte stör någon.

Gäst

#92

2016-04-03 06:33

Vi måste skydda våra barn och vår framtid från brottslingar och oansvariga politiker.

Denna post har tagits bort av personen som skrev den (Visa detaljer)

2016-04-03 07:18



Gäst

#94

2016-04-03 08:44

Den urusla informationen från vederbörande tjänstemän inger ej förtroende. Som boende i grannskapet känner jag stor oro för min egen, min medboendes och min bostads säkerhet. Det faktum att boendet utrustats med nattpersonal pekar mot att vi har att göra med en grupp personer som bedömts riskabla.
Ur  flyktingarnas synpunkt är placeringen under landningsbanorna för Bromma flygplats helt okänslig och ogenomtänkt. För traumatiserade flyktingar är larmet och synenintrycken av landande flygplan rent destruktiv. Jag har själv under 48 års arbete inom psykiatrisk vård professionell erfarenhet av denna grupp av patienter. .


Gäst

#95

2016-04-03 13:07

Ensamhushåll=ensamkommande vuxna män som kommer bo bland dagis och skolelever!!!!!


Gäst

#96

2016-04-03 15:18

För att det är helt vansinnig att man lägger ett sådant här boende i direkt anslutning till en stor skola. Är man en extra god människa om man tar HELT ONÖDIGA risker med skolbarnens säkerhet? Det handlar om ofta traumatiserade människor som lider av posttraumatiskt stressyndrom som ska sitta ihopträngda med liten sysselsättning i ett av de länder i Europa som är sämst på integration! Antalet rapporter om stök, oro och rent och skärt våld är massivt! Det är ju för tusan bara att öppna tidningen!

Jag är så fruktansvärt ledsen och frustrerad över att våra politiker i sin strävan efter att göra gott väljer att ta onödiga risker med barns säkerhet. Vad tänker ni med?!?!?!? Flyktingarnas situation blir inte ett dugg bättre av att ni tar denna risk. Varför måste den prompt ligga precis vid en skola?

Säg nu inte att det kommer finnas många barn i boendet och att de behöver ha nära till skolan. Givet antalet lägenheter i förhållande till boende är det uppenbart att det mest rör sig om ensamstående!

Skämmes ta mig fan! Skämmes!


Med föraktfulla hälsningar

Christian Hoffmann

Gäst

#97

2016-04-03 16:17

MYCKET BRA SAGT CHRISTIAN HOFFMAN


Gäst

#98

2016-04-03 18:14

Ett nytt miljonprogramm i mindre skala som definitivt inte integrerar berörda människor, kommer däremot att skapa motsättningar bland inbodda och därmed förstöra trevliga bostadsområden

Gäst

#99

2016-04-03 19:09

Sådant kan endast vara möjligt i ett land som helt saknar självbevarelseinstikt - Sverige!

Denna post har tagits bort av personen som skrev den (Visa detaljer)

2016-04-04 11:40