Vi Som Inte Vill Att Gina Dirawi Ska Vara Julvärd.


Gäst

#301

2015-11-26 14:58

För att en kristen inte skulle få hålla en muslimsk tradition. Hon firar inte julen för Jesus skull, och det är därför man firar julen. Tack för mig


Gäst

#302

2015-11-26 15:08

Jag skrev under för att julen är en kristen högtid och vi behöver stå upp för våra kristna värderinga. Gina Dirawi är en duktig programledare men detta handlar om vår tro

Gäst

#303

2015-11-26 15:09

Tycker det är helt vansinnigt att sätta en muslim som julvärd för kristna traditioner, dessutom är det att på ett listigt sätta Islamisera ett så viktigt forum. Islamiseringen i vårt land sker med oförminskad styrka, denna mörka religion är förödande för vårt land, mörkret försöker tränga undan ljuset.
Lena

#304

2015-11-26 15:20

Julen är vår största kristna högtid här! Ska vi inte få behålla den heller?

Maya

#305

2015-11-26 17:12

Jag är kristen och vill inte att Gina ska va julvärd därför,gillar inte muslimer.


Gäst

#306

2015-11-26 18:06

Jag tänker främst och först på de äldre. Alla över 35. Vi ser henne i tv-rutan titt som tätt. Jag vill ha någon som kan förmedla värma. och omtanke och som är en underbar människa. Så här blev det nog lite fel.
Lasse

#307 Re:

2015-11-26 18:30

Det vi kan göra och det jag skall göra är att be för henne att hon får ett personligt möte med den uppståndne Jesus blir frälst och förstår att Allah inte är Gud utan den som representerar motsatsen till den Gud som judar och kristna tror på och som gett oss Jesus som genom ett under. Honom skall vi fira. Inte tomten. 

Muslimen kan ju fira tomten och Kalle Anka men Jesus är något helt annat.

Jag hoppas hon blir frälst. Låt oss be för det.

 

Göran

#308

2015-11-26 18:47

Att man som SVT kan stödja och engagera en person som hatar judar, är för mig en gåta! Judarna accepterar sin omvärld men inte tvärtom! Vi ska definitivt inte stödja Abbas och Hamas med våra skattepengar!


Gäst

#309

2015-11-26 18:59

Eftersom hon är muslim är det olämpligt att hon sitter som julvärd. Julen är en Kristen högtid. I ö får hon gärna vara värd i andra sammanhang. Det gör hon säkert bra..
Sofie

#310 Re: Re:

2015-11-26 19:21

#77: Mr A - Re:  

 Det är zionisterna med Rotschilds i spetsen

Illuminati eller vad de mer kallas. Inte de vanliga äkta judarna, som

du tänker på.


Gäst

#311

2015-11-26 19:30

Antisemitism är inte ok och eftersom vi bor i ett demokratiskt land ska inte vår public service godkänna rasistiska, homofobiska, antisemitiska och andra inskränkta människor att få ta plats i vår media som betalas av folket som innehåller kristna, muslimer, judar, siker, ateister, barn, kvinnor och män med olika sexuella läggningar mm. Jag bojkottar SVT hela året och gör bara ett undantag när Melodifestivalen är på. Betalar till Radiotjänst mot min vilja. SVT diggar diktaturer och ogillar demokratier. Jag undrar hur och varför SVT-folket kan bo i demokratiska Sverige när man inte önskar andra människor detsamma. Fy skäms på er!

Gäst

#312

2015-11-26 19:31

Vår stora Kristna helg ska behandlas med värdighet och ej avkristnas. Skulle någon kristen bekännare få medverka i ett Muslimskt helgprogram??

Gäst

#313

2015-11-26 19:53

För att det finns andra mera passande personer med tanke på att hon är antisemit och även en bekännande muslim. Julen är en kristen högtid därför bör det

Gäst

#314

2015-11-26 19:55

Det är framför allt hennes antsemitism jag reagerar mot. Sedan får man utgå från att SVT:s val av henne som programvärd på julafton är en medveten provokation och utslag av kristofobi.

Gäst

#315

2015-11-26 20:18

Tycker inte att en antisemit passar som julvärd........ Men TV4 och SVT verkar ju ha samma åsikter..


Gäst

#316

2015-11-26 20:38

Jamen det får räcka med idiot regering nu , först erkänna terrorist yta som egen stat och en hel bunt med rent löjeväckande beslut som inte har någon som helst förklaring i dagens världsbild så har detta beslut bevisat att Sveriges regering borde uppdateras, renoveras, pimpas , väckas och byggas om omg :(

Gäst

#317

2015-11-26 20:40

Jag vill inte att någon svensk som uttalat hat mot judar skall vara julvärd på julafton eftersom att det lilla Jesusbarnet var jude. Jag bryr mig inte om vilken religion, kön, hudfärg, sexuell läggning som julvärden representerar. Vår familj bojkottar SVT eftersom att dom inte följer FN stadgarna. Jämlighet och jämställdhet och respekt för ALLA människor på vår jord.

Gäst

#318

2015-11-26 20:45

Jag avskyr den etniska kvotering våra självutnämnda uppfostrares pekulerar i. Jag avskyr ännu mer de antisemitiska vulgariteter hon sprider och som hon säkerligen är uppfödd på. Den oheliga gemenskapen mellan arabisk antisemitism och vänsterns israelhat får mig att kräkas okontrollerat.

Gäst

#319

2015-11-26 20:48

Mona Walters argumentation mästerlig, heltäckande, bifaller 100 %. Alldeles särskilt som (helt visst) jag tillhör  största "målgruppen"= ensam, gammal (änka 80+), TV betydelsefullt "sällskap", ett livs minnen..


Gäst

#320

2015-11-26 20:57

Journalister. Trodde inte i min vildaste fantasi att "våran" svenska Tv Skulle bli ett tillhåll för judehatare och muslimer, henbimbos och kommunister. Finns det inga riktiga opolitiska Journalister. Skrämmande utveckling. Vi går mot diktatur. Så började det i Tyskland på 30-talet



kommunismer

Gäst

#321

2015-11-26 21:34

Jag har själv haft hårda diskussioner med vänner med muslimsk bakgrund om ulfirandet. Min vän Ali tyckte att det var fel att fira Jesusfödelse eller dekorera på den dagen, då kristna inte firar Mohammeds födelse.

Gäst

#322

2015-11-26 21:41

Jag, och många med mig, uppfattar henne som högst olämplig. Hon ska ha tipsat om en bok som var skriven av en radikal antisemit, samt försvarat kvinnors rätt till sk hijab. Hur kan man på SvT tycka att hon är så lämpad att presentera den främsta kristna högtiden? Detta är ett hån mot kristna i vårt land och de som flyr från islams terror. Mitt förtroende för SvT har den senaste tiden sjunkit väldigt lågt, det har verkligen gått för långt med alla provokativa påhitt. Jag är ganska säker på att de flesta saknar den omåttligt populäre Arne Weise i rutan på julafton.
Amir

#323

2015-11-26 21:56

Gina får gärna leda varenda program i varenda kanal. Men julvärd det känns bara så fel. PK maffian i TV huset har gjort en tankevurpa. 


Gäst

#324

2015-11-26 22:18

Vill inte att Gina ska "behöva" utöva haram + antisemitism är något av det värsta jag vet. Detta är en kristen högtid och definitivt inte att förglömma Jesus Kristus var av judisk härkomst. Tycker att detta land borde stampa foten i marken och visa tydligt att all form av antisemitism är oacceptabelt. Vet ni hur många människor av judisk härkomst det är som flyr från Malmö, hur många hot deras stackars Rabbi och hans familj får utstå och att det amerikanska UD råder deras judiska befolkning från att resa till Malmö och det har dom gjort i åratal.
Som vanligt är det dom som väsnas mest och som har den största offermentaliteten som får mest i detta land.
Den judiska andelen av vår befolkning hörs det däremot ytterst lite från, dom är oftast högutbildade och bidrar till samhället, deras brottsstatestik är dessutom mer el mindre obefintlig. Men som sagt dom tar ansvar för sina egna handlingar och därför ska dom enligt SVT bespottas ännu mer än vad dom redan blir.
Pinsamt SVT och då har ni gjort en dokumentär ang detta och er stackars journalist fick utstå en hel del otrevliga incidenter under den korta vecka han bar en judisk symbol på sig. Hur djungel telegrafen gick i många områden bara han passerade området och muslimska män samlades för att dom skulle som dom uttryckte det "ta juden"!!!

 


Gäst

#325 Re:

2015-11-26 23:46

#308: Göran -  

 Helt rätt. Det borde man också skriva under på.