Vi Som Inte Vill Att Gina Dirawi Ska Vara Julvärd.

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Vi Som Inte Vill Att Gina Dirawi Ska Vara Julvärd..


Gäst

#226

2015-11-23 11:31

Det är ett hån och provocerande mot det Kristna Sverige och Svenskarna att låta en muslim och antisemit vara Julvärd ..
Gullet

#227

2015-11-23 11:43

Därför att jag tycker inte en muslim ska vara värd för vår jul. Vår största högtid.


Gäst

#228

2015-11-23 11:44

Som tv licensbetalare känner man det är helt fel att ha en person sittande på en position som är så starkt förknippad med traditioner sedan barntiden som så starkt uttalar sina egna tankar om att döda andra personer med en annan tro. Detta oavsett vilken grundtro man har. Gina Darwi är Islamist och har klargjort sin inställning väldigt klar, och som Public Service bolag anser jag i detta fallet att detta sänder helt fel signaler till medborgarna att det är helt okej att man som islamist kan uttrycka dessa åsikter öppet, men om man har samma åsikter mot en islamist eller islam så är det inte okej
Tyvärr så är PK media så genomsyrade av att vara alla islamister till lags att de böjer sig fram åt och särar stort!!!

NEJ TILL ATT HA EN ISLAMIST SOM GINA DARWI I PUBLIC SERVICE MEDIA!!!!!!
jesu love

#229

2015-11-23 12:22

Nån som hatar andra människor , är inte rätt person att representera kristet tradition .


Gäst

#230

2015-11-23 12:25

Gina är inte lämplig person . Hon hatar ju judar. och vi har Jesus budskap att man ska inte hata andra .

Gäst

#231

2015-11-23 12:26

Julen är en kristen högtid och kristen tradition. Oavsett hur religiöst eller icke religiös den är ska inte svt låta en muslim representera den. Vi kan ta den muslimska högtiden Ramadan som avslutas med Eid al-Fitr. En muslimsk tradition muslimer firar oavsett om de är troende eller inte. Hur stor är chansen att en kristen skulle tillåtas representera den inför muslimerna? Kommer inte hända men att vår public service tv låter en muslim representera en kristen högtid och kristen tradition är inget annat en en skymf och en provokation. Spotta på kristendomen är okej men kritiserar du islam är du islamofob och rasist.

Anonymous

#232

2015-11-23 12:28

Jag vill försöka påverka Hanna Stjärne som är CHEF på svt och har en väldigt tydlig vänsteragenda.

Jag Vill inte ha en som är antisemitisk och hatar judar ska sitta i TV och vara julvärd. Jag hatar inte Gina, men ser detta som totalt olämpligt att hon som antisemit sitter där. SEN är ju detta en KRISTEN högtid oavsett om man är troende eller inte så är detta direkt en förolämpning mot dom som är detta att ha Gina, som är Muslim och ska sitta och vara värd för detta. Helt galet fel. Jag startar detta för att som motpol till #julmedgina till #‎IngenjulmedGina‬

Enkelt DETTA är en av våra största "kristna" helger PUNKT.

Gäst

#233

2015-11-23 12:34

För att detta är så sjukt! Riktigt sjukt! Har precis allt s.k. omdöme flugit all sin kos?

Totte

#234

2015-11-23 13:25

Vill inte ha en muslim som julvärd på tv, förstör hela jävla julaftonen...


Gäst

#235

2015-11-23 14:24

Hon har en helt fel bild av svenskar och Judar och en muslim ska inte företräda en kristen helg.

Gäst

#236

2015-11-23 15:34

Jag tycker det är skamligt att Gina som både uttalat sig antisemitiskt och som dessutom är uttalad muslim ska vara värd för SVT på en av de största kristna högtiderna.

Gäst

#237

2015-11-23 15:49

För att om det stämmer att Gina är antisemit och för fram dessa åsikter, är det helt oacceptabelt att hon ska representera svenska folket som julvärd!
Mättande

#238

2015-11-23 15:58

Därför att juleN är en kristen högtid och en muslim och antisemit passar inte där .


Gäst

#239

2015-11-23 16:10

Anser att det är fel att en troende muslim skall sitta som julvärd eftersom julen är en kristen högtid. Kränkande och jävligt respektlöst!!!
L

#240 Inspireras av Gustav!

2015-11-23 16:58

Håller helt med. Kolla vad Gustav Svrnsson säger om detta!

http://youtu.be/Zm4VmEFVFwg

 

Richard

#241 Re: Re:

2015-11-23 18:23

#77: Mr A - Re:  

Och? Det är väl fan bra att vi har kulturer som faktiskt får något gjort? Eller vill du att judarna skall vara som muslimerna som tycker att kuffar skall betala DOM en avgift för att dom skall få finnas överhuvudtaget? Israel är det ENDA positiva som finns i mellanöstern, sedan kan folk tycka vad dom vill om hur landet kom till osv. Men om jag inte kan historian helt fel så fanns judarna FÖRE muslimerna så...

Stoffe

#242

2015-11-23 18:33

Därför en hatisk antisemitisk islamist ska inte representera den kristna högtiden jul. Hon borde istället umgås med sina gelikar i ISIS.


Gäst

#243 Varför?

2015-11-23 19:11

Hur kan en icke troende representera en kristen högtid? Hur fan tänker ni SVT? 

Hur kan ni tillåta något sådant? 

Hur kan ni tillåta att hon inte kommer att nämna något alls om kristendomen när julen ÄR EN KRISTEN HÖGTID??

Du som tillät detta borde skämmas.


Gäst

#244

2015-11-23 19:29

Därför att det är direkt olämpligt att någon med liknande uttalanden på Twitter eller liknande oavsett religion ska vara en offentlig person i en liknande tjänst. Hon borde kliva av tåget och söka upp ett annat jobb. Efter sina uttalanden kommer inte jag att se på SVTs jul på TV med mina barn om hon är programvärd.
Nisse Hult

#245

2015-11-23 19:45

Anser hon som judehatare inte ska sitta i tv på själva julafton som är de kristnas högtid .


Gäst

#246

2015-11-23 19:48

För att jag inte vill att nån som är emot det judiska folket ska ha hand om julafton i Tv, då vi firar juden Jesus födelse! En av de största kristna högtiderna!

Gäst

#247

2015-11-23 20:03

Fordi det er forkasteligt, at en jødehader skal stå på svensk TV og hun er muslim. Hun har intet med en kristen jul at gøre.

Gäst

#248

2015-11-23 20:22

Är Israelvän o kan inte annat än protestera att denna människa ska vara julvärd i år! Det barnen o Sverige behöver är positiva förebilder o inte motsatsen!

Gäst

#249

2015-11-23 20:58

Det ska man väl inte behöva förklara för man vill ju tro det bästa om människor och att dom vet varför vi firar jul men tydligen så finns det dom som inte fattat det!!!! Men det ska jag tala om det är den kristna högtiden då vi firar Jesus födelse Guds son som han skickade till jorden och så småningom skulle dö på korset för våra synder så det är väl inte lämpligt att ha en muslim som julvärd som varken tror eller firar denna kristna högtid snarare förkastar och förnekar dom Jesus Guds sons födelse så min åsikt är att det är helt solklart inte en muslim inte kan sitta som julvärd i svensk Tv under en av dom största kristna högtiderna det är ett hån mot alla kristna världen över så tänk till ni som ansvararar för det här

Gäst

#250

2015-11-23 21:24

Jag ser detta sommaren politisk propaganda-tv.
Det finns hundratals folkkära betydligt mer önskade personer som borde fått äran!