Vi Som Inte Vill Att Gina Dirawi Ska Vara Julvärd.

Emilek

#326

2015-11-26 23:49

Pga att Gina är antisemit och som en sådan ska hon inte sitta som julvärd i TV. Hon finns dessutom i flera andra program i SVT.


Gäst

#327

2015-11-27 02:19

Firar en kristen högtid det är närmare helgen att hon är julvärd hon är inte kristen och har utalat antsemiska ord rek bok som är antsemitisk jag ska bojkotta svt från och med nu så mycket Vänster vridning samma med Sveriges radio det har urartar

Gäst

#328

2015-11-27 02:51

Hon har uttalat sig groft rasistiskt och andra har fått kicken för minde!
Jämställdhet inte rasism mot alla som inte tror på Mohamed!

Gäst

#329

2015-11-27 03:05

Därför jag finner det osmakligt att julvärden är en muslim. Det verkar helt befängt, och skapernaturligtvis ännu störra motsättninga.
Oerhörd smaklöst av Svt's ledning, kommer att säga upp mitt tv innehav.
Bo Hansen.

Gäst

#330

2015-11-27 06:51

Det är en kristen helg och vår tradition, då ska inte en muslim som är ateist vara hallåa..mycket klumpigt val av SVT.

Gäst

#331

2015-11-27 07:42

Ovärdigt att en sådan respektlös person skall leda en av Sveriges största Helger i en av oss skattebetalares finansierad verksamhet. Det är illa nog med mellon. Den som varit inne på hennes Twitter och läst hennes inlägg förstår vad jag menar.

Gäst

#332

2015-11-27 08:29

Man ska behandla sin nästa som man själv vill bli behandlad. ... men det ska gå på 2 håll...när det sviker så får man ställa sig upp !!

Gäst

#333

2015-11-27 08:32

Svensk kultur har ett egenvarde. Det bor skyddas och framfor allt respekteras... Att ha en muslimsk TV-vard ar helt enkelt medveten kulturell vandalism, med malet att med "sma steg" stodja islams spridning, eller for att skapa en slags kulturell anarki dar allt blir vardelost. Svenska varden har ett varde, och bor respekteras!
Tåren

#334 Re: Re:

2015-11-27 09:26

#10: Dennis Slotteborn - Re:  

 > Ha inget argument

 > Låtsas som att alla håller med om vad som är rätt

 > Gå hem och ta på offerkoftan

 > Somna gråtandes

Leif S.

#335 Re:

2015-11-27 09:30

#333: -  

Okej, vem är det som bestämmer vad svensk kultur är då?

Och ärligt talat, vilka är det som står bakom denna 'kulturvandalism', och varför skulle de vilja sprida islam?

Frågor som ingen verkar ha någon lust att besvara.

Douglas

#336 Ingen rasist som julvärd tack

2015-11-27 09:35

Ingen rasist som julvärd tack, har sett hennes uttalanden om judar. Då kunde man lika gärna haft Hitler som julvärd. Förstår inte hur antirasister någonstans kan försvara henne


Gäst

#337

2015-11-27 10:21

Nu måste Sverige vakna
Vi måste ta avstånd från att islam.
Jag vill inte att islam eller någon som tillhör den religionen ska styra Sverige

Gäst

#338

2015-11-27 11:24

Just för att hon är judeföraktare-/hatare. Jag fäster inte så stor vikt vid att hon är muslim, även om det hade varit roligt om det varit en kristen. Jag kommer inte att titta på henne. Jag stänger av ljudet och gör något annat när hon dyker upp i rutan. Det icke tänkande folket kommer säkert att titta på henne.
Louise

#339

2015-11-27 11:40

Hur kan SVT ens tänka tanken att erbjuda oss en julvärd  som öppet har antisemitiska uppfattningar och som är troende muslim. Julen är en kristen högtid! Baserat på hur upprört det har varit i Sverige och runtom i världen den senaste tiden med stor fokus på Islam och muslimer är det oerhört osmart och osmakligt av SVT. 

Många är vi som minns dessa underbara jular med Arne Weise! Få kan ersätta hans underbara person och energi, men det borde verkligen finnas fler alternativ än det sämsta som nu har presenterats.

För första gången under våra liv kommer det inte bli SVT på julen för vår familj och våra vänners, då GD skall vara julvärd. Tar avstånd från denna hycklare som skall representera det som kommit att bli stor tradition för oss och många hem på julafton. 

Håller med föregående talare; Är helt absurt att antirasister tar denna antisemitiska och rasistiska person i försvar!?!?! 


Gäst

#340

2015-11-27 12:24

För att det är skit av SvT att göra ett sådant val.
Både av religiösa och åsikts skäl!
De borde nog kollat upp denna rasistiska kvinna innan de gjorde valet!

Gäst

#341

2015-11-27 13:12

Jag som kristen vill inte se en muslim programledare vilket handlar inte om islamofobi eller andra rasistiska pålägg, jag är själv invandrare och tänker snarare tvärtom, skulle en moské eller annan muslimsk program eller förening tillåta en kristen representera muslimsk tv-program.!!????
Alla borde inse att Koranen är baserad på krig det vet alla men många håller undan och lycka till Sverige om några år.!!

Gäst

#342

2015-11-27 14:21

Julen e en av mina största kristna traditioner då vill jag ha någon med kristna traditionella väderingar o det går ingen nöd på dom här i landet carola e ett lysande exempel på en julvärd som representerar Sverige o den mångkultur som svt står för eller har ledningen på svt helt tappat omdömet o förståndet om vi tar motsvarande tv kanal i det europeiska landet turkiet o föreslår att carola ska vara värd på ramadan skulle dom inte ifråga sätta det det skulle bli kravaller o nerbrända tvstationer ett hett tips till svt i deras iver att framstå som mångkulturella så kan dom försöka o värva egyptiern aiman al zawhiri då kan han på besta sändningstid få ut det islamistiska ordet till hela svenska folket så att dom kan vakna o uderkasta sig islam dena fredliga religion mvh robban
Landskrona

#343

2015-11-27 15:30

Det enda som är sjukt är alla ni som sitter och hatar såhär på nätet!

Gina är en grym programledare och det är super att hon ska vara julvärd!

Om man firar jul kanske min vill göra det med nära och kära så då passar det väl utmärkt att ha en muslim som julvärd! 

Sen förstår jag inte vad det spelar för roll vad julvärden utövar för religion? 

Ni får ju inte min underskrift i allafall! 


Gäst

#344

2015-11-27 23:59

GIna är fin. Men hon bekänner sig till en muslimsk tro, en tro som aktivt förnekar det vi firar julen till minne av: Gud transponerar ner sig själv till oss människor och blir ett värnlöst barn i Betlehem i Israel. Hans död på korset - ett försoningsoffer för hela världen- och uppståndelse samt hans gudomlighet förnekas. Han var en profet, men inte något mer, enligt islam. Kristen jul har firats i 1000 år i vårt land. Vi ska respektera muslimer, men då ska även public service respektera vår tro just denna dag som är så underbar för hela världen. Underbar - därför att det finns skäl att fira: ett verkligt hopp för värden tändes då. Hopp om fred, kärlek, godhet och gemenskap. Och allt detta finns i frälsningen. Utan Jesus finns ingen räddning. Detta firar vi - helst utan att behöva tänka att så många tvingas fly för att de tror så.

Gäst

#345

2015-11-28 07:36

Muslimer har fördrivit de kristna från Mellanöstern. Nu tar de över julen också. Ett hån mot de kristna.

Gäst

#346

2015-11-28 08:45

Anser att det är ett felaktigt beslut av SVT att välja en muslim, och judehatare till julvärd för den kristna högtid dom julen är


Gäst

#347

2015-11-28 10:18

Det är en kristen högtid och jag befarar att det inte kommer att handla om skälet till varför vi firar jul.

Gäst

#348

2015-11-28 13:16

Julen är en Kristen högtid. respektlöst att sätta en muslimsk kvinna som värd under vår högtid!!!!! Detta är under all kritik!!!!

Gäst

#349

2015-11-28 13:23

Beslutet att utse Gina Dirawi till Julvärd är ju en ren provokation mot alla svenskar som har en kristen tro. Någon ansvarsfull person inom TV borde väl ändå haft modet att stoppa detta redan innan det nådde offentligheten. Vi är många, många som är så besvikna på er inom Sveriges Radio/TV. Riv upp detta beslut! Nu!

Gäst

#350

2015-11-28 20:06

Vi får inte längre fira Svenska högtider på våra Svenska skolor på grund av islamister & sånt skit. Då ska dem fan heller inte "ta över" våra högtider.