Rättvisare fördelning av istider i Landskrona till konståkning

1. Alla barn har rätt till att få utöva sport oavsett om sporten anses som mer eller mindre populär än andra.
  2. Det ska vara lika för sportklubbar att kunna utöka sina grupper och fördela sina träningar så det gynnar barnen men även att det finns en möjlighet för enbart vuxenåkning, vilket idag inte kan erbjudas.
  3. Det är inte rimligt att en konståkningsförening inte kan planera sina scheman för att hockeyklubben alltid ska gå före med sin planering.
  4. Fördelning av tidiga tider på dagen kan inte enbart fördelas till konståkningsförening utan bör fördelas lika mellan hockeyträningar och konståkningsträningar i Landskrona stad. (Alla barn går i skolan och vill hinna till sin träning. Vissa pendlar till skolan och vissa bor utanför Landskrona).

Natalia Dabrowski    Kontakta namninsamlingens skapare

Genom att underteckna godkänner jag att Natalia Dabrowski lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.