Rädda Riala skola

Kommunens planer på att minska Riala skola till en F-3-skola och beslut kommer att tas om detta men det kan bli så tidigt som i januari 2022. Riala är en inflyttningsort och elevantalet har ökat på skolan de senaste åren. Vi ser detta som en mycket positiv utveckling för Riala och för Norrtälje kommun i stort.

1. Vi tycker att målsättningen måste vara att Riala skola ska kunna erbjuda plats till alla de elever som önskar gå här, även när söktrycket ökar.
  2. Vi anser att målet bör vara att bygga ut Riala skola och motsätter oss att förhastade kortsiktiga beslut fattas angående skolan.
  3. Vi tycker i så fall att det omedelbara problemet med platsbrist 2022 kan lösas genom att tillfälligt transportera 6:orna till Länna, men att det ska vara just en tillfällig lösning.
  4. Vi vill arbeta tillsammans och uppmana kommunen att arbeta med oss och inte emot oss.
  5. Vi behöver samråd och dialog.

Rädda Riala skola Facebookgrupp Admin    Kontakta namninsamlingens skapare

Genom att underteckna godkänner jag att Rädda Riala skola Facebookgrupp Admin lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.

Vi offentliggör inte din e-postadress på nätet.

Vi offentliggör inte ditt telefonnummer på nätet.