Fyrverkeriuppror

Quoted post


Gäst

#4

2011-12-28 23:59

Tycker det är hemskt med fyrverkeri med tanke på alla djur som blir så rädda alldeles i onödan. Bara för att människan ska se på dessa eländes raketer. Det stackars djuret som blir rädd kan komma ihåg och vara rädd i dygn efteråt. Rena vansinnet!!!!!!!!!!!!!!!

Svar

lilla My

#1739 ,

2012-01-05 10:19:22

#4: -

Det är inte bara djur som blir rädda när det är smälleritider, tänk de människor som kommer till Sverige som är krigsskadade, eller människor med dåligt hjärta, har tinnitus, eller bara är skotträdd...Så det är inte bara djur som är rädda när det smäller....Men jag förstår vad du menar....Mammas hundar (new foundland och golden retriver) kryper upp i knät på henne när det börjar smälla...Håller också med dig om att det är ett vansinne att mängder av människor och djur lider bara för att andra människor ska ha kul och njuta av lite färger på himlen...Jag hatar inte fyrverkerier, jag hatar just att det finns människor som inte respekterar  och inte kan hantera fyrverkerierna och att det smälls en hel vecka innan själva nyår och en vecka efteråt...Där jag bor råder det stor brist på respekt för grannar och deras intgritet och vid tillsägelse blir de hotfulla så till viss del anser jag att smällare ska förbjudas och att kommunerna sköter avfyrandet av fyrverkerier, att det sker under kontrollerade former och under en viss tid.

ruskan

#2145 Re:

2012-01-06 09:54:48

#4: -

fy fan för dessa eländiga puffar


Gäst

#2151 Re:

2012-01-06 10:44:02

#4: -

Tycker även jag att det är hemskt med fyrverkeri med tanke på alla djur som blir så rädda. Bara för att människan ska se på dessa eländes raketer. Det stackars djuret som blir rädda kan komma ihåg och vara rädd i dygn efteråt eller tills dom dör. Rena vansinnet!!! Varför ska människor vara så onda, vem har lärt dom jo deras föräldrar, barn är oskyldiga när de föds, sedan fostras de av sina föräldrar till att bli dessa odjur


Gäst

#2303 Re: Förbjud den i Tätbebyggda Områden. Se efter era Barn

2012-01-06 20:08:57

Ankan

#2611 Re:

2013-10-27 20:46:17

#4: -

Inte bara ett dygn efteråt! Varje kväll när det börjar mörkna!