Fyrverkeriuppror

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Fyrverkeriuppror.


Gäst

#1726

2012-01-05 09:28

Inga smällar borde finnas. Bara på särskilda platser där djur inte får vara närvarande

Gäst

#1727

2012-01-05 09:31

Stackars djur!

Gäst

#1728

2012-01-05 09:36

Tycker definitivt att ett totalförbud skall införas! Detta nyår var jag hundvakt till min fars hund och på kvällspromenaden kvällen innan nyårsafton gick vi på en trotoar i Sala, plötsligt kommer det en liten raket farandes bakom oss utmed vägen ej uppe i luften. Hunden är sedan tidigare smårädd för smällare och raketer. När jag vänder mig om får jag se 3 grabbar i 8-10 års åldern som står och asgarvar och tänder på nästa raket i samma riktning! Dom ska vara jäkligt glada åt att jag inte fick tag på dem eller hade mobilen med så jag kunde ringa polisen!! Jag förstår inte hur föräldrar tänker när dom köper smällare/raketer till ungar under 18 år! Blir så förbannad. Skulle aldrig låta mina barn handskas med dyligt!!

Hoppas regeringen fattar ett förnuftigt beslut!! För alla djur och rädda människors skull!!
linnk

#1729

2012-01-05 09:44

jag skriver verkligen under!!!

Gäst

#1730

2012-01-05 09:45

Detta är det värsta jag någonsin har hört och sett! Tårarna strömmar ner för mina kinder av både sorg, smärta och hat. Det första jag tänker är: "Dom borde ha ett nackskott dom jävlarna!!". Hundarna kan inte säga ifrån! Jag tycker det här är det absolut värsta man göra! FY FAN säger jag bara FY FAN!

Gäst

#1731

2012-01-05 09:47

Inte något för enskilda att handha,varje år blir människor skadade och dödsfall inträffar. Helt onödigt! Detta idiotiska smällande är inget vare sig djur eller människor behöver....

Gäst

#1732

2012-01-05 09:54

Förbjud alla former av fyrverkerier. I ett upplyst samhälle har de inget berättigande. Om Ni inte tänker på barnen, tänk på alla djur som far illa: Bl. a. hästar och hundar.
Annie

#1733

2012-01-05 09:59

Självklart att jag skriver under
Julia Haleen

#1734

2012-01-05 10:07

de är så synd att man inte kan ha förnuft att använda fyrverkerier till att bara fira de nya året vid 12 slaget den 31 dec och inte annars, hemskt att barn får tillåtelse att leka med så farliga saker.

Gäst

#1735

2012-01-05 10:07

Det BÖR vara en självklarhet för ALLA människor som anser att djur har rätt att leva att skriva på denna Petition. Kan absolut INTE förstå varför smällare kan vara tillåtna. De är fruktansvärda och ställer till mycket skada för både djur OCH människor!!! Förbjud dessa omgående!

Jane Malmgren


Gäst

#1736

2012-01-05 10:10

Såg en bild ,, på en hund ,,som människor hade stoppat en smällare i munnen på och blåste bort halva hundens ansikte ,, Det räcker så,,, Vidrigt

Denna post har tagits bort av personen som skrev den (Visa detaljer)

2012-01-05 10:10



Gäst

#1738

2012-01-05 10:14

förstår inte hur man kan vara så elak vad lär föräldrarna barnen egentligen??
Usch ta bort raketer och skicka upp Thai ballonger istället mycket lugnare och finare.
Om man nu måste ha smällare så håll er till större evenemang dit folk kan åka och samlas och slippa skada varandra.
lilla My

#1739 ,

2012-01-05 10:19

#4: -

Det är inte bara djur som blir rädda när det är smälleritider, tänk de människor som kommer till Sverige som är krigsskadade, eller människor med dåligt hjärta, har tinnitus, eller bara är skotträdd...Så det är inte bara djur som är rädda när det smäller....Men jag förstår vad du menar....Mammas hundar (new foundland och golden retriver) kryper upp i knät på henne när det börjar smälla...Håller också med dig om att det är ett vansinne att mängder av människor och djur lider bara för att andra människor ska ha kul och njuta av lite färger på himlen...Jag hatar inte fyrverkerier, jag hatar just att det finns människor som inte respekterar  och inte kan hantera fyrverkerierna och att det smälls en hel vecka innan själva nyår och en vecka efteråt...Där jag bor råder det stor brist på respekt för grannar och deras intgritet och vid tillsägelse blir de hotfulla så till viss del anser jag att smällare ska förbjudas och att kommunerna sköter avfyrandet av fyrverkerier, att det sker under kontrollerade former och under en viss tid.


Gäst

#1740

2012-01-05 10:22

stoppa en smällare i käften på den människan som gjorde detta.

Gäst

#1741 inte lättlöst

2012-01-05 10:28

Förbud är inte realistiskt att få igenom, gissar jag, i alla fall inte så länge de som skadas bara är vanliga människor, och inte kända på något vis. Inte heller lär strängare straffskala få någon effekt, eftersom det knappast finns polisresurser kring nyår för att jaga tokar som smäller hur som helst, och det är förbannat svårt att veta vilka som sköt de där raketerna som skadade en människa, ett djur eller någons egendom. Då bör man väl i stället rikta in sig på försäljningen - att det skall bli svårare att både sälja och köpa raketer och smällare. Å andra sidan lämnar det fältet fritt för dem som köper på annat sätt, så kanske är det i slutänden ett totalförbud man måste sikta på... tack för det, alla ni som inte kan hantera raketerna!

Gäst

#1742 Fyfan!

2012-01-05 10:31

Raketer borde förbjudas att säljas! Varje kommun kan i stället ha någon nykter! Som ansvarar för raketerna! Och sen får man gå och titta på dem!!!! För det är sjukt hur mycket olyckor som händer! Både djur och människor skadas!!!! Förbjud försäljning av raketer!

Gäst

#1743

2012-01-05 10:40

Helt klart att de ska förbjudas.Det är vansinne att få sälja dessa .

Gäst

#1744

2012-01-05 11:00

Ja vad säger man, den siste idioten är inte född.

Gäst

#1745

2012-01-05 11:24

Detta är hemskt och borde inte få förekomma förbjud raketer! Låt varje stad själv få stå för fyrverkerier nere på stan.

Gäst

#1746

2012-01-05 11:25

Förbjud!

Gäst

#1747

2012-01-05 11:35

Lägg pengarna på något vettigare!

Gäst

#1748

2012-01-05 11:39

Vad är det för fel på människor som gör sådana saker som att tända en fyrverkeripjäs i munnen på en hund? Finns det verkligen plats för sådana på den här planeten!
Vän av djur, och natur..
Gäst

#1749

2012-01-05 11:43

Vår Cherry blandrastik vågade inte bajsa på två dygn och ej heller på den plats i skogen som hon brukar göra ifr sig, för varje gång hon skulle sätta sig så small det ifr en raket el smällare så fruktansvärt högt att hon blev så rädd så hon vägrade gå ut... Hon har dessutom nst. skakat sönder är annars en trygg och trevlig hund,, när det inte smäller el. man hör skott... Dessutom kostar detta både natur,miljö och trygghet ett fruktansvärt stort pris förutom att många människor och djur kunde fått både mat och vård för dessa onödiga utkomster och tänk på dessa människor som genomlidit krigets fasor  med alla de ljud och krigsminnen som ligger kvar i sinnet.. jag har sett och vårdat en ung kvinna som satt i duschen hela nätterna för att undkomma ljud av hårda smällare och för att komma ifr känslan av att blivit våldtagen i samband med krig... Jag säger bara TÄNK TILL! .begriper man inte detta ja då är man ingen god medmänniska el. djurvän. LÄGG PENGARNA PÅ NGT. BÄTTRE::: el NGT. biobesök el god mat till dej själv då...om du inte kan komma på ngt. annat än att förstöra för djur och natur plus dina medmänniskor som inte mår bra utav de höga ljuden... Hälsningar ifr Cherry och Janes matte och husse/ Gittan


Gäst

#1750

2012-01-05 11:49

Absolut