Giftstopp Norrort - Nej till avfallseldat kraftvärmeverk i Täby

Quoted post

Lövbrunnabo..

#144 Gäst och insatt..

2014-05-24 07:30

Jag tycker att det är väldigt spännande att ni vill veta vem som driver giftstopp när ni själva går under namnet "gäst" och "insatt". Att nu sedan kallar Täbys medborgare för konspirationsteoretiker och fårhuvuden anser jag som väldigt omdömeslöst. Det visar bara på vilket förakt våra politiker har för de medborgare som har valt dem..

Svar

EtikOMoral

#147 Re: Gäst och insatt..

2014-05-24 08:11:30

#144: Lövbrunnabo.. - Gäst och insatt..

Väl talat - fördelen är ju att det är vi som är lokalpolitikers kunder och därmed betalar deras lön. Det gör ju att vi kan välja att sluta betala lönen genom att ersätta dem. Kanske vissa har alternativa förmåner som gör det svårt att se den egentliga kunden. Snart val!

Insatt

#156 Re: Gäst och insatt..

2014-05-26 11:22:49

#144: Lövbrunnabo.. - Gäst och insatt..

Nu verkar det som om många tror att jag är politiker i Täby och det spekuleras t o m om jag är Erik Andersson. På hedersord: jag är inte Erik Andersson och inte heller politiker. Däremot intresserad av fjärrvärmefrågan.

Jag tror inte att Erik Andersson eller någon politiker skulle ha något intresse av att uttala sig anonymt, eftersom de är politiker och har till yrke att framföra åsikter. De har ju också sedan länge dessutom tagit ställning i fjärrvärmefrågan.

Vid närmare eftertanke håller jag med om det som många här uttrycker, att informationen från kommunalt håll varit dålig. Man har nog underskattat människors oro och jag hoppas att kommunen skärper sig i den delen. Ju mindre information som lämnas, ju mer frodas konspirationsteorierna.

Och apropå konspirationsteorier, varför detta hemlighetsmakeri med vilka som står bakom hemsidan? Vad har ni att dölja?