Stoppa sköldkörtelskandalen

Quoted post

Maria

#91 Re: Re:

2013-11-27 10:00

#88: Arg - Re:

Tack! Jag har hört och läst att många varit tvugna att göra det. Men anser att det är helt galet av Sverige att låta oss sjuka behöva skaffa pengar till vård och resa när vi redan betalar för vården här. Dessutom är vi ju sjuka och det är inte många som orkar med att resa utomlands. Det är tur att möjligheten finns, men jag skriver här för att visa min historia som så många andras är helt orimliga! Jag kan INTE acceptera hur vården ser ut idag vad det gäller hypotyreos! Men jag är tacksam att du skrev till mig.

Svar

Elisabet

#92 Re: Re: Re:

2013-11-27 10:12:57

#91: Maria - Re: Re:

Jag håller helt med dig- inte skall vi behöva fly landet för att få en fungerande behandling för en av våra folksjukdomar! Inte borde vi heller behöva importera medicin som vi inte får utskrivet inom landet. Vi vill ju bara vara så friska som möjligt!

Det är helt sjukt!

Men ändå är det ju så att vi tvingas hjälpa varandra att hitta lösningar som vården inte erbjuder. Och vi skall ha "världens bästa vård"?


Gäst

#109 Re: Re: Re:

2013-12-01 23:24:22

#91: Maria - Re: Re:  

 

Jag kan heller inte acceptera att den s.k vården inte levererar vad den är betald i förskott för att utföra, speciellt när det finns tillgänglig forskning som helt klart visar vad problemet är, och att sedan 100 år det funnits hormonersättningsmedel som fungerar. Ponera att "experterna" i Sverige aldrig ger sig, utan låter envist sin vanförelse bedra dem? Detta har pågått i 30 - 40 år, hur mycket längre tid har vi?