Sluta avliva katter med mina skattepengar!
Kontakta namninsamlingens skapare
Re: Re: Re: Re: Rodnar av skam!
#476: Onöjd - Re: Re: Re: Rodnar av skam!
Det du inte tycks begripa är att det är katterna som straffas (de får dödsstraff) av att allt för många kattägare i det här landet inte tar sitt ansvar och myndigheterna sedan hanterar det som de gör. Om alla ID-märkte och kastrerade sina katter skulle vi aldrig haft den stora mängd hemlösa katter som vi har nu. Om myndigheterna samarbetade med de ideella katthemsföreningarna och andra eldsjälar istället för motarbeta dessa kunde resurserna användas mycket effektivare och problemet succesivt får sin lösning istället för att som nu vidmakthållas. Oanvariga kattägare är den största boven i dramat, men mydigheterna blir också bovar genom sitt sätt att hantera problemet.
Mio Wolf Flower Rak
Huskatten och myndigheter i Västerås är ett föredöme i samarbete
Huskatten placerar årligen ca 100 vanvårdade och hemlösa katter i nya hem.
Det är just nära samarbete mellan myndigheter i Västerås och Huskatten som gör att katter får bra omhändertagande.
Jag är stolt medlem och fadder i Huskatten.
Re: Huskatten och myndigheter i Västerås är ett föredöme i samarbete
#482: Gelena - Huskatten och myndigheter i Västerås är ett föredöme i samarbete
Det är alltid lika roligt att höra om ställen i landet där det fungerar. Som tur är finns det goda exempel. Detta borde sprida sig över landet. Det hade varit intressant att höra lite mera om hur ni jobbar i Västerås. Ni får gärna höra av er till www.hittekatter.ifokus.se eller via email: [email protected]
M. V. H. Ulla Aronius.
M. V. H. Sven-Martin Aronius.
Detta är helt horribelt ,F
Döda inte katterna eller djur överhuvudtaget hjälp dom istället !
Detta är ju sjukt !
Jag VÄGRAR gå med på det och kommer kämpa in i det sista för att stoppa det!
fatta dessa destruktiva beslut är näst intill outhärdligt att veta.Detta måste få ett slut.Rent allmänt tycks nutidsmänniskan ha tappat respekt för skapelsen - och ekonomisk effektivitet och girihet styr - alltför för mycket.Låt inte djuren
få lida på detta sätt.Var villig att hitta fungerande lösningar samt höj katters status och mer information och krav på ansvar till kattägare.
Sluta avliva katter...Va fasen har DOM gjort för ont? Blir så j××la beklämd på hur så många herrelösa och vanvårdade stackare det finns. Om ALLA tog sitt ansvar som kattägare skulle problemen minska. Kastrera, öronmärk/chippa och framför allt; REGISTRERA katten!!! Ge ALDRIG bort katter, ta betalt, 500kr el mer, seriösa blivande kattägare betalar gärna ( jag betalade för mina) Ha kontakt med nya ägarna så du har lite koll på läget. (Jag har FB kontakt med säljaren av mina katter)
Jag vet dock inte hur vi ska gå tillväga för dessa hemlösa fyrbenta vänner - det finns inte tillräckligt många katthem, men att avliva dom känner bara fel
AVSKYVÄRT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
| This discussion has been closed. |
Re: Re: Re: Rodnar av skam!
#474: Hittekatter.iFokus.se - Re: Re: Rodnar av skam!
En katt som i så fall varit borta i 2 veckor är det ingen som letar efter. Det första man skulle göra är ju att ringa polisen ifall katten varit borta en längre period. Så det är ju mer kattägarna som borde få skit, men tack för att du är den enda som faktiskt för i lite logik i dessa väldigt känslosamt hämmade kommentarer.