Sluta avliva katter med mina skattepengar!

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Sluta avliva katter med mina skattepengar!.

Onöjd

#476 Re: Re: Re: Rodnar av skam!

2013-08-28 14:37

#474: Hittekatter.iFokus.se - Re: Re: Rodnar av skam!

En katt som i så fall varit borta i 2 veckor är det ingen som letar efter. Det första man skulle göra är ju att ringa polisen ifall katten varit borta en längre period. Så det är ju mer kattägarna som borde få skit, men tack för att du är den enda som faktiskt för i lite logik i dessa väldigt känslosamt hämmade kommentarer.

Hittekatter.iFokus.se

#477 Re: Re: Re: Re: Rodnar av skam!

2013-08-29 15:34

#476: Onöjd - Re: Re: Re: Rodnar av skam!

Det du inte tycks begripa är att det är katterna som straffas (de får dödsstraff) av att allt för många kattägare i det här landet inte tar sitt ansvar och myndigheterna sedan hanterar det som de gör. Om alla ID-märkte och kastrerade sina katter skulle vi aldrig haft den stora mängd hemlösa katter som vi har nu. Om myndigheterna samarbetade med de ideella katthemsföreningarna och andra eldsjälar istället för motarbeta dessa kunde resurserna användas mycket effektivare och problemet succesivt får sin lösning istället för att som nu vidmakthållas. Oanvariga kattägare är den största boven i dramat, men mydigheterna blir också bovar genom sitt sätt att hantera problemet.


Gäst

#478

2013-08-30 01:07

Sluta avliva och behandla katter illa nu !!!
Mio Wolf Flower Rak

Gäst

#479

2013-08-30 19:42

Helt ofattbart, förstår mig inte på folk som inte skriver på detta eller stödjer de som hålls på med!!
annemarie

#480

2013-08-31 09:07

Vilken förfärlig och låg attityd!! Säg så om ER själva också!

Gäst

#481

2013-09-01 04:58

Dags att få upp ögonen för hur våra skattepengar används. Som vegan och djurvän är det fruktansvärt att få veta att jag mot min vilja bidrar till att katter avlivas istället för att ges chans till ett fint liv!!!
Gelena

#482 Huskatten och myndigheter i Västerås är ett föredöme i samarbete

2013-09-01 09:59

Huskatten är en ideell förening i Västerås, Västmanland som har till huvuduppgift att hjälpa övergivna och hemlösa katter till kärleksfulla och varaktiga hem.
Huskatten placerar årligen ca 100 vanvårdade och hemlösa katter i nya hem.
Det är just nära samarbete mellan myndigheter i Västerås och Huskatten som gör att katter får bra omhändertagande.
Jag är stolt medlem och fadder i Huskatten.

Gäst

#483

2013-09-01 11:12

Betala skatt för att avliva katter. Jävla sjuka människor som skaffar djur och sedan slänger ut dom för att tja.. vad vet jag? Inte roligt längre? Bara gulliga när dom är små eller? Och äckliga ynkrygg som skaffar katt i sina sommarstugor och sedan drar DET ÄR JU ETT PACK som förtjänar att låsas in. Fy fan för er. Dom tas hand om ett litet tag, bygger upp förtroende hos människan och sen en dag försvinner dom. Chocken om att undra vart matte/husse tagit vägen och sen kommer en hemsk person och avslutar deras liv? För att människor klagat på att dom är i vägen etc. RÄDDA DOM! Inte deras fel att dom är hemlösa det är den hemska människan.
Hittekatter.iFokus.se

#484 Re: Huskatten och myndigheter i Västerås är ett föredöme i samarbete

2013-09-01 15:44

#482: Gelena - Huskatten och myndigheter i Västerås är ett föredöme i samarbete

Det är alltid lika roligt att höra om ställen i landet där det fungerar. Som tur är finns det goda exempel. Detta borde sprida sig över landet. Det hade varit intressant att höra lite mera om hur ni jobbar i Västerås. Ni får gärna höra av er till www.hittekatter.ifokus.se eller via email: lenalindell20@hotmail.com


Gäst

#485

2013-09-02 16:43

Alla katter, som har hälsans krafter, bör få leva och få tillgång till ett gott och tryggt hem.
M. V. H. Ulla Aronius.

Gäst

#486

2013-09-02 16:52

Katterna är våra små vänner! Om människorna tog hand om dem så skulle de inte behöva vara hemlösa. En katt behöver ha ett gott och tryggt hem under denna sin jordiska levnad.
M. V. H. Sven-Martin Aronius.

Gäst

#487

2013-09-03 06:16

Tycker att katter har rätt till ett värdigt liv om de är friska!

Gäst

#488

2013-09-06 06:35

Sluta MÖRDA katter med mina skattepengar!!

Gäst

#489

2013-09-06 09:54

Det är ju fullständigt självklart att myndigheterna ska upphöra med detta o det är omedelbart !
Detta är helt horribelt ,F
Döda inte katterna eller djur överhuvudtaget hjälp dom istället !
Detta är ju sjukt !

Gäst

#490

2013-09-06 14:49

Sluta döda dessa underbara djur på skattebetalarnas bekostnad!!

Gäst

#491

2013-09-06 17:15

Vill verkligen inte att mina skattepengar ska gå till att avliva katter (och andra djur), de har lika stor rätt till att leva som oss människor. Alla förtjänar en chans i livet spelar ingen roll om det e djur el människor.

Gäst

#492

2013-09-11 10:25

Mina skattepengar skall inte gå till sådant!!!

Gäst

#493

2013-09-12 15:33

VARFÖR avliva katter på det här viset, när det finns utomordentliga, fungerande metoder som t ex TNR!?
Jag VÄGRAR gå med på det och kommer kämpa in i det sista för att stoppa det!

Gäst

#494

2013-09-16 12:26

Jag blir mycket ledsen och förtvivlad när jag ser hur vi behandlar djur.Och i synnerhet katters "låga status" . Detta är varelser,individer med ett känsloliv precis som vi människor.Att utan hjärta
fatta dessa destruktiva beslut är näst intill outhärdligt att veta.Detta måste få ett slut.Rent allmänt tycks nutidsmänniskan ha tappat respekt för skapelsen - och ekonomisk effektivitet och girihet styr - alltför för mycket.Låt inte djuren
få lida på detta sätt.Var villig att hitta fungerande lösningar samt höj katters status och mer information och krav på ansvar till kattägare.

Gäst

#495

2013-09-17 09:46

Självklart att man skriver under på något som detta . Jag anser också att Mina skattepengar har definitivt inte där att göra . Avlivar man fullt friska och fungerande djur så har man Väldigt Dåligt Omdöme och har inte på den positionen att göra .

Gäst

#496

2013-09-17 10:51

Sluta avliva katter...Va fasen har DOM gjort för ont? Blir så j××la beklämd på hur så många herrelösa och vanvårdade stackare det finns.  Om ALLA tog sitt ansvar som kattägare skulle problemen minska. Kastrera, öronmärk/chippa och framför allt; REGISTRERA katten!!! Ge ALDRIG bort katter, ta betalt, 500kr el mer, seriösa blivande kattägare betalar gärna ( jag betalade för mina) Ha kontakt med nya ägarna så du har lite koll på läget. (Jag har FB kontakt med säljaren av mina katter)


Gäst

#497

2013-09-17 20:06

Jag deltar självklart, inte bara för att det är våra skattepengar utan för att det är ren princip.
Jag vet dock inte hur vi ska gå tillväga för dessa hemlösa fyrbenta vänner - det finns inte tillräckligt många katthem, men att avliva dom känner bara fel

Gäst

#498

2013-09-18 23:25

GALET!!!! Använda våra skattepengar til att avliva djur. Borde inte vara tillåtet.

Gäst

#499

2013-09-19 19:30

VIDRIGT att sådant ens får förekomma!!!!!!!!!!!!!!!!

AVSKYVÄRT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gäst

#500

2013-09-20 12:42

Delat på fb



Betald annonsering

Vi kommer att visa annons för den här namninsamlingen för 3000 människor.

Läs mer...