Fyrverkeriuppror
Kontakta namninsamlingens skapare
2170 Re:
#2170: - skaffa ett nytt intresse.... hur dum får man bli... ett sånt jävla resonomang.....
This comment has been removed by the person who wrote it.
Re: Re:
Arrangemang av fyrverkerier blir oftast mycket större och högre smällar än pjäser vi har i handeln idag. Det enda vi tjänar på detta är att vissa inte skadas av pjäserna, vilket inte är konstigt då alkohol är en stor faktor runt nyår. Dock kommer hundarnas skotträdsla bestå.
Jag är övertygad om att man kan skotträna hundar, även om det inte går i en handvändning. Hundar är smarta djur och med träning förstår dom att detta med fyrverkerier inte alls är farligt.
Det beror på hur man ser det. I nästan alla fall är alkohol som sagt med i bilden. Gör du rätt så händer inte sånt där.
Det är inte kul om det händer, men om man dricker och sen vinglar med pjäser, det är väl klart det kan hända olyckor..
Gör du rätt så kommer ingen till skada. Men det finns idioter, det gör det ju.. Men jag tycker tillexempel inte vi ska förbjuda köksknivar bara för att knivmord är vanligare än olyckor med fyrverkerier.
Underskrift från mig! Helt jävla sjukt, jag förstår inte hur en människa kan vara så ond!/Malin L
Re:
Du får fortfarande lära dig skillnaden mellan smällare och raket. Smällare är sedan 2002 förbjudna i Sverige.
Om det nu måste smällas på nyår så kan väl komunnen annordna detta på ett och samma ställe varje år. Och då händer det bara en gång och en tid om året.
Annars får det vara.
Re: 2170 Re:
Har du nåt bättre att komma med då. Vad är det för fel att ha en hobby eller en passion för nåt man älskar.
Re:
eller! det är kul och det är fan som sagt en gång om året.. kan förstå om folk inte vill att det smälls innan och efter nyår men på nyårs natten helt OK!
| This discussion has been closed. |